41 komentárov

  1. Ján Hajduch  - dňa 17. 06. 2022 o 14:41

    Pani Záborská niečo tvrdí do médií a niečo iné prakticky robí.
    Dúfam, že po najbližších voľbách odíde do zaslúženého dôchodku a nebude provokovať podobnými urážkami, ako minulé voľby na Orave v rozhlase.

  2. Peter Sidor  - dňa 16. 06. 2022 o 04:51

    S aktivitou na spoluprácu kresťanov malo prísť už dávno kdh, ktoré je stále najznámejšou kresťanskou stranou u nás, ale nič. Pani Záborská im ide príkladom. Mali by na ňu verejne reagovať a prijať pozvanie na debatu o spolupráci.

    • Ján Hajduch  - dňa 17. 06. 2022 o 14:42

      Reagovali. Ono ale tá spolupráca je iba „verejne deklarovaná“, v skutočnosti spoluprácu KU odmietli po oslovením KDH. Minimálne v komunálnych voľbách. Vraj sa musia dohodnúť s Matovičom.

    • put i nik  - dňa 19. 06. 2022 o 15:49

      Sidor,Sidor
      Záborská príkladom?!

  3. Zuzana  - dňa 15. 06. 2022 o 22:35

    V minulých voľbách sa KDH a KÚ nespojili. Nedalo sa to?

    • Peter Sidor  - dňa 16. 06. 2022 o 04:45

      Spomeňte si ako to bolo. Alojz Hlina ponúkol kú jeho zánik a možnosť mat dvoch kandidátov na miestach od 20 do 30 podľa výberu Alojza Hlinu, teda nemala to byť ani Záborská ani Vašečka. Proste čistá snaha ‚dohodnúť sa‘. Skončilo sa to ako v prísloví kto druhému jamu kope…

  4. Pavol Minárik  - dňa 15. 06. 2022 o 14:49

    Zdá sa, že v pozadí tohoto komentáru je falošná dilema: buď spolupráca kresťanov pod taktovkou Matoviča alebo nespolupráca. Tertium non datur?

    • fRAkCIA  - dňa 15. 06. 2022 o 14:57

      Celé je to falošné, ako celý Matovičov (objavený) kresťanský konzervativizmus…

    • Knieža Myškin  - dňa 15. 06. 2022 o 15:57

      ono aj keby do volieb isli samostatne tak v NRSR spolupraca bude nutna
      a slovo spolupraca neznamena automaticky fuziu

    • halo  - dňa 15. 06. 2022 o 16:46

      nechapem preco by to malo byt pod taktovkou Matovica, ak KDH pojde do koalicie je celkom mozne, ze vo volbach ziskav viac ako OLANO…

    • Peter Sidor  - dňa 16. 06. 2022 o 04:47

      Čítal som ten článok 2 krát. Kde je napísané, že to má byť pod vládou Matoviča? Zdá sa mi, že mnohí v tejto debate vedia omnoho viac o umysloch Záborskej ako možno ona sama 😎

  5. abc  - dňa 15. 06. 2022 o 13:50

    Milí diskutujúci, na každom dokážeme nájsť chyby aj na tých najlepších, ale „kto je bez viny nech prvý hodí kameň.“ Kto dokáže pochopiť heslo „rozdeľ a panuj“, pochopil dosť. Buďme si vedomí, že liberáli / progresívci to chápu. Ešte existuje verzia, že KÚ sa odtrhne od OĽANO, zoberie so sebou skutočných kresťanov nie tých akože kresťanov a spoja sa s KDH – táto verzia má podľa mňa veľkú zvoliteľnosť. Uvažujte o tom prosím pani Záborská.

    • ribka  - dňa 15. 06. 2022 o 13:55

      „KÚ sa odtrhne od OĽANO, zoberie so sebou skutočných kresťanov“ – a to sú, prepytujem, ktorý?

    • abc  - dňa 15. 06. 2022 o 14:41

      Tí ktorí hlasovali tak ako sa od kresťanov očakávalo. Výsledky hlasovaní sú verejne dostupné…

    • fRAkCIA  - dňa 15. 06. 2022 o 14:55

      @abc Kresťan by mal predovšetkým žiť v pravde a pravdu hovoriť. To nie je o tom, že zahlasujem proti potratom a pod.
      Kto sa tu ohlásil proti nezmyselnému ničeniu ekonomiky počas plandémie? Kto sa tu ohlásil proti manipulatívnemu tlačeniu na očkovanie? Kto sa teraz ohlásil proti sankciám, ktoré ničia ekonomiku a ľudí privádzajú do biedy?
      Nech mi nikto netvrdí, že tí ľudia (vraj kresťania) nemajú iné informácie len z RTVS, Markízy, Expresu a pod. Ak áno, tak aj tak nemajú čo robiť ako zástupcovia občanov, lebo nevedia spracovávať informácie a nemajú ani štipku kritického myslenia.

