81 komentárov

  1. Andrej  - dňa 20. 06. 2022 o 16:09

    Vážim si názory p. Palka, ale s jednou vecou nesúhlasím. Už roky si hovorím pri roznych udalostiach na Západe (nie v Rusku), že tí blázni snáď chcú vojnu s Ruskom. Nie som nejaký analytik ani mysliteľ, ale mal som posledných 10-20 rokov pocit, že kým Rusko v zásade len sedí doma na zadku, Západ mu sťahuje slučku na krku. Nie nesledoval som Ruské TV a noviny, taký názor som si spravil z údajov z nášho a povedzme nemeckého mainstreamu.
    .
    Reči okolo tejto vojny mi v mnohom pripomínajú rozvodovú agendu – je mnoho prípadov (učite nie všetky, ale celkom isto mnoho), keď predsa len niekto z manželov spôsobuje vážne rodinné (a iné) problémy, ale naša mašinéria takmer vždy zaútočí len na muža. Nepomôžu ani znal. posudky, svedectvá, jednoducho muž je ten zlý. O to viac, ak je to ešete aj otec, ktorému záleží na spoločných deťoch – toho spokojne ešet aj kriminalizujú, zatvoria do basy, zakážu styk s deťmi aj bez dôkazov… A tiež sa nikto neodváži nahlas povedať, že v tom prípade je na vine žena.

    • Andrej  - dňa 20. 06. 2022 o 16:20

      Ide tu o to, že štát len čaká, kým nespraví otec nejakú „chybu“ a potom ho za ňu zlikviduje. Neberie do úvahy, pod akým extrémnym tlakom žijú ľudia s problémovými osobami – že každý má nejaké hranice, aj tí najodolnejší, keď to už nevydržia (čiže len reagujú na agresiu ženu tak, ako by reagovala väčšina inýách ľudí). Keď to muž vydrží, vymyslia nejaké obvinenie z násilia bez dôkazov, alebo s vyfabrikovanými (s pomocou nejakého Sorosovho OZ). A tá zlá, či chorá žena potom robí to zlo a problémy ďalej, len to väčšinou už neskončí na súde. Lenže keď štát zlikviduje otca (za kolektívnu vinu), potom už ani nemá kto brániť tie deti, ktorým matka ubližuje, neraz na celý zbytok ich života.

      Spokojne to aplikujte na Rusko. Možno robí chyby, možno ani nie, to ja nerozsúdim, ale vinník je vopred jasný ako pri sporoch o deti.

  2. Helena Marková  - dňa 20. 06. 2022 o 12:54

    Skvelé, ale pre mnohých ťažko stráviteľné.

  3. Tmmy_A  - dňa 19. 06. 2022 o 11:46

    Tak uz to vyzera, ze aj papez pokazil Palkovi jeho zvratenu proputinsku hru.
    .
    ‚Vojna na Ukrajine je zásahom jednej veľmoci, ktorá ide proti sebaurčeniu národov, hovorí pápež.‘
    .
    https://dennikstandard.sk/217914/vojna-na-ukrajine-je-zasahom-jednej-velmoci-ktora-ide-proti-sebaurceniu-narodov-hovori-papez/
    .
    Po vyjadreniach Putina je uz aj papezovi jasne, ze toto je klasicka kolonialna dobyvacna vojna, kde si Putin chcel ziskat to co kedysi bolo ruskou koloniu. Ziadne stekanie NATO, ale rusky neokolonializmus je pricinou tejto vojny.

    • palof  - dňa 20. 06. 2022 o 07:46

      Absolútne konzistentné s tým, čo hovorí Palko a pápež. Putin pochopil že s NATO sa v mieri a konštruktívnej spolupráci nedá spolunažívať a preto hlása obnovenie starého impéria, ktoré aspoň bolo dostatočne silné na to aby nedopustilo kanóny cudzej mocnosti na svojich hraniciach a to ešte v silne historicky a kultúrne prepojenom susednom štáte.

    • Tmmy_A  - dňa 20. 06. 2022 o 09:31

      Ale papez hovori, ze je to neopravneny neokolonializmus, ktory nerespektuje pravo narodov na sebaurcenie.

    • Števo  - dňa 21. 06. 2022 o 22:48

      Palko je v tejto veci konzistentný a jeho pomenovanie príčin je presne. Problémy predpokladal a predvídal ich. Ty si žiadne problémy nevidel a ani nevidíš a ani si nedokážeš priznať že sa mýliš.

  4. Zuzana  - dňa 18. 06. 2022 o 21:06

    Výrok o štekaní NATO pred bránami Ruska si sv. Otec len „požičal“, resp. od niekoho prevzal. Pre mňa je to zaujímavé zistenie.

    https://www.vaticannews.va/sk.html

    • Zuzana  - dňa 18. 06. 2022 o 21:13

      „Tu nemáme do činenia s nejakým metafyzickým dobrom a zlom. Ide o niečo globálne, s prvkami, ktoré sa navzájom veľmi prelínajú. Pár mesiacov pred začiatkom vojny som sa stretol s hlavou istého štátu, múdrym mužom, ktorý hovorí veľmi málo, ale naozaj veľmi múdro. A po rozhovore o veciach, o ktorých chcel hovoriť, mi povedal, že ho veľmi znepokojuje spôsob, akým postupuje NATO. Spýtal som sa ho prečo a on odpovedal: „Štekajú na brány Ruska. A nechápu, že Rusi sú imperiálni a nedovolia, aby sa k nim priblížila nejaká cudzia mocnosť.“ Na záver dodal: „Situácia môže viesť k vojne.“ To bol jeho názor. A 24. februára sa začala vojna.“

    • Tmmy_A  - dňa 18. 06. 2022 o 22:05

      Az na to, ze Putin celkom otvorene hovori, ze ulohou dnesneho Ruska je prinavracat Rusku uzemia, ktore mu patrili. Vyrehotany rozprava ako je ulohou dnesneho Ruska, ktore Rusi musia pochopit prinavracanie uzemi, ktore Rusko povazuje za svoje.
      .
      https://www.youtube.com/watch?v=N2sfJjl7_Zk
      .
      Ziadne stekanie NATO pred branami Ruska, ale dobyvacna vojna, aku viedol naposledy v Europe Hitler.

