33 komentárov

  1. JanoJan  - dňa 10. 06. 2022 o 23:44

    Spomienkou Stefanca ste udreli klinec po hlavicke… Stefanec a jeho pokrivene videnie svetla je dnesne KDH a to je hanba!

  2. DD  - dňa 10. 06. 2022 o 23:28

    Ten kto manipuluje s ľuďmi, býva i sám manipulovaný. /Japonské príslovie/

  3. hominem  - dňa 10. 06. 2022 o 20:20

    Este poznamka k reakcii p. Mikloska:
    Ist “prikladom” v (hypotetickej) neucasti na volbach nie je velmi stastne ani obcianske.
    Skor apaticke, podnecujuce skepsu a nerozumne.

  4. hominem  - dňa 10. 06. 2022 o 20:20

    Este poznamka k reakcii p. Mikloska:
    Ist “prikladom” v (hypotetickej) neucasti na volbach nie je velmi stastne ani obcianske.
    Skor apaticke, podnecujuce skepsu a nerozumne.

  5. hominem  - dňa 10. 06. 2022 o 20:14

    Tvarou KDH v europolitike je Lexmann.
    A mohla nou byt nadalej aj Zaborska nebyt Hlinu a spol..

  6. Palo Satko  - dňa 10. 06. 2022 o 15:25

    Niekedy v plovici 90-tych rokov som bol v Grecku, v letovisku Nei Pori. Raz večer sme na plaži videli Grekov, tak 200 ako stoja v kruhu a v jeho strede bol starši muž. sam a niečo po grecky vravel. Kusok dalej bol plagat a tak som zistil, že to bol vtedy vladnuci premier a rozpraval s občanmi. Ten dedo mal jednoducho „gule“. Už ani netušim, kto z KDH okrem zatratenca Hlinu niekedy rozpraval priamo s ludmi a presvedčoval ich aby volili KDH. Rychlokvaseni politici z televiznych debat a internetu a zakulisnych dohôd, ktori sa boja spoluobčana su pliagou slovenskej politiky. Fico sa ludi neboji a preto vas všetkych pochova.

    • Stadearea  - dňa 10. 06. 2022 o 18:18

      Rychlokvaseni politici z televiznych debat a internetu a zakulisnych dohôd, ktori sa boja spoluobčana su pliagou slovenskej politiky

      veľmi výstižné

    • hominem  - dňa 10. 06. 2022 o 20:16

      Po tejto stranke si to Hlina v KDH a za KDH naozaj odmakal.
      Skoda ze si to pokazil nakopenim chyb v priebehu roka pred volbami.

      Jeho aktualne politicke angazma skoda komentovat.

  7. volk  - dňa 10. 06. 2022 o 15:20

    Pán Števkov, nevychádzam z úžasu! Podarilo sa Vám uviesť ma do nebývalého zmätku. Skutočne som si pri prvom článku myslel, že F.Mikloško je nick nejakého diskutéra – šikulu. A ono to vyzerá,že F.Mikloško je skutočne František Mikloško, bývalý politik bývalého KDH! Musím priznať, že tento nápad na rozprúdenie diskusie je dosť neobvyklý, ale zdá sa, že pomohol! Gratulujem.

  8. Petoo123  - dňa 10. 06. 2022 o 14:22

    Nuž, sám nemám jednoznačný názor na vec, čo a ako by bolo lepšie. Svoje riziká má každý scenár, nech zvíťazí ten lepší a prospešnejší pre občanov SR.

  9. ribka  - dňa 10. 06. 2022 o 13:39

    je dojemné ako Mikloško vzýva na samostatné KDH (z ktorého odštiepil KDS!) – je priehľadné uchovať KDH : veď kto iný by mu ešte umožnil zas kandidovať na prezidenta? KDH spojené s OĽANO určite nie. Škoda, že autor sa v tomto recykláku nezmohol ani pripomenúť ako to bolo s jkandidatúrou FM v 2019 a koho volil v 2. kole …

