10 komentárov

  1. Romata  - dňa 17. 06. 2022 o 12:46

    Elementarna matematika staci na prepocet (ne)navratnosti elektromobility. Na to, akym tempom rastie elektromobilita len na Slovensku, (ak bude linearne stupat), tak v roku 2025 by malo byt na SK cca 35% elektromobilov z celkoveho registrovaneho mnozstva automobilov.
    Pri tomto odhadovanom mnozstve a pri stavajucich akumulatoroch bude treba len na nabijanie elektromobilov neskutocne vela el. energie. Jedna sa v prepocte o necele 3 nove bloky jadrovej elektrarne.
    Zabavnou formou o tom pojednavam na GEO20: Electromobility – is that the right way? Mystery Cache
    GC8K8X8

  2. majo  - dňa 17. 06. 2022 o 10:12

    Je pravda ze nám vládnu ziskuchtivy blbci. Zelenský dostal 100 krát viac penazi ako Fico podla panama papers, teda ciernota za vojnu. Europsky politici priamo investují do vopred vybraných technologických zelených firiem. Bez veřejnej sutaze, riesi to britský Telegraph.

  3. Mates  - dňa 17. 06. 2022 o 10:10

    Nechcem byť starý sprosťák, ale ak pánko neskrotil jadrovú fúziu, tak na energiu ukrytú v atóme vodíka môže iba zbožne vzhliadať. Chemická reakcia pri elektrolýze vody zoberie vždy viac energie, ako sa uvoľní pri horení. Nepoznám presné čísla, ale vzhľadom na účinnosť a straty pri obidvoch reakciách to bude nie zanedbateľné.

  4. Tmmy_A  - dňa 17. 06. 2022 o 09:24

    ‚Ony ani nie sú až také obnoviteľné, kobalt a lítium, vanád a nikel sa musia niekde vydolovať a potom spracovať, čo je technologicky a energeticky veľmi náročné. A keď je niečo veľmi energeticky náročné, je to spravidla aj neekologické.‘
    .
    Az na to, ze tie kovy treba vytazit len raz. Potom sa daju recyklovat.

    • Petoo123  - dňa 17. 06. 2022 o 10:08

      A naozaj je to také ľahké s tou recykláciou vzácnych kovov, lebo boli informácie, že batérie sa nedajú len tak ľahko recyklovať.

    • Tmmy_A  - dňa 17. 06. 2022 o 17:37

      Vsetko sa da recyklovat. Len zatial je to lacnejsie tazit. Ten kov sa z tych baterii nestrati. Maximalne sa naviaze na kyslik, alebo nejake ine prvky, no stale tam je. To nie je ako benzin, ktory vyleti vyfukom do atmosfery.

    • fatima  - dňa 18. 06. 2022 o 08:45

      ten keiser píše o hlúpej koze a ty o nefukčnom voze

  5. halo  - dňa 17. 06. 2022 o 09:22

    Dalsia otazka je ako vyrobite vodik, hydrolyzou – energeticky narocne, z fosilnych paliv? Podla mna ovela dolezitejsie je mat zatvoreny cyklus vyroby paliva a spracovania produktov spalovania ako typ paliva…

  6. halo  - dňa 17. 06. 2022 o 09:03

    Vodik je mozno cesta technologicka, ale o nic viac ekologicka ako ropna, ako sa bude riesit nadbytok vodnej pary v atmosfere? Zaujmalo by ma, ci sa tym vobec niekto zaoberal….

  7. fatima  - dňa 17. 06. 2022 o 07:56

    bruselskí civilizovaní barani produkujú jednu hlúposť za druhou, dennodenne sa predbiehajú kto vymyslí väčšiu
    a ovečky len klonia hlavičky hore dole na znak svojho bezpodmienečného súhlasu
    sláva hlúposti – s hlúposťou na večné časy a nikdy inak

Diskusie sú otvorené len predplatiteľom.
Predplaťte si nás tu  alebo sa prihláste.