  6. V. Malá  - dňa 15. 06. 2022 o 13:44

    pani Záborská, ešte by sme si mohli ujasniť, kto je to kresťan. Lebo viete, diabol sa vie veľmi dobre pretvarovať a môže pôsobiť ešte dôveryhodnejšie ako normálny kresťan. Takže spájať sa s hocikým je, podľa mňa, ešte rýchlejšia cesta do pekla. Rozoznať to nám pomáha Duch svätý, tak nechajme nech na nás pôsobí a rozhoduje cez nás. Ale na to mu musíme uvoľniť cestu a potlačiť svoje ego, aby sme ho vôbec boli schopní vnímať. Ale Vy to určite viete. Vášho otca som osobne poznala, bol to veľmi úctyhodný človek a skvelý lekár.

  7. halo  - dňa 15. 06. 2022 o 11:34

    +1, politika KDH minulost/pritomnost problemy:
    1. v minulosti boli velmi vyrazne len hodnotove temy, co hralo do karat liberalom aby hovorili o cirkevnej strane, preto trebalo zahrnut aj ekonomicke temy
    2. potom sa stalo to, ze prisiel Hlina a chcel len ekonomicke temy a spolupracu s progresivcami, co je jasny ustup od hodnot…=ZLE
    3. socialne zakony KDH su mozno dobre, ale pre obycajnych ludi velmi nepochopitelne, preto ma navrch SMER/HLAS
    4. Matovic bod 3 pochopil…
    5. KU – ma ekumenickejsiu skladbu volicov a su mnohi, ktori su v chvalovom hnuti (co sa nepaci niektorym KDH-kom)
    6. TREBA sa SPOJIT a ZJEDNOTIT NA NEJAKOM KONZERVATIVNO-SOCIALNOM PRINCIPE, ktory by nebol prilis socialisticky ale bol by zrozumitelny a samozrejme netreba zabudat ani na ekonomicke/technologicke temy – musi to mat HODNOTY AJ STAVU…

    • František  - dňa 15. 06. 2022 o 13:46

      – to čo píšete platí o Obraze KDH v médiách, pol značne očiernený.
      – väčšina ľudí nevidí viac ako obraz v médiách, teda obraz je dôležitý
      – preto veľká chyba KDH bolo v ponechaní médií vlastnému vývoju – v mene slobody slova. Určité kruhy to využili na ideologické ovládnutie médií. …

  8. jožoT  - dňa 15. 06. 2022 o 11:28

    Celá potreba spájania kresťanov skončila vo chvíli, keď Rada KDH nezvolila p.Záborskú za kandidátku do volieb EP a tá založila čistý truc podnik -Kresťanskú úniu. Nerozumiem aké iné robenie politiky a politické smerovanie je u nej dnes odlišné od toho keby ostala v KDH. Preto dnes ešte viac oceňujem a vážim si ľudí, ktorí vedia odhadnúť čas svojho pôsobenia a skončiť v pravú chvíľu.

    • Romata  - dňa 16. 06. 2022 o 08:47

      Moja reč

  9. volk  - dňa 15. 06. 2022 o 11:01

    Budem stručný. Nie, pani Záborská sa mýli. Spolupráca medzi kresťanskými politikmi resp. medzi kresťanskými stranami je málo, temer nič. Spolupracovať medzi sebou majú sociálni demokrati s liberálmi, liberáli s kresťanskými demokratmi ap. Kresťania sa však musia ZJEDNOTIŤ! Toto je úplne základný úkol kresťansko demokratických politikov na Slovensku. Vybudovať silnú konzervatívnu kresťanskodemokratickú politickú stranu na našom malom krásnom Slovensku. Spolupráca nasleduje.

  10. JH  - dňa 15. 06. 2022 o 10:18

    Pani Zaborska,

    co ste to za ostatne dva roky, spolu s ostatnymi „krestanskymi“ politikmi, dorobili so Slovenskom???
    Pomahate drzat pri moci amoralnych ludi. Preco a za aku je to cenu???

    Mali ste byt solou, ale skor plati, ze ste tu chut soli stratili.

    Matúš 5:13 SSV
    „Vy ste soľ zeme. Ak soľ stratí chuť, čím ju osolia? Už nie je na nič, len ju vyhodiť von, aby ju ľudia pošliapali.“

    Nie, nema to byt koniec konzervativnej politiky.
    „Krestansky“ v nazve strany by sa nemal pouzivat, nakolko to velmi zavazuje a ludia pod tlakom mamony penazi a moci casto zlyhavaju.