  5. Zahorak Janko  - dňa 18. 06. 2022 o 17:57

    prispievateľ fRAkCIA – čítam s porozumením…. členstvo SK v NATO bez pochybností jasnou väčšinou v SK-parlamente odhlasovali strany majúce to vo volebnom programe a následne programovom vyhlásení čiže na základe mandátu občanov – voličov….. Na ostatné čo uvádzate nie je možné reagovať

  6. Zahorak Janko  - dňa 18. 06. 2022 o 16:29

    Ak by Ukrajinci sa slobodne ( voľbami/referendom ) rozhodli vstúpiť do NATO, čo je koho do toho ? Však aj my v SK sme postupovali rovnako a je to len vyjadrením/súčasťou práva na sebaurčenie a rozhodovanie o vlastnom osude/smerovaní. Pre školeného agenta KGB = vraha Putina to bola a je zámienka, vyhláseniami ostatných dní jasne potvrdil svoje imperiálne záujmy, ktorých realizácia v praxi znamenajú smrť množstva nevinných ľudí – aj vlastných . 100 rokov vyčíňania komančov Vám prosím ešte nestačili na pochopenie tohoto faktu ? Ľudský život ( začnime tým počatým, veď ako prví legalizovali potraty ) pre nich nikdy nič neznamenal, neznamená a nebude znamenať – a kopec “ užitočných idiotov “ typu narcisa a oportunistu Macrona mu bohužiaľ nepriamo pomáha…….

    • fRAkCIA  - dňa 18. 06. 2022 o 16:54

      Na Slovensku sa rozhodovalo o členstve v NATO referendom..? Fakt? Ani Google taký termín nevie nájsť…
      Niekto sa občanov Slovenska pýtal, či súhlasia s prítomnosťou vojsk US alebo na 2% na obranu ročne (cca 2mld € v súčasnosti)..?
      Niekto sa občanov SR pýtal na sankcie na ruskú ropu a iné produkty? Nie nikto a nám to prináša obrovské škody, ešte viac sa kvôli tomu devastuje životné prostredie (asi v záujme Green dealu😵), ľudia sa dostávajú do energetickej chodoby…
      Niekto sa ukrajincov pýtal, či tam môže mať Pentagon laboratóriá na výskum nebezpečných patogénov s použitím na vojenské účely?
      Niekto sa ukrajincov pýtal, či im majú zostavovať vládu vo Washingtone?
      Nie, nikto sa ich nepýtal a napriek tomu sa tak stalo…

  7. Elstrom  - dňa 18. 06. 2022 o 10:19

    Kľúčový omyl Palka spočíva v tom, že hovorí, že s Putinom sa treba dohodnúť bez ohľadu na to co chce, čo hovorí a co robí.
    Čiže Palko hlása nový Mníchov.

    Čo sa tej vymyslenej zámienky na útok na Ukrajinu týka, Palko predsa nemôže brať vážne, že Putin sa bojí rozširovania NATO, lebo potom NATO napadne Rusko. Putin jasne povedal, že rozširuje impérium, čiže NATO je pre neho len zámienka.
    Je to len Palkovo obhajovanie jeho protiamerickeho a proruského Postoja.

    Čo sa Františka týka, je mocne dezorientovaný v geopolitickych otázkach, Wojtylovi by sa to nikdy nestalo.
    A že sa Palkovi hodí do krámu ten progresívne Macron, ani nekomentujem.

    • JankoS  - dňa 18. 06. 2022 o 13:56

      Myslím, že veľa toho vyjde najavo po skončení vojny, ak skončí. Ale Palkove úvahy sú myslím, najbližšie realite.A pápež, asi má viacej informácií ako Elstrom, podľa mňa.

    • Elstrom  - dňa 18. 06. 2022 o 17:44

      @JankoS
      A čo také závažné vyjde najavo?
      Že NATO chystalo útok na Rusko?
      A čo by asi tak z toho malo? A ako by to asi urobilo? Keby to kohokoľvek napadlo, vrazili by Nemci stovky miliárd do obchodu s Rusmi? Ďalších x krajín dtto, vrátane USA?

      Prečo si pápež nevšíma a nezisťuje čo chcú Ukrajinci?
      Prečo vyzerajú na to, že už chcú mať naveky od Rusov pokoj a sú kvôli tomu ochotní umierať? Lebo sú takí blbí, že to vlastne nechcú, ale supy z volstrítu ich poštvali?

      Tých nezmyslov, ktoré sú v očividnom rozpore s realitou je toľko, že to, čoho sa treba okrem Putina báť, je strata súdnosti.

      Palko je žiarivý príklad.

  8. majo  - dňa 18. 06. 2022 o 06:50

    Vdaka za clanok. Diskusiu je narocne citat, ked tu nadava jak z 3.cenovej doktor živago, tmmy, spisak.

    • doktor živago  - dňa 18. 06. 2022 o 10:21

      Ak nadávam v tejto diskusii, uveď dôkaz.
      Ak nie, prečo klameš?

