18 komentárov

  1. Kobalt  - dňa 24. 06. 2022 o 11:52

    Budaj je už starý senilný dedo, ktorého si Matovič zobral do OLJNA len ako „ponovembrového“ senilného maskota a za odmenu mu potom dal po voľbách trafiku v podobe ministrovania na MŽP, kde si myslel, že to zvládne.
    Ten človek je však neschopný okrem toho rodený blavák a kaviarenský povalač vie akurát tak veľké hovno o prírode a v živote asi nevystrčil päty z prašivej Blavy, papagajuje dookola stále tie isté nezmysly, čo mu nejakí poradcovia natlačili do hlavy.

  2. Knieža Myškin  - dňa 22. 06. 2022 o 14:39

    za socializmu nam stacila populacia cca 300 medvedov a este k nam chodili zo zahranicia si zastrelit medveda a priniesli valuty
    teraz mame 3 000 medvedov a ziadne peniaze z nich, len skodia ludom ….

  3. gotroch  - dňa 22. 06. 2022 o 14:26

    Fascinuje ma intenzita debaty o medvedoch. Zatial jeden mrtvy ale v novinach o tom pisu ako keby ich bolo 1000.

    • Stadearea  - dňa 22. 06. 2022 o 18:36

      Akú kvalitu života má pán, ktorému medveď odtrhol tvár?
      … áno, máte pravdu, nezomrel

    • gotroch  - dňa 22. 06. 2022 o 20:51

      Iste, lenže to nič nemení na tom, že čo sa týka počtu úmrtí a zranení sú medvede kdesi velmi veľmi ďaleko za autonehodami, úrazmi kvôli pádu, utopením, otravou CO, smrti pri poziaroch…. a milion dalsich veci. Aku kvalitu zivota maju prezivsie obete tychto udalosti? Majme pre panajana trocha racia pri volení tém. O mnou spomínaných veciach sa nedá písať a debatovať a riešiť? Určite by sa zachránilo viac životov, aj kvality života.

  4. Helena Marková  - dňa 22. 06. 2022 o 13:54

    Budaj narobil veľa zla aj zákonom o národných parkoch, ktorý pretlačil cez parlament, aby sa vyhol pripomienkovému konaniu. Medvede sú podobný problém, presadzuje si svoje doslova cez mŕtvoly.

  5. yarco  - dňa 22. 06. 2022 o 13:05

    Posledný odstavec krásne ilustruje celú problematiku medveďov.

    Stavy (dnes premnoženej) raticovej aj diviačej zveri sú dlhoročne regulované. Nikto verejne nespochybňuje jej odhadované stavy a ani limitné počty, ktoré sú pre to ktoré územie považované za ideálne. A to ani nikoho nenapadne počítať ich náročnou metódou zberu DNA vzoriek. Ani nikto nepodsúva myšlienku, že cieľom poľovníkov je cez reguláciu danú zver úplne vyhubiť.

    Pri medveďovi je z pohľadu ochranárov zrazu všetko inak. Radšej nevieme/nechceme poznať ich celkové počty, nevieme/nechceme poznať ich ideálnu „hustotu osídlenia“, akákoľvek regulácia je len pokus o elimináciu atď atď.

    • Mates  - dňa 22. 06. 2022 o 13:29

      Je to zaujímavé prirovnanie, niečo na tom pravdy bude. Netreba ale zabúdať, že súčasťou „regulácie“ vysokej zveri je aj jej prikrmovanie. Inak by nebolo moc čo regulovať.

    • Romata  - dňa 22. 06. 2022 o 20:15

      Pozor. Raticova zver ma prasaci mor. Preto ta regulacia, teda bezproblemovy odstrel.
      Pri medvedoch nie je mor.
      To ale samozrejme neznamena, ze by nemala byt regulacia. Sam rad chodim v ramci geocachingu po prirode a teda aj po lesnych cestach a chodnikoch, kde nie je veľa ludi. A veru, ked ideme len dvaja, prpipadne sam, tak ideme s respektom.

  6. Mates  - dňa 22. 06. 2022 o 10:11

    Bolo by neskonale vhodné viesť podobné debaty po zodpovedaní na tieto otázky v aspoň zdanlivej zhode:

    1. Koľko je na Slovensku medveďov a v ktorých oblastiach?

    2. Aká je definícia pojmu „premnoženosť“?

    3. Urobili sme maximum preto, aby ku konfliktom nedochádzalo?

    4. Chceme mať vôbec na Slovensku medveďa?

    Moje odpovede:

    1. Nevieme sa dohodnúť.

    2. Pre medveďofóbov „premnoženosť“ znamená všetko od samotnej existencie medveďa cez zliezanie medveďa do podhorských oblastí a jeho výskyt v oblastiach, kde predtým nebol, až po útok medveďa na človeka. Medveďofilovia pojem „premnoženosť“ nepoznajú, možno tak nanajvýš pri kobylkách.

    3. Neurobili sme ani len minimum. Ilustračný obrázok s medveďom pri kontajneri je veľavravný. Flinta je to najjednoduchšie riešenie.