    Cestne by bolo sa za tie dva roky ospravedlnit a dat sancu inym.

    • aha  - dňa 15. 06. 2022 o 10:56

      Ak by sa KDH spojilo s OĽANO, určite by bolo pre mnohých nevoliteľné.
      Pani Záborská, to myslíte vážne, že o spájaní hovoríte práve Vy?
      Máte dobrý pocit z Vášho spojenia a z Váho pôsobenia v súčasnej koalícii? Podľa mňa robíte medvediu službu všetkým kresťanom.
      Samozrejme že som za jednotu kresťanov, ale v tomto prípade by takéto spájanie narobilo viac škody ako úžitku. Kiež by KDH povstalo z popola a nepotrebovalo by k tomu Matovičových posluhovačov.
      Táto krajina už bytostne potrebuje slušných, morálne založených a odborne zdatných politikov a systémové riešenia problémov, ktoré na nás z každej strany padajú.
      Boh žehnaj Slovensko!

    • klara  - dňa 15. 06. 2022 o 20:13

      Vravíte, že nám vládnu „amorálni „? Čo potom boli tí, čo nám vládli predchádzajúce
      tri volebné obdobia ?
      A chcieť mať vládu „slušných, morálne založených a odborne zdatných“ politikov – nie je sciente fiction ?
      Veď sa pozrime okolo, pozrime sa na seba : zodpovedáme slušným, morálne založeným a odborne zdatným ľuďom ?
      A aj keby. Vydržali by sme lynč – doslova – médií, komentárov, diskusných fór ?

    • JH  - dňa 15. 06. 2022 o 22:16

      -> klara

      … Čo potom boli tí, čo nám vládli predchádzajúce tri volebné obdobia?
      ,
      – preco len tri vol. obdobia? Podme az k roku 1989. Vtedy CSFR vyrabala vyrobky od spendlikov, traktorov, pocitacov … az po lietadla. Porovnajte, co vyrabame teraz a na kom vsetkom sme zavisly. Kto toto vsetko predal do zahranicnych ruk???
      |
      … A chcieť mať vládu „slušných, morálne založených a odborne zdatných“ politikov – nie je sciente fiction ?
      ,
      – je, ale treba sa o to pokusit
      |
      …Vydržali by sme lynč – doslova – médií, komentárov, diskusných fór?
      ,
      – s pokorou sa o to snazit, ale neohanat sa hrdinsky krestanstvom.

  11. Antonio  - dňa 15. 06. 2022 o 10:08

    Zaujimave,ze o buducnosti hovoria ludia,ktory sa citia nenahraditelny .Su tu vecnost,nie ze nikoho pre politiku,pre konzervativnu politiku nevychovali,ale svojou zotrvacnostou nikoho tam nepustili.Hovorim o KDH,Stara garda mala zaujem opustit svoje posty,len v prospech svojich deti prip.blizkych znamych,no ked ,sa to nepodarilo tak zostavaju.Vela schopnych a nadejnych ludi opustilo KDH ,po r .2000 ked im takyto neumoznili politicky napredovat.Obsadzovali popredne miesta na kandydatkach a ostatny im mali robit statystov,nuz a toto je ovocie.A potom kad uz kazdemu liezli na nervy tak si zalozili vlastne strany,pripadne sa niekde zasili\Fronc\,Miklosko,aj tato pani.Aj ine deti trpeli za komunistov a to za vierovyznenie svojich rodicov,a ako….,lenze nezucastnili sa svieckovej manifestacie .Oni totiz manifestovali cely zivot .No potom prisiel Hlina,a to uz poznate

  12. doktor živago  - dňa 15. 06. 2022 o 09:00

    Dobrý deň pani Záborská,
    myslím, že nikto z nás nepochybuje o potrebe spájať kresťanské (konzervatívne) politické sily tak, aby mali nejaký relevantný politický výtlak. Myslím, že pri dobrej politike by sa na Slovensku kresťanské politické strany mohli hýbať okolo nejakých 12% (možno aj trochu viac), čo síce nie je ktovie čo, ale na slovenské pomery to predstavuje slušnú politickú silu, s ktorou sa musí počítať a ktorá môže aj niečo reálne ovplyvniť. Ale podľa mňa ste buď nepochopili ale nechceli pochopiť pána Mikloška. On hovoril o tom, že spájanie sa s Matovičom, nebodaj ukrytie sa pod jeho „ochranné krídla“ je úplne zlá cesta., možno, obrazne povedané, pre kresťanskú a konzervatívnu politiku až oná povestná cesta do pekla.

    • JankoS  - dňa 16. 06. 2022 o 09:33

      Hej, asi tak, p. Záborská F.Mikloška nepochopila.