    • Richard  - dňa 19. 06. 2022 o 08:43

      Uplne s Vami suhlasim a zabudli ste na Matildu to je tiež riadna žumpa ju

    • doktor živago  - dňa 19. 06. 2022 o 17:08

      Pre Richard
      Vy teda úplne súhlasíte.
      Pán Richard, aspoň za seba, chýba Vám elementárna sebareflexia.
      Citujem z Vášho príspevku: “ ste tupá psedoitelektuálna bolševická drístačka“.
      A Vy chcete niekoho poučovať o nadávaní…

  9. fRAkCIA  - dňa 17. 06. 2022 o 18:45

    Pán Palko, tak ono to pri všetkej tej propagande znie osviežujúco, ale…

    Macron je panáčik zo stajne Rothschild. Súčasný pápež hostil vo Vatikáne pred a v čase plandémie ľudí ako Clintonová, propotratových politikov, zástupcu firmy Moderna, členku rodiny Rothshild a podobné individuá.
    Francúzsko posiela na Ukrajinu naďalej zbrane, čo len predlžuje konflikt a utrpenie Ukrajincov. Západ takpovediac bojuje do posledného ukrajinca. A hlavne ožobračuje vlastné obyvateľstvo.
    Tu si pozrite, čo hovorí arcibiskup Carlo Vigano https://bezpressu.news/videa/carlo-vigano-zalozeni-antiglobalisticke-aliance/

    Táto vojna zapadá do scenára. Scenára na ovládnutie obyvateľstva. Je to prakticky pokračovanie plandémie. A scenáristom nie je nikto iný ako rodina Rothschild a ich „kmotrovia“…

    • Steve  - dňa 18. 06. 2022 o 10:13

      Nekriticky preberáte a šírite ruskú propagandistickú lož.
      1./ Núti niekto bojovať Ukrajincov? – nie, ale vy tu píšete „Západ takpovediac bojuje do posledného ukrajinca “ S týmto nezmyslom vyšla ako prvá ruská propaganda a rusofili to samozrejme opakujú.
      2./ „Francúzsko posiela na Ukrajinu naďalej zbrane, čo len predlžuje konflikt a utrpenie Ukrajincov.“ – konflikt a utrpenie nespôsobuje pomoc krajín, ktoré dodávajú Ukrajine zbrane na ich vlastnú obranu a na ich naliehanie, ale agresor Putin. Ukrajinci sa môžu kedykoľvek vzdať ,ale aj Putin môže kedykoľvek vojnu ukončiť. Ukrajinci ale vedia, že keby nebojovali, tak by si z nich Putin urobil kolóniu. O tom aj svedčí pohľad ruských štátnych médií na Ukrajinu, čo je aj hrôza čítať. (rozdelenie Ukrajiny, prevýchovné tábory, prevýchova obyvateľstva…)
      3./ Ste „počarovaný“ západným morálnym úpadkom, a z toho vyplývajúceho negatívneho vplyvu na nás , ale nechcete vidieť morálny úpadok a stav ruskej spoločnosti.

  10. gzr  - dňa 17. 06. 2022 o 18:02

    Pán Palko, poriadne ste zaťali do neoblomnosti podporovačov vojny…

  11. Štefan  - dňa 17. 06. 2022 o 17:08

    USA a jeho vazali z NATO postavili svojou činnosťou na Ukrajine Rusko pred voľbu: buď zasiahnete vojensky na Ukrajine a my vás izolujeme od Európy (hlavne Nemecka), zničíme sankciami a sami sa znemožníte pred svetom, alebo nezasiahnete a my vás s pomocou nacifikovanej Ukrajiny (a iných – nebudem menovať) rozoberieme na súčiastky. Lenže sa ukazuje, že už celý svet natancuje tak ako USA gangstri pískajú. My áno.

  12. Peter54  - dňa 17. 06. 2022 o 16:39

    Vďaka, pán Palko. Jedna vec je odsúdiť ruskú inváziu na Ukrajinu, čo je prirodzeným postojom slušných ľudí aj na Slovensku, pomáhať Ukrajine sa brániť voči agresii (aj prostredníctvom sankcií) a druhá vec je voliť medzi nenávisťou voči všetkému ruskému (vrátane kultúrneho dedičstva Puškina, Čajkovského, etc.) alebo hľadaním cesty k mieru.

  13. Matilda  - dňa 17. 06. 2022 o 16:17

    Tieto Palkove sprostosti sa už nedajú čítať. Aké bezpečnostné záruky potrebovalo Rusko. Aká absencia. Kto by už len napadol krajinu ktorá má 5000 jadrových hlavíc.
    Problém je Palkova sprostá pýcha nie bezpečnostné záruky
    pre všetkých. Problém je priznať, že sa opäť mýlil. Tak ako s KDS a tak ako keď ho zosmiešnil Matovič detektorom lži.

    • Štefan  - dňa 17. 06. 2022 o 16:48

      Už čítaj len Denník N.

    • Tmmy_A  - dňa 17. 06. 2022 o 16:56

      Pycha a neschopnost priznat si, ze sa pomylil. Putin sa tych jeho kydom, ktore tu roky Palko siril rehoce, ked hovori, ze historicka uloha dnesneho Ruska je prinavracanie stratenych uzemi.

    • Richard  - dňa 17. 06. 2022 o 22:03

      Matilda: slušnesie to napísať neviem, ale ste tupá psedoitelektuálna bolševická drístačka.

  14. Palo Satko  - dňa 17. 06. 2022 o 15:41

    V postate ma Macron pravdu. Francuzovi môže byt šumafuk, komu patri Severodoneck a vlastne aj kto vladne v Kyjeve, len ked to Franciu nebude stat peniaze na nekonečne dotovanie Kyjeva, zastavi to inflaciu a obnovi vyhodny obchod s Ruskom.