  10. F. Mikloško  - dňa 10. 06. 2022 o 13:38

    K tomuto článku chcem povedať nasledovné:
    1,Peter Števkov, ktorého mám rád, je renomovaný redaktor Štandardu a preto jeho názor považujem aj za názor Štandardu.
    2, Števkov i Štandard sa v tomto článku mýlia, rovnako ako sa iní autori a Štandard mýlia v niektorých článkoch, ktoré sa týkajú vojny na Ukrajine.
    3, Pre KDH stačí, aby sa systematicky dištancovalo od osoby predsedu OĽaNO Igora Matoviča, jeho politiky, rétoriky a schopnosti spolupracovať s inými stranami. Potom KDH nehrozí, aby im OĽaNO zobralo hlasy.
    4, Pri všetkej úcte ku každému človeku, Ivan Štefanec nie je tvárou KDH v europarlamente. Tou tvárou je Miriam Lexmannová.
    5, Zapojil som sa do kampane, aby si ľudia predplatili Štandard. Ja sám ho mám predplatený. V intelektuálne nudnej kresťanskej polemike na Slovensku takýto portál vítam. Samozrejme to neznamená, že s ním vo všetkom súhlasím. František Mikloško

    • abc  - dňa 10. 06. 2022 o 14:27

      Pán Mikloško, vážim si Vás. Ale nebojíte sa v tomto smere uplatnenia hesla „rozdeľ a panuj“ z liberálno – progresívnej strany?

    • Knieža Myškin  - dňa 10. 06. 2022 o 17:24

      Suhlasim s tym ze pre KDH by bolo lepsie ist samostatne, ALE
      to by nesmelo spat na vavrinoch minulosti ako Sipkova ruzenka a muselo by zacat robit politicku pracu (tak ako Fico maka dnom i nocou aby ziskal volicov)
      co urobi KU neviem, asi ho budu chciet aj v OLANO aj v KDH

  11. F. Mikloško  - dňa 10. 06. 2022 o 13:35

    K tomuto článku chcem povedať nasledovné:
    1,Peter Števkov, ktorého mám rád, je renomovaný redaktor Štandardu a preto jeho názor považujem aj za názor Štandardu.
    2, Števkov i Štandard sa v tomto článku mýlia, rovnako ako sa iní autori a Štandard mýlia v niektorých článkoch, ktoré sa týkajú vojny na Ukrajine.
    3, Pre KDH stačí, aby sa systematicky dištancovalo od osoby predsedu OĽaNO Igora Matoviča, jeho politiky, rétoriky a schopnosti spolupracovať s inými stranami. Potom KDH nehrozí, aby im OĽaNO zobralo hlasy.
    4, Pri všetkej úcte ku každému človeku, Ivan Štefanec nie je tvárou KDH v europarlamente. Tou tvárou je Miriam Lexmannová.
    5, Zapojil som sa do kampane, aby si ľudia predplatili Štandard. Ja sám ho mám predplatený. V intelektuálne nudnej kresťanskej polemike na Slovensku takýto portál vítam. Samozrejme to neznamená, že s ním vo všetkom súhlasím. František Mikloško

    • Peter54  - dňa 10. 06. 2022 o 14:41

      Vážený pán Mikloško,

      vďaka za jasný názor. Čo sa týka EP, podobne vnímam, že tvárou KDH je v ňom pani Miriam Lexmann, ktorej aktivity sú mimoriadne rozsiahle a veľmi užitočné.

      Nezvážite kandidatúru na prezidenta? Vaša prípadná výhra by totiž bola aj výhrou Slovenska. O tom som hlboko presvedčený.

  12. ribka  - dňa 10. 06. 2022 o 13:28

    dostali ste sa na šikmú plochu 🙁 z 3 viet bľabotu politickej mrtvoly zrecyklovať samostatný článok? Nechcete radšej riešiť referendum a zdravotníctvo a … Verím, že KDH sa opäť nepomýli, zas ako v 2020 ponuku Matoviča odmietne, zas sa zaregistruje s progresívcami a opäť si ostane užívať regiony

  13. Emanuela  - dňa 10. 06. 2022 o 11:44

    F.Miklosko ma pravdu. S Matovicovou stranou nestoji zato kolaborovat. Je to zas len tah, aby OLaNO ziskalo volicov. Igor Matovic robi marketing, nie politiku.

    • Helena Marková  - dňa 11. 06. 2022 o 16:41

      Vystihli ste to dokonale.

  14. abc  - dňa 10. 06. 2022 o 11:25

    Žiaľ ideálny scenár tu nemáme. A preto ako bolo napísané musíme voliť medzi zlým a horším. Všetci vieme, že ak sa kresťania a konzervatívci nespoja, ľahko sa stane, že v mene hesla „rozdeľ a panuj“ vyhrajú väčšinu vo voľbách liberáli / progresívci – a to asi nechceme.

