27 komentárov

  1. DD  - dňa 20. 06. 2022 o 19:04

    1.Niekomu možno vyhovuje, že by sme sa ocitli v kríze, len ako zabezpečiť ,aby sme volili tých čo potrebujú…?
    https://www.technocracy.news/hohmann-globalists-have-entered-the-kill-phase-of-the-great-reset/
    2.https://www.theepochtimes.com/mkt_app/huge-recession-could-begin-as-fed-moves-on-interest-rates-dna-based-covid-19-passes-proposed-by-wef_4533835.html

  2. OmaM  - dňa 20. 06. 2022 o 17:54

    gotroch , bola kedysi taka legenda o flaske vyborneho konaku : pani potrebovala opravit zuby u dobreho zubara , ako podakovanie za dobre odvedenu pracu doniesla flasu konaku a dala zubarovi. Ten cely nateseny uz ju chcel otvorit ale spomenul si ze ma na zahrade stary orech z ktoreho chceli so zenou stol do altanu, tak sa dohodol s majstrom . Majster dostal konak za dobre odvedenu pracu a ked ho chcel otvorit spomenul si ze ma zavadu na skodovke a jeden sikovny servisak by to urobil za takuto vzacnost . Servisak mal dieta, ktore neprospievalo v skole , tak sa dohodol s kamaratom , ktory vedel doucit a za doucenie sa odvdacil . Kamarat sa potesil ale flasu neotvoril . Potreboval opravit zavadu na streche a nahovoril suseda , ktory sa vyznal . Suseda tuzila opravit obklad v kupelke a tak flaska putovala k majstrovi obkladacovi . Ten sa tiez chystal tu vzacnost ochutnat ale spomenul si , ze ide na svadbu a flasa kvalitneho konaku mu pripadala ako uzasny dar…….

    • OmaM  - dňa 20. 06. 2022 o 18:06

      To bola iba taka sranda…ale skutocne : peniaze su obezivo , mala by za nimi ostat vymena za dobre odvedenu pracu, tovar , sluzbu ak sa musime nahanat , lebo ich potrebujeme viac tak sa roztaca spirala .

  3. [email protected]  - dňa 20. 06. 2022 o 12:37

    moj nazor- aj ked asi nikoho nezaujima 🙂
    Zdvihanie podpory rodinam s detmi je nevyhnutne, deti su nasa buducnost a bez dobrej porodnosti, nas stat ani ekonomika rast nemozu, myslim to z dlhodobeho hladiska. Avsak podpora pre rodiny by mala byt riesena dlhodobo a ucelovo, jednorazove podpory porodnost neriesia.
    Myslim, ze ECB aj politici velmi dobre vedia co sposobuje tlacenie penazi a skupovanie narodnych dlhov ECBckou – rekordne nizke uroky ale aj inflaciu, ktoru by ECB rada udrzala na (myslim) 3%, avsak ak sa to prezenie a stimuly ekonomiky(dalsie tlacenie penazi=dalsie zadlzovanie) su privysoke a pridlhe, skonci to superinflaciou. Napriklad take taliansko ma dlh okolo 200%hdp, co je samozrejme nesplatitelne aspon kym neprestane minat ako keby zajtrajsok uz nemal prist. Ceny byvania sa vysplhali tak vysoko, nielen kvoli dopyte, ale aj kvoli nizkym urokom a lahkej dostupnosti, vyzera to ze s tym sme sa uz dostali na strop….

    • [email protected]  - dňa 20. 06. 2022 o 12:51

      …banky su tu pre ludi a je nevyhnutne aby sa spravali zodpovedne ku svojim klientom..tak nizke uroky ako tu boli teraz tu nikdy neboli a ak chceme aby bol market co to zdravy, tieto uroky neostanu kde su a to pri ich doterajsej politike moze sposobit velke problemy nemalemu poctu domacnosti.
      Na doterajsiu neopatrnu politiku ECB doplatime vsetci, lebo prave ta sposobila takto vysoku inflaciu svojim spravanim a dost povolnou politikou voci uverom. Lenze problem je v tom, ze najspolahlivejsia cesta je zvysenie urokov a zastavenie skupovania statnych bondov, avsak na to uz je dost neskoro, lebo niektore juzne staty eu su na tom tak zle, ze stracaju doveryhodnost a ak by ECB prestala skupovat ich bondy, mohli by sa dostat do default, teda by neboli schoptne plnit svoje zavazky (ako sa stalo s Greckom).
      Takze predpokladam, ze ECB sa uz momentalne viac nesnazi znizit inflaciu, lebo by to niektore staty doviedlo do krachu..vyzera to ze usa vyriesi ich problem…