  15. Tmmy_A  - dňa 17. 06. 2022 o 13:28

    A co, ze sa rusky propagandista Palko nevyjadril k slovam samotneho Putina, ktory poprel papezove i Macronove slova, ked uplne jasne povedal, ze cielom dnesneho Ruska je ‚prinavracat uzemia‘, ktore historicky patrili Rusku ? To nesedi do Palkovej demagogie ?
    .
    Putin jasne povedal, ze o ziadne NATO nejde. Na Ukrajine sa vedie utocna, dobyvacna vojna, ktorej cielom je ziskat uzemia, ktore Rusko stratilo pri rozpade ZSSR. A aby bolo jasne, ze Putin nemysli len Ukrajinu, stihol v tom svojom monologu spomenut aj dobytie dnes estonskeho mesta Narvy Petrom Velkym, ako priklad prinavracania uzemia Rusku.
    .
    Z toho co Putin hovori je uplne zrejme, ze ide o dobytie Ukrajiny a hned po nej sa vrhne na dalsie staty. Tentoraz uz staty EU a NATO, vratane nas.

    • Samuel Mikláš  - dňa 17. 06. 2022 o 15:18

      Timmy, tak ako to je?

      Je Putin notoricky klamar, ktoremu nemozno verit ani nos medzi ocami a verejne vyjadrenia su len propaganda?

      Potom preco citujete jeho slova ako pravdive vyjadrenie, nebodaj ako fakty?

    • Tmmy_A  - dňa 17. 06. 2022 o 15:30

      Putin klame, ked to potrebuje. Ako pri tom ‚neutoku‘ na Ukrajinu. Ale tu klamat nepotrebuje. Lepsie by bolo zhodit vinu na NATO. Ale potom by sa nemohol situovat do role Petra Velkeho. Lebo iba o to mu ide. Ako sa on osobne zapise do ruskej historie. Presne ako Peter Velky sa chce zapisat ako jeden z najvacsich dobyvatelov, ktory rozsiru uzemia ruskej rajchu na Ukrajinu i dalej na Zapad.

    • Aaron  - dňa 17. 06. 2022 o 18:17

      Samuel Mikláš: Povedal by som, že to bolo okolnosťami. Na tom stretnutí bol s mladými podnikateľmi a vedcami, inteligentnými ľuďmi. Tam nemohol spustiť s kamenným ksichtom o „denacifikácii“ a „biolaboratóriách“, však by bol za úplného idiota.

    • Jason  - dňa 18. 06. 2022 o 00:57

      Choď smradiť naspäť na SME.

    • Tmmy_A  - dňa 18. 06. 2022 o 01:46

      Len sa odkazujem na slova Palkovho oblubenca Putina, ktory hodil vsetky Palkove teorie do kosa a povedal jasne, ze Rusko dnes dobyja uzemia ako to robil Peter Velky.

  16. Mates  - dňa 17. 06. 2022 o 13:08

    Z vtipných príspevkov niektorých diskutujúcich to pán Palko vyzerá tak, že Macronové slová ste si buď vymysleli vy, alebo si to všetko vymyslel sám Macron. Absolútne im nedochádza, že takéto vyjadrenia od prezidenta Francúzska nie sú iba mentálnym cvičením, ale pravdepodobne sú veľmi dobre premyslené, majú veľkú vypovednú hodnotu a sú jasným signálom do budúcnosti.

    • Tmmy_A  - dňa 17. 06. 2022 o 13:37

      Macron i papez vedia o Putinovej motivacii presne tolko co Palko. Teda absolutne nic.
      .
      Putin pred tyzdnom jasne povedal, ze Rusko dnes musi prinavracat uzemia, ktore on povazuje za ruske Rusku. Tym hodil Palkovo ci Macronovo bluznenie do kosa.
      .
      Netreba pocuvat papeza ani Macrona, ktori o tom nerozhoduju, ale Putina. A on hovori jasne, ze na Ukrajine je cielom dobyt Ukrajinu, aby bola znova sucastou Ruska.

    • Petoo123  - dňa 17. 06. 2022 o 16:20

      Timmy, a kto o tom akože rozhoduje? Ty alebo iní diskutéri? Nehádam sa, v tomto prípade máš zrejme kus pravdy, len ma zaráža tvoj nadmieru sebavedomý postoj.

    • Tmmy_A  - dňa 17. 06. 2022 o 16:53

      Rozhoduje Putin. A ten jasne povedal co ho viedlo k utoku. Nutnost rozsirovat ruske imperium. Ziadne NATO ako klame Palko.

    • Petoo123  - dňa 17. 06. 2022 o 21:39

      Je to podľa mňa súčet faktorov. Áno, je tam aj túžba obnoviť impérium v nejakej forme, ale zároveň, keby sa Američania neboli angažovali na UA a UA tlačila do NATO, verím tomu, že by to tak ďaleko nezašlo.

    • Tmmy_A  - dňa 17. 06. 2022 o 22:54

      Ak by USA chcelo tak velmi po Ukrajine, podpise s nou bilateralnu obrannu dohodu, aku ma s X statmi. Ale to sa nestalo, lebo USA sa nepotrebuje viazat ani na Ukrajine, ani napriklad na Taiwane. A Putin to dobre vie.
      .
      Tu vzdy slo iba o expanziu ruskeho imperia.

  17. Jozef z NZ  - dňa 17. 06. 2022 o 13:06

    ja si Macronove slová vykladám tak že Ukrajinci dúfajú že zapad použije jadrové zbrane a Rusov vyhladí……..Pre mier nie že treba odstrániť Putina a le ukrajinskú viziu vyhladenia rusov

    • Liptak  - dňa 17. 06. 2022 o 13:59

      Istá smiešna zlodejka plynu Tymošenková po prehraných voĺbách smerom k ruskej menšine vyhlásila “ najradšej by som im tam hodila atomovku“.
      To je rýdzi fašizmus.Macron to teda vyzradil, to ale niečo hovorí aj o Naďovi.