  13. Pali  - dňa 15. 06. 2022 o 08:39

    Myslím, že drvivá väčšina s pani Záborskou súhlasí, mrzí ma len, že tak ako v spoločnosti viac počuť „kričiacu“ menšinu, tak je to aj v týchto komentároch. Väčšina ľudí dúfa a modlí sa za jednotu, no tu sa ozývajú hlasy prečo nie. Nehovoriac o úlohe konzervatívnych médií, ktoré by mali ľudí k tejto jednote formovať a viesť a nie ju od začiatku spochybňovať.

    • Helena Marková  - dňa 15. 06. 2022 o 12:19

      Vám ešte nestačilo, čo tu doteraz porobili Matovič, Heger, Remišová a spol. ? Vymenovala som reprezentantov Oľana, pretože Remišová odtiaľ pochádza a tam sa aj vráti, keďže jej strana už prakticky neexistuje. Ďalšie kalibre sú Šeliga a Žittňanská zo strany Za ľudí.

  14. Peter  - dňa 15. 06. 2022 o 07:49

    Spolupráca s „kresťanskými politikmi“, ktorých celá politika spočíva v tom, že robia bambusovi užitočných idiotov a pomáhajú mu podvádzať voličov, je spoľahlivá cesta ako ideu kresťanskej politiky nadobro pochovať.
    .
    Je smutné, že pani Záborská skončila na sklonku svojej politickej kariéry ako bambusov pucflek, ale je to jej voľba, nech si ju užije. Moja voľba to nie je a nebude. Dúfam, že v KDH nájdu nejaké zvyšky rozumu a dôstojnosti a neodolateľnej ponuke hujerov odolajú. Ak neodolajú, ich vec, budú aj iné možnosti.
    .
    „Skromnosť“ s akou pani Záborská samu seba ponúka ako vzorový príklad kresťanskej politiky, je úsmevná. Ale keď si uvedomíme, čo tu „kresťania a konzervatívci“ za dva roky vládnutia navyvádzali, tak ten úsmev zhorkne. Robia predvolebnú kampaň Progresívnemu slovensku a dikreditujú myšlienku kresťanskej a konzervatívnej politiky. Hujeri.

    • Helena Marková  - dňa 15. 06. 2022 o 12:15

      Tiež to takto vidím.

  15. zberateľ  - dňa 15. 06. 2022 o 07:42

    Súhlasím s názorom Hanky. Iná cesta ako spájanie kresťanských strán neexistuje. Zo začiatku nie je nutné riešiť zásadné otázky, spojenie môže byť voľnejšie a časom silnieť.
    Nevyhnutnou podmienkou je odhodiť egá osobností.

    • Helena Marková  - dňa 15. 06. 2022 o 12:12

      František Mikloško má podľa mňa pravdu. Matovič doteraz každého zničil, vrátane KSÚ. S takým človekom spolupracovať si vyžaduje doslova „otrlosť“. Najviac sa čudujem, že mnohým (akože) kresťanským politikom neprekáža matovičov slovník, nadávky, zosmiešňovanie oponentov …

  16. Stadearea  - dňa 15. 06. 2022 o 07:17

    Súhlasím s F. Mikloškom.
    Spojenie KDH s OĽANO bude jeho konečná zastávka. Matovič sa o to postará. Pani Záborskej je to už jedno, má vlastnú ministranu a pred voľbami bude flexibilne manévrovať tak, aby si zabezpečila miesto na kandidátke a stoličku na ďalšie 4 roky. V tomto svojom komentári sa to len snažila opísať trochu vznešene….

    • Helena Marková  - dňa 15. 06. 2022 o 12:13

      Máte pravdu.

  17. Peto  - dňa 15. 06. 2022 o 07:11

    Chcel by som volit KDH. Olano a KSU su pre mna nevolitelni.

    • ribka  - dňa 15. 06. 2022 o 11:14

      kto je KSU?

    • JH  - dňa 15. 06. 2022 o 12:25

      -> ribka

      na odlahcenie

      KSU – Komunisticka strana Ukrajiny / aby to bolo pre dnesok aktualne/

  18. majo  - dňa 15. 06. 2022 o 06:53

    Držím palce spolupráci, lebo často z bývalých priatelov sa stávaju najvacsi nepriatelia.

  19. Romata  - dňa 15. 06. 2022 o 06:02

    Spolupraca je o potlaceni ega na druhu kolaj. Tu sa stretlo 5 „krestanov“, ktori zalozia 6 politickych stran, lebo kazdy chce byt „preceda“…
    Mimochodom, nie je cas pomyslat na dochodok?

Diskusie sú otvorené len predplatiteľom.
Predplaťte si nás tu  alebo sa prihláste.