    • [email protected]  - dňa 20. 06. 2022 o 13:00

      …(pokracovanie).. a to tym, ze FED uz prestal vykupovat bondy a zvysuje uroky, tym padom sa pomaly ale isto prehupneme do recesie, ktora nezvykne ostat iba v zamori, ale pride aj k nam, tym sa zhorsia podmienky a aj schopnost a sebavedomie ludi minat peniaze, bude sa vsetko spomalovat a ked to bude ako pri ostatnych krizach aj tato sposoby konecne znizenie niektorych cien komodit..avsak problemom ostava ze vysoka inflacia znizuje hodnotu penazi a uspor(za rovnake peniaze si uz nekupite to co pred rokom, aj ked na ich zarobenie musite vynalozit rovnaky cas), takze recesia moze byt dost hlboka a nakopnutie zdlhave..no uvidime co sa stane, mozno to ta nasa ECB nejako uhra a ich ide prerozdelovania penazi v ramci statov EU bude fungovat, avsak, krajiny s vysokou zadlzanostou sa v jeden moment musia zacat spravat zodpovedne..

    • [email protected]  - dňa 20. 06. 2022 o 13:10

      este taka drobnost, ze politika a ekonomika so sebou velmi uzko suvisia, cim lepsie a zdravsie politicke rozhodnutia tym lepsia ekonomika…je jasne ze iste politicke rozhodnutia su nevyhnutne na regulaciu , aj tak ostava pravidlo, ze cim menej politike rozhodnutia zasahujuce do ekonomiky, tym lepsie..priklad, plyn a ropa..

  4. gotroch  - dňa 20. 06. 2022 o 10:52

    “ toto sú úplne klasické, nespochybniteľné helikoptérové peniaze“
    .
    To nie je pravda. Vlady nemaju moc tvorit peniaze. Tu ma centralna banka. Pri darovani penazi obyvatelom museli vlady niekde inde ubrat. Tym nechcem povedat nic ohladom toho, ci toto opatrnie je dobre alebo zle.

    • Peto  - dňa 20. 06. 2022 o 12:25

      Nie je to tak, ze niekto z vlady dojde do banky a povedia mu, ze dojdite az poobede, lebo nemame dost vkladov od ludi (akoze ja Vam nepoziciam traktor, lebo ho jednoducho nemam)
      Peniaze vznikaju bud #1 ako kredit (pozicanim, kedze banke staci mat definovanu rezervu) alebo #2 vytlacenim. V zmysle #1 ma pani pravdu.

    • gotroch  - dňa 20. 06. 2022 o 12:35

      Peto: Takze vlady si na toto opatrenie pozicali od komercnych bank?

    • Peto  - dňa 20. 06. 2022 o 15:51

      Ak to nevybrali na daniach/inych prijmoch/neusetrili inde (podla toho, co hovoria politici u nas, tak treba zdvihnut dane a nemaju to pokryte), tak si asi pozicali cez statne dlhopisy. Cize od bank a inych institucii.

    • OmaM  - dňa 20. 06. 2022 o 17:07

      Ak krytie penazi nie je dostatocne tak sa tlacia nekryte peniaze….ano suhlas, je to najvacsie ´´ preskupenie ´´ penazi masy ludi …niekam . Hovorime o realnych peniazoch , ktore klesaju ….zlocin par excellance
      ….na jednej strane ucime nase deti aby si setrili na buducnost …tak to uz nie , uz len rezervu a investovat do seba a vzdelania …..

  5. Knieža Myškin  - dňa 20. 06. 2022 o 10:21

    najhorsie je na tom to ze ak sa budeme spravat zodpovedne my a teda nezacneme rozhadzovat peniaze aj na Slovensku tak budeme okradnuti ostatnymi statmi cez inflaciu a ich rozhadzovanie penazi – vitaz na ukor ostatnych je ten kto prvy rozhadze najviac penazi – nevyhoda spolocnej meny EURA
    je to cele zle … :-((((((
    ako hovoria bratia Cesi „ideme rovno do prdele“ 😀

    • gotroch  - dňa 20. 06. 2022 o 10:57

      Stat by ako svoju dolezitu ulohu mal zaviest moznost predaja/vykupu zlata fyzickym osobam. Tato sluzba by mala byt s malou marzou a malou byrokratickou zatazou, mala by byt chapana ako socialna sluzba.

  6. Mates  - dňa 20. 06. 2022 o 10:21

    Politikom treba rozdať samuelsona a nordhausa. Aj takýto malý exkurz do základov všeobecnej ekonomickej teórie by znamenal zásadnú zmenu k lepšiemu. Jedine, že by súčasný stav bol cieľ a nie iba neblahý dôsledok plagiátorského vzdelania.