    • Imrich Spisak  - dňa 17. 06. 2022 o 15:22

      Nedrístaj Lipták, ona si iba raz povzdychla, a predsa ani žiadne atómovky nemá.

      Ale fašistický masový vrah Putin a jeho fašistickí zločinci sa atómovkami vyhrážajú neustále, a to celému svetu, a ruskej televízii je to každodenný pomätený pokrm pre fašistických ruských vrahov.

      Takže Ukrajina nijako nemôže prinútiť Západ, aby poslal atómovky na fašistické Rusko – už len preto nie, lebo by to bola celosvetová jadrová katastrofa.

      A dokonca ani Ukrajina by nepoužila atómovky proti Rusku, ani keby ich mala, lebo rozsiahly ruský jadrový úder by bol pre Ukrajinu úplne zničujúci.

    • Štefan  - dňa 17. 06. 2022 o 16:52

      R. Sikorsky vyzval Západ aby dodal Ukrajincom jadrové zbrane.

  18. Romata  - dňa 17. 06. 2022 o 12:58

    … po dlhej dobe musim s papezom suhlasit

  19. Štefan  - dňa 17. 06. 2022 o 12:07

    Američania a NATO sú nie, že nepriamo ale priamo zodpovední za to čo sa deje na Ukrajine. Oni presne vedeli čo sa stane, keď budú podporovať neonacistov, vyzbrojovať UA, huckať k bombardovaniu Donbasu, ťahať UA do NATO. Táto vojna bola naprogramovaná Američanmi a ich vazalmi z EÚ a NATO.
    Keby ZSSR chcel prijať Mexiko do Varšavskej zmluvy a diali sa aj iné veci v opačnom garde USA by kobercovo bombardovali Mexiko vrátane hlavného mesta. To sme už videli za posledných 40 rokov ako USA bránia svoje „národné záujmy“. To pokrytectvo v Európe je odporné, na vracanie!

    • švec  - dňa 17. 06. 2022 o 14:48

      majstrovský vystihnuté, presne takto je, avšak zurí informačna vojna, takže pravda je v prachu, lebo prachy. A prostomyseľný ľud čvachtajúci sa v konzumnosti a iluzii hojnosti vypol rozumový úsudok.

  20. Imrich Spisak  - dňa 17. 06. 2022 o 12:00

    Palko eše stále falšuje a zavádza, ale už sa pred Bohom a pred ľuďmi hanbí podoporvať zločinnú ruskú fašistickú agresiu a ruské masové vraždenie a vojnové zločiny, ak napr. satanské zničenie stoviek kresťanských chrámov. Ako to robia napr. proruský vlastirzradca Čarnogurský, neonacistické holé lebky, alebo ficomafiáni a komunisti ako Blaha.

    Palko je mimoriadne podlý, ak píše že „nesúhlasím s vyhladením ruského ľudu“, lebo dnes nikto nemôže vyhladiť ani Irán či Sev. Kóreu, a nieto ešte značne sfanatizovanú jadrovú veľmoc ako je Rusko.

    A tiež: koreňom problému je pomätený ruský imperializmus z 18. storočia, pretože krpatý masový vrah Putin vyhlásil dobývanie území po vzore krvavého cára Petra, ktorý zavraždil vlasného syna!

    A podobne Putin na jeho fašistický režim vraždí a zotročuje nielen svoj národ, ale aj bratské národy ako sú ukrajinský, gruzínsky či moldavský národ, ale aj desiatky národov doteraz zotročených v tzv. ruskej federácii, založenej na imperiálnom terore.

    • Richard  - dňa 17. 06. 2022 o 19:23

      Konečne sa naučte čítať s porozumenim a prestaňte smradiť.

    • JankoS  - dňa 17. 06. 2022 o 21:34

      K tomu Palkovi: patrí k všeobecnej inteligencii poznať knihu Levy prichádzajú a potom iste porozumiete aj Palkovi aj pápežovi. Takže máte čo robiť, aby ste pochopili pápeža Františka a býv. politika V.Palka. Adios.

    • Jason  - dňa 18. 06. 2022 o 00:59

      Ty by si mal chvíľu abstinovať, ty dilino. A na chvíľu si vypni internet. Nemyslím si, že ti to prospeje, ale nám ostatným určite áno.

  21. Antonio  - dňa 17. 06. 2022 o 11:52

    Ak rad citate,odporucam knihu:autor Americky Jezuita Syn Polskych vystahovalcov na prelome 19_20-teho stor.:Cziszek:“S Bohom v Rusku“Za urcitu nepresnost v nazve sa ospravedlnujem.Tato kniha hovori o zivote spomenuteho misionara vZSSR,v jeho Ruskej casti v case najtvrdsie obdobia,tu som sa docital aky ludia tam zili a ziju.Oi aj pre toto nesuhlasim s plosnym odsudzovanim Ruskeho ludu.P Palko,rad Vas citam azdielam Vase myslienky niekolkokrat opakuje som rad ,ze ste.Nech Vam Boh zehna.

  22. Milada  - dňa 17. 06. 2022 o 11:20

    Opäť skvelé, pán Palko! Vďaka.

  23. doktor živago  - dňa 17. 06. 2022 o 11:08

    Ešte pre pána Palka k nižšie položenej otázke.
    Viem, že je to Macronov výrok. Ale píšete, že si môžeme domýšľať na niekoho.
    Vy osobne si niekoho domýšľate? , alebo zdá sa Vám možné, aby túto myšlienku, o vyhladení Ruského národa v budúcnosti, šíril nejaký relevantný politik?