    4. Často na konci emotívnej debaty dostanem odpoveď, že vlastne nie. Je to legitímny názor a je potrebné si to hneď na začiatku vyjasniť. Napríklad v alpách sa nikto o žiadnom medveďovi ani len nebude baviť, bodka.

    • Steve  - dňa 22. 06. 2022 o 11:34

      Otázka 1,2,3 je obyčajné zahmlievanie „medvedieho fanúšika“ a odvádzanie od skutočnosti.
      1. Prečo vám nestačilo a nestačí spočítanie medvedej populácie urobeného na základe DNA v roku 2015? Je jasné, že keď ich vtedy bolo cca. 1300, že teraz po 7 rokoch ich je podstatne viac.
      2. definícia premnoženosti?. Na akej ploche je pre nás (spoločnosť) prípustné aby boli medvede. Odhady hovoria, že je nám postačujúce 700ks ( Koľko ich bolo v minulosti v rokoch 1980 ?) , a podľa bodu 1, je ich cca. 3000ks.
      3. Urobili sme maximum, aby nedochádzalo ku konfliktom? Tento argument platí vo všetkých oblastiach a pri všetkej zveri, ale to nie je dôvod, aby sa medvedia populácia neregulovala.
      4. Ak je medveď také naše „obrovské bohatstvo“, tak sa s ním podeľme s ostatnými krajinami (Rakúsko, Česko, Poľsko, Škótsko…) so všetkými, kde bol a už nie je, alebo skoro nie je.

    • Mates  - dňa 22. 06. 2022 o 11:49

      @Steve. Aj vaše odpovede sú odpovede. Bez zbytočného rýpnutia si v prvej vete je to plnohodnotný príspevok do diskusie.

      1. „Je jasné, že keď ich vtedy bolo cca. 1300, že teraz po 7 rokoch ich je podstatne viac.“ Toto nie je zrovna vedecký prístup a terminológia.

      2. „Odhady hovoria, že je nám postačujúce 700ks“ Mám to brať ako vašu fundovanú definíciu premnoženosti?

      3. Ja nie som zarytý odporca regulácie, ale chýbajú mi úplne základné opatrenia a analýza predtým, ako k tomu pristúpime. Kde, koľko jedincov, čo tým presne chcem dosiahnuť a potom realitu porovnať s predikciou.

      4. Ako som jasne napísal, sú aj takéto „alpské“ názory a nie je dôvod nebrať ich vážne.

  7. František  - dňa 22. 06. 2022 o 08:52

    Medveď ( medvedica s dvomi mláďatami ) sa najnovšie pohybuje už aj v okrese Nové Zámky. Konkrétne boli videní vo vinohradoch obcí Mojzesovo, Černík, Kmeťovo.

    https://novezamky.dnes24.sk/na-prechadzke-si-dajte-pozor-medveda-videli-aj-nedaleko-novych-zamkov-417852

    Práce v drobných súkromných vinohradoch prebiehajú v plnom prúde, prakticky nepretržite je niekto vo svoj vinohrade. Je absurdné aby sa človek ešte staral aj o možné ohrozenie medveďom. …

    Je evidentné, že medvede sú premnožené, ak sa nezregulujú budú sa sami vytláčať ďalej. Možno sa už nejaký medveď pohybuje aj v susedných okresoch KN, DS, je otázka času kedy sa spozoruje. …

  8. Robo81  - dňa 22. 06. 2022 o 08:52

    Ano , to som videl aj ja. Pôsobil naozaj iracionalne, pri vsetkej ucte k nemu. Trochu aj v akejsi psychickej „nepohode“

  9. Robo81  - dňa 22. 06. 2022 o 08:50

    Štát musí byť predsa na strane ľudí ked vznika takyto teritoriálny spor. Nie je normalne ze medved je pri kaplnke v Porube( na hornej nitre), to proste nie je normalny vyskyt medveda. Nikto nehovori ze treba vystrielat stovky a stovky medvedov, ale v tych castiach kde ich je ocividne tak vela ze schadzaju do obcí (a nie za žradlom z kontajnerov, ale jednoducho im je les malý, naprikald medvedici ked sa skryva pred samcom) tak treba zregulovat počet. Plus tie Budajove argumenty ze za to mozu polovnici…to ani komentovat netreba.

    • mkw  - dňa 22. 06. 2022 o 13:48

      Stat uz davno nie je na strane cloveka obyvatela. Je na strane migranta, cudzich vlad, sexualnej, ci inej mensiny, neziskovky, atd.. Inac by sa Velky Reset robil velmi tazko.

    • Helena Marková  - dňa 22. 06. 2022 o 13:56

      Súhlasím s obidvomi príspevkami.

  10. Liptak  - dňa 22. 06. 2022 o 07:01

    Ked som vcera na TA3 videl Budaja, nadobudol som dojem, že mu šibe. Ten ekoterorizmus je naozaj droga.

Diskusie sú otvorené len predplatiteľom.
Predplaťte si nás tu  alebo sa prihláste.