    • Seven Zero  - dňa 20. 06. 2022 o 10:44

      Skor by som to videl na nejaku knihu rakuskej skoly.. ale knieza ma pravdu – menovu politiku uz nemame vo vladtnych rukach – sedime vo vagobe vlaku bez spojenia s rusnovodicom

    • Mates  - dňa 20. 06. 2022 o 11:12

      Potom kardinálna otázka znie – kto je rušňovodič?

    • Seven Zero  - dňa 20. 06. 2022 o 20:06

      @mates – to je jasne kto: pravoplatne odsudena Christina z ECB.. a tak si na jej pocest zahrame: https://youtu.be/W6DjQxjuKnE

  7. Tmmy_A  - dňa 20. 06. 2022 o 09:36

    Tak zas mne s velkym hypouverom a nizkou urokovou sadzbou na dlhy fix vysoka inflacia az tak nevadila…

    • metalheart  - dňa 20. 06. 2022 o 11:41

      Vase zmyslanie je usmevne, pane. Precitajte si zmluvu vratane vseobecnych podmienok banky a zistite ze banka ma pravo vyzvat Vas na jeho predcasne splatenie. A som si isty ze ked sa fundamenty akokolvek zmenia v neprospech banky tak toto pravo aj vyuzije. Tak ako sa to v opacnom garde stalo mne na stavebnom sporeni ked urokove miery v ekonomike zacali klesat. To ze na papieri bol dohodnuty nejaky urok na dobu 6 rokov vobec nehralo nejaku roku 🙂

    • Tmmy_A  - dňa 20. 06. 2022 o 11:45

      Iba ak dojde k poruseniu zmluvy z mojej strany. A ano, cital som to.

    • [email protected]  - dňa 20. 06. 2022 o 13:35

      myslim, ze z fixnym urokom banka nemoze nic, pocas trvania zmluvy..ked sa tato zmluva skonci, obnovuje sa uz za nove ponuknute uroky, avsak si treba uvedomit ze pri 100 000 pozicke a 1% navyseni urokov to vychadza o €80 na mesiac viac, ak sa teda nemylim..cize pri 2% zvyseni to je o €160viac, pri 150000 hypoteke a 2% zvyseni to bude o €240 viac na mesiac a to uz je o com hovorit..

    • metalheart  - dňa 20. 06. 2022 o 17:18

      Tak v mojej zmluve je to zas tak, ze ak klient nesuhlasi s akoukolvek zmenou vseobecnych obchodnych podmienok ktora nastane v buducnosti tak sa to povazuje za vypoved zmluvy a ku dnu najblizsej splatky je povinny cely dlh uhradit.
      .
      Ak napriklad jedneho dna do ECB pride nejaky Volcker ktory zvysi zakladnu sadzbu na 20% tak si nemyslim ze to, ze nejaky Tmmy_A na nejakom papieri podpisal 1% urok na 10 rokov, bude pre banku svatym pismom.

    • Tmmy_A  - dňa 20. 06. 2022 o 17:59

      Ja tam mam iba to, ze ak 2 krat po sebe nezaplatim, mozu pytat splatenie celej istiny.

  8. Seven Zero  - dňa 20. 06. 2022 o 07:44

    vystihnute. ako vravi Friedman: inflation is always, and everywhere, a monetary phenomenon

    • gotroch  - dňa 20. 06. 2022 o 10:55

      Neviem presne ako to Friedman myslel, ale ak tym naznacoval, ze inflacia ja nieco tak prirodzene ako napr. nejaky prirodny ukaz, tak potom sa zaradil do soru klamarov. Inflacia nie je nijako prirodzena, je to jav vytvoreny ludmi z ktoreho profituju najma bohaci. Je to kradez a zlocin na chudobnejsich a na strednej vrstve. Rozsah tejto kradeze je neuveritelny, neporovnatelny s nicim co napachali politici ked kradli „standardne“.

    • Seven Zero  - dňa 20. 06. 2022 o 20:09

      @gotroch – suhlasim. Neviete. Myslel tym ze je to premenna ovplyvnovana mnozstvom obeziva a jeho cenou. Cize nie rozpoctami statov (fiskalna) ale plne riaditelna menovou politikou (monetarnou). Takze centralne banky nemaju pocuvat zadania politikov – ako podpora radtu, a inych zaverov zjazdu ale ked je zrejme ze treba zasiahnut maju zdvihnut sadzby

Diskusie sú otvorené len predplatiteľom.
Predplaťte si nás tu  alebo sa prihláste.