    • Mates  - dňa 17. 06. 2022 o 11:27

      Alzák a jeho junta z Kyjeva, to je snáď každému jasné.

    • Milada  - dňa 17. 06. 2022 o 11:35

      Ad Jurij Andrejevič 17.6.2022 at 11:03
      Možno by ste tú otázku mali položiť samotnému Macronovi, pretože tá myšlienka, to vyjadrenie nepochádza od p. Palka, ale od Macrona. Ja som našla preklad jeho prejavu na návšteve základne NATO v Rumunsku na tejto stránke. https://aeronet.news/video-emmanuel-macron-rozjel-kissingerizaci-ukrajinske-otazky-na-plne-obratky-a-uderil-na-kyjev-ze-rusko-zustane-soucasti-evropy-ze-odmita-nazory-zelenskeho-na-vyhlazeni-rusu/
      Pokračovanie pod týmto komentárom.

    • Milada  - dňa 17. 06. 2022 o 11:36

      Kľúčový text prejavu je tento odstavec:
      Je tam dnes, bylo tam včera a bude tam ležet i zítra! A Rusko je obdařená mocnost, a proto jsem nikdy nesdílel (Zelenského) názor, že dnes bychom měli vést válku proti ruskému lidu a zítra bychom ho měli chtít vyhladit. Na to prostě říkám ne! Protože v určitém okamžiku, až budeme pomáhat k co největšímu odporu, přeji mu (Zelenskému), aby vyhrál a hlavně, až skončí střelba, budeme muset vyjednávat. Ukrajinský prezident a jeho představitelé budou muset vyjednávat s Ruskem a my budeme Evropany, kteří budou sedět u jednacího stolu a poskytovat záruky bezpečnosti všem, které patří k našemu kontinentu. To je princip, který jsem jednoduše připomněl. V určitém okamžiku to přijde. A proto přehnané výroky (ze strany Ukrajiny proti Rusku) nedovolují, aby tento okamžik vyjednávání nastal.

    • doktor živago  - dňa 17. 06. 2022 o 11:43

      Mne to napríklad nie je až také jasné.
      Dajte nejaký citát alebo link, že by to niekto relevantný niekde takto povedal.
      Aj tie najsilnejšie výroky hovoria o tom, že UA bude bojovať dovtedy, kým nevráti UA hranice do stavu pred anexiou Krymu. O vyhladení Ruského národa som nepočul ešte nikoho hovoriť.
      Pre mňa osobne je veľká skúsenosť tejto vojny poznanie, že pred Ruskom sa dá ubrániť. To nám ukázala UA.

    • doktor živago  - dňa 17. 06. 2022 o 11:50

      Pre pani Miladu
      Dajte nejaký citát alebo link, že by to niekto relevantný niekde takto povedal. Podľa Vás zrejme Zelenský.
      Aj tie najsilnejšie výroky hovoria o tom, že UA bude bojovať dovtedy, kým nevráti UA hranice do stavu pred anexiou Krymu. O vyhladení Ruského národa som nepočul ešte nikoho hovoriť.
      Ak teda nerátame Macrona, ale moja základná otázka na autora tohto článku, pána Palku, bola, že či má aspoň tušenie, koho tým Macron myslel. Sám pán Palko píše, že si môžeme domýšlať. Tak mi to z kontextu vyplýva, že má minimálne nejaký „typ“ a mňa by celkom seriózne zaujímalo, koho tým myslí.

    • Knieža Myškin  - dňa 17. 06. 2022 o 11:52

      @Aj tie najsilnejšie výroky hovoria o tom, že UA bude bojovať dovtedy, kým nevráti UA hranice do stavu pred anexiou [email protected]
      .
      https://vlkovobloguje.wordpress.com/2022/06/17/flash-arestovic-nova-ukrajinamensi-ukrajina/
      „Ke stavu k 23. únoru se nelze vrátit.“ Arestovič vyzval k boji za „novou Ukrajinu“
      A jak má ta nová Ukrajina vypadat podle něj? Takhle, alespoň to tvrdí překladač:

      Na „předválečnou“ Ukrajinu už se nelze vrátit, ti, kteří bojují, „aby bylo vše jako ve starém, dobrém, jako 23. února“ – si dávají nemožné cíle.

      Aleksey Arestovich, poradce vedoucího prezidentské kanceláře, o tom píše ve svém telegramovém kanálu.

      Podle jeho názoru je třeba bojovat nikoli za „starou“, ale za „novou Ukrajinu“.
      Tato „nová Ukrajina“ má podle Arestoviče „i čistě materialisticky šanci se územně zmenšit a jistě – ztratit slušnou část občanů“.

      Nepřátelství může skončit podle Arestovičovy prognózy za rok, ale i když se tak stane, „konečně zvítězíme, až když se rozhodneme, jakou Novou Ukrajinu

    • Milada  - dňa 17. 06. 2022 o 11:58

      To Jurij 17.6.2022 at 11:50
      však celkom jasne to z toho textíka (prejavu) vyplýva. Aspoň teda mne z neho vychádza, že Macron mal na mysli Zelenského. A či z jeho (Zelenského) úst niekedy zaznela myšlienka o tom vyhladení, alebo to bola iba Macronova interpretácia toho, o čom sa spolu kedy bavili, to vie asi iba sám Macron. Zrejme tie nepriateľské prejavy zo strany Ukrajiny sa mu takými silnými zdajú…

    • Aaron  - dňa 17. 06. 2022 o 13:47

      MIlada: Zvlastne – Palko sam priznava, ze toto tvrdenie nikomu konkretnemu neprisudzuje, len Vam z toho jasne vychadza, ze to musel povedat Zelensky. Mozno aj preto, ze ked ste to prvykrat na aeronete citali, tak tam pre istotu kreativne doplnili Zelenskeho meno do zatvorky.

    • Milada  - dňa 17. 06. 2022 o 14:09

      No dobre, tak skúsim to ináč. Text bez vsuvky Zelenského mena a celkovo bez toho, čo bolo uvedené v zátvorke.
      „Je tam dnes, bylo tam včera a bude tam ležet i zítra! A Rusko je obdařená mocnost, a proto jsem nikdy nesdílel názor, že dnes bychom měli vést válku proti ruskému lidu a zítra bychom ho měli chtít vyhladit. Na to prostě říkám ne! Protože v určitém okamžiku, až budeme pomáhat k co největšímu odporu, přeji mu, aby vyhrál a hlavně, až skončí střelba, budeme muset vyjednávat. Ukrajinský prezident a jeho představitelé budou muset vyjednávat s Ruskem a my budeme Evropany, kteří budou sedět u jednacího stolu a poskytovat záruky bezpečnosti všem, které patří k našemu kontinentu. To je princip, který jsem jednoduše připomněl. V určitém okamžiku to přijde. A proto přehnané výroky nedovolují, aby tento okamžik vyjednávání nastal.“
      Ešte stále popierate, že Macron hovorí o Ukrajine a Zelenskom? Či kto je ukrajinským prezidentom, teda je vo funkcii, ktorú Macron priamo spomína?

    • Aaron  - dňa 17. 06. 2022 o 18:28

      Milada: Samozrejme – Vas problem je v tom, ze sa opierate cisto o preklad z proruskeho Aeronetu, ktory ma k uplnej presnosti daleko. Napriklad ten citat, ze „Protože v určitém okamžiku, až budeme pomáhat k co největšímu odporu, přeji mu, aby vyhrál“, znie v originali inak, tam vobec nespomina Zelenskeho, ale explicitne hovori, ze si zela, aby zvitazila Ukrajina.

      Neda sa proste spajat dva predmety len na zaklade toho, ze sa nachadzaju v rovnakom odstavci, tak porozumenie pisanemu textu nefunguje.

    • Milada  - dňa 17. 06. 2022 o 19:29

      Popravde, v rýchlosti, v akej som sa usilovala dostať k Macronovmu príhovoru v rodnom, či blízkom jazyku (a nemožnosti v danej chvíli vypočuť si v origináli jeho prejav), som neskúmala, či jeho český preklad je verný. Ale je pre Vás tak dôležitý ten detail, že si Macron želá, aby zvíťazila Ukrajina a nie Zelensky?
      Teraz som si tú pasáž vypočula aj vo francúzštine a pokiaľ mi moje skromné znalosti francúzštiny slúžia dobre, tak som zachytila veľmi zreteľne, že francúzsky prezident tesne pred jej začiatkom jasne a menovite spomenul Zelenského (minúta 9:39 vo videu) a teda odkaz, že nesúhlasí s vyhladením Ruska, bol s najväčšou pravdepodobnosťou adresovaný jemu. V originálnom znení Macronov nesúhlas s -nazdávam sa- Zelenského postojom a myšlienkou o Rusku je takýto: „Je n’ai jamais partagé les propos qui consistaient à dire qu’aujourd’hui nous ferions la guerre au peuple russe et que demain nous voudrions l’anéantir.“ To dávam pre prípad, aby ste si výhradu prečítali v origináli sám.

    • Aaron  - dňa 18. 06. 2022 o 08:40

      Milada: „Nikdy som nesúhlasil s názormi, podľa ktorých máme dnes viesť vojnu s Ruskom a zajtra ho zničiť“

      No vidite, a mne tato pasaz k Zelenskemu vobec nepasuje, z jeho perspektivy nedava zmysel, kedze Ukrajina vo vojne s Ruskom uz davno je, nech to uz Rusi volaju akokolvek. Povedal by som, ze to bolo smerovane skor domacim kritikom a jastrabom, podla ktorych sa ma Francuzsko angazovat vo vojne na Ukrajine intenzivnejsie.

    • Milada  - dňa 18. 06. 2022 o 10:58

      Je možná aj taká interpetácia, Aaron… Ono to bude asi tak, že domáci kritici Macrona, (americkí) jastrabi a Zelensky uvažujú jednomyseľne. Ale skôr ako zisťovanie toho, koho je toto myslenie, je dôležité sústrediť sa na samotnú ideu a to že tu niekto má zámer Rusko zničiť. Alebo to vojenské nasadenie západu a Ukrajincov na Ukrajine minimálne takto vníma Macron. Takéto uvažovanie je-po prvé- nebezpečné a- po druhé- odsúdeniahodné. Máte k tomu ešte čo dodať? Lebo ja osobne už len to, že s Macronovým pohľadom súhlasím (a som rada, že tu v Európe zaznievajú od významných a odvážnych politikov aj takéto štátnické myšlienky a nie iba prosté hujeroviny.)

  24. doktor živago  - dňa 17. 06. 2022 o 11:03

    Pán Palko, mohli by ste upresniť, ktorý politik hovorí o tom, že “ zajtra by sme mali vyhladiť Ruský národ?“.

    • Mates  - dňa 17. 06. 2022 o 11:34

      Hovorí o tom predsa sám Macron, spýtajte sa jeho odkiaľ to má. Ale možno sa mu to iba prisnilo. Prišiel alzák k jeho posteli a niečo mu zašepkal do ucha.

    • doktor živago  - dňa 17. 06. 2022 o 11:45

      Pán Mates, čítajte s porozumením, inak nemá zmysel sa o vecich baviť.

    • Mates  - dňa 17. 06. 2022 o 11:48

      Ja sa vám doktor snažím iba pomôcť a nasmerovať vaše naliehavé otázky k správnemu adresátovi, t.j. Macronovi.

    • Knieža Myškin  - dňa 17. 06. 2022 o 11:57

      @ktorý politik hovorí o tom, že …. @
      pokial viem oficialne ziadny, ale Marcon naznacuje ze su taki politici
      podla mojich znalosti su obdobne reci inych politikov napriklad Albrightova ktora hovorila ze Rusku treba odnat jeho suroviny a rozdelit ho na male štátiky alebo znama nepravdiva mantra ze „Rusko rozumie jedine sile“
      alebo tiez neustale reci o oslabeni ruska aby nikdy viac …..
      cize priamo uvedeny zvrat som nezaznamenal, ale obdobne vyrazy a vyroky ano, neviem teda presne preco to Macron prave takto formuloval.
      Mate na to vy presnejsiu odpoved?

    • doktor živago  - dňa 17. 06. 2022 o 12:06

      milé knieža, namám žiadnu odpoveď, ale ja ju ani nemusím mať, lebo ani nič také netvrdím, takže ja sa len pýtam tých, čo tvrdia, resp. sa pýtam (nie Vás ani pani Milady a už vôbec nie Matesa) ale pána Palku, autora článku, či pán Palko má nejaký typ na niekoho, kto to tvrdí, nakoľko vo svojom článku naznačuje, že si môžeme domýšľať.
      Tak z kontextu mi vychádza, že o tom niečo vie a s Macronom sa nejakým spôsobom v tejto veci stotožňuje, trošku ho v kontexte aj chváli za jeho odlišné výroky.

    • Milada  - dňa 17. 06. 2022 o 12:14

      To doktor živago 17.6.2022 at 12:06
      A keď Vám, Jurij Andrejevič, odpoviem ja, alebo Lev Nikolajevič a nie samotný pán Palko, je to pre Vás (nejaký zásadný) problém? Či to potrebujete počuť priamo od Palka?
      Zanecháte mu komentár na fb, alebo mu tam napíšete správu a verím, že Vám odpovie. Ale možno to urobí aj tuto, ak naliehate. Zavše sa do debaty zapojí.

    • V. Malá  - dňa 17. 06. 2022 o 13:00

      Miladka, to že by niektorý ukrajinský politik povedal alebo dokonca chcel zaútočiť na Rusko a vyhladiť ruský národ, mi príde tak z oblasti sci-fi, že to asi ťažko niekto vyslovil. Iba ak by Macron považoval za Rusko Krym, Luhansk a Donbas. To chcú ukrajinci späť. Reálne bolo to ukrajinské a Ukrajina má legitímne právo takto uvažovať. Ak Macron hovorí, že po skončení vojny je potrebné vyjednávať, má pravdu. Ale momentálne to vidím tak, že ak neponížiť Rusov tak, že sa Ukrajina vráti do pôvodných hraníc, vrátane Krymu, tak potom musí nejako donútiť Ukrajincov, aby sa tohto nároku vzdali. Takže ponížia Ukrajincov, ktorých za slobodu Ukrajiny zahynulo – vojakov, či civilistov, desaťtisíce. Takže, možno som neschopná pochopiť postoj Macrona a pána Palka, tak by som to potrebovala vysvetliť tak po lopate. Ak má niektorá krajina imperiálne postoje, tak musí ich sused, ktorý má obavy, že tie imperiálne postoje na ňom vyskúša, len neprovokovať a modliť sa, aby taká situácia nenastala?

    • Milada  - dňa 17. 06. 2022 o 13:28

      Vierka, ono to tak nie je. To, že tu, v Európe, v civilizovanom svete máme vojnu, je zlyhaním viacerých (vlastne všetkých) stránok: Ruska, Ukrajiny a aj západného sveta. Je k tomu toľko zdrojov od významných osobností. A ak sa nevrátime do minulosti a krok po kroku neanalyzujeme kroky jednotlivých zúčastnených, dopredu sa nepohneme a konflikt tak skoro neskončí. A všetci ním budeme nejako zásadne postihnutí; nielen Ukrajina.
      Na reflexiu si skúste si vypočuť napríklad toto: https://www.youtube.com/watch?v=pdMdTge6Vpk
      https://www.youtube.com/watch?v=vqS4Hfla9Ag
      A tiež by som uvažovala možno viac nad vyjadreniami Sv. Otca. A celkovo hľadela na tému vo svetle Sv. Písma – ono tiež ponúka východisko z vojny. Samozrejme, my (Vy, ja a iní) prístupy a riešenia politikov nedokážeme ovplyvniť, ale tiež vytvárame istú spoločenskú klímu, ktorú politici môžu vnímať.

    • Seven Zero  - dňa 17. 06. 2022 o 16:21

      @milada – “ A keď Vám, Jurij Andrejevič, odpoviem ja, alebo Lev Nikolajevič a nie samotný pán Palko, je to pre Vás (nejaký zásadný) problém? ” 😂😂 mi odpalilo dekel.. to je ako citat z Gogola

    • Milada  - dňa 17. 06. 2022 o 16:48

      Trafili ste, Seven Zero…. (Alebo som trafila ja? Ha-ha…) Má to niečo (štipku) spoločné s gogoľovským humorom. Tým viac, že mená postáv (tak literárnych ako aj tunajších diskutérskych) boli pre moje vyjadrenie viac ako príhodné.

  25. PSx  - dňa 17. 06. 2022 o 10:49

    Vďaka, pán Palko.
    To, čo v článku opisujete, treba asi neustále pripomínať…

Diskusie sú otvorené len predplatiteľom.
Predplaťte si nás tu  alebo sa prihláste.