  15. Liptak  - dňa 10. 06. 2022 o 10:07

    Miklosko nech konečne vstúpi do PS, už dávno cestuje ako bludný Holanďan. KDH s Majerským aj s primátorkou Prešova( tá bráni Košiciam vstupu do riadenia vodárni a pomáha tým majiteĺovi 20 bytov Hrehovi) sú vzornou ukážkou, že najskôr peniaze až potom hodnoty, aj to flexibilné.

  16. František  - dňa 10. 06. 2022 o 09:41

    KDH vnímam ako najvplyvnejšiu stranu, najvplyvnejšie zoskupenie od pádu bolševikov (89).

    Nemyslím volebné výsledky a mocenské postavenie vo vládach. To bolo skôr sklamanie, pod očakávania. Myslím skôr na osobnosti a postoj v zlomových okamihoch, ktorý ovplyvnil chod krajiny, a často krát ovplyvnil aj ľudí ktorí v danom okamihu držali moc. Z KDH vyšli alebo boli ním ovplyvnení mnohí politici v iných stranách až dodnes.

    V súčasnosti však KDH tento vplyv stráca. Naopak už dlhšiu dobu sa iné prúdy snažia ovplyvniť KDH a to je chyba. Ako keď soľ stráca chuť prestáva prekvášať spoločnosť. KDH by sa malo vrátiť k svojmu pôvodnému smerovaniu.

    A malo by pracovať na odbornosti (to platí pre všetky strany), nestačí len uchopiť moc. Jozef Hajko je nádej. Privítal by som častejšie komunikovať aktuálne ekonomické trendy. Treba zapojiť aj ďalších. … môj subjektívny pohľad.

    • Knieža Myškin  - dňa 10. 06. 2022 o 17:27

      velkost KDH siaha od cias J Carnugurskeho ktory vzdelaval novych mladych politikov a formoval ich, oni nasledne viedli tuto krajinu
      zial tieto myslienky upadli do zabudnutia
      a zial dodnes v KDH nedokazli prekrocit tien a akceptovat rozne platformy a nazory

  17. RoboT  - dňa 10. 06. 2022 o 09:03

    KDH musí byť jednoznačné a zrozimeteľné pre konzervatívneho voliča. Áno musí byť áno a nie musí byť nie. Ak KDH v europarlamente zastupuje politicky promiskuitná postavička Štefanec je to zlá vizitka. Pani Lexmann ( ináč manželka pána Majerského ) tiež pre mňa nepredstavuje vzor konzervatívnej kresťanskej politiky , takže
    v súčasnosti mám problém voliť KDH , hoci by som veľmi chcel. Uvidíme čo sa udeje do volieb… ináč Matovič ich tou svojou „ponukou ktorá sa neodmieta“ postavil pred ťažkú voľbu …

  18. JH  - dňa 10. 06. 2022 o 08:18

    Projekt KDH je treba asi ukoncit.
    Vacsina politikov, ktori sa vyviezli na vytahu KDH do politiky, sa nakoniec zliberalizovalo a cast z nich, posliapala aj moralne hodnoty. KDH pomylilo svojim nazvom uprimne veriacich ludi, ktori nemaju cas na politiku.
    Chce to konzervativnu stranu, ktora bude moralne hodnoty aj realne presadzovat.
    „Uspech charizmatikov“ – Heger, Vasecka… urcite nie su riesenim, po ich terajsom dvojrocnom posobeni v politike.
    Panovi Mikloskovi sa akosi rozsiruje zoznam tych, z ktorymi sa mu rozchadzaju cesty. Ale odporucat nevolit, je uz mimo. Prave naopak, volby aj referendum by mali byt povinne.

    • ribka  - dňa 10. 06. 2022 o 13:29

      máš tam preklep – vypusti „asi“

    • JH  - dňa 10. 06. 2022 o 13:59

      To „asi “ je tam na mieste.
      Ja ani Vy, nie sme ustanoveni na to, aby sme o tom rozhodli.

  19. metalheart  - dňa 10. 06. 2022 o 07:40

    Zasadne otazky su napriklad tieto: Aky ma KDH postoj k zatahovaniu Slovenska hlbsie do vojny? Aku ma strategiu na zabezpecenie energetickej a potravinovej bezpecnosti krajiny? Aky ma postoj k spolocnym europskym dlhopisom? Ci si vie predstavit a ake kroky planuje urobit smerom k znovuzavedeniu slovenskej koruny? Aky ma nazor na digitalne peniaze centralnych bank (CBDC)?

    Vieme aky ma postoj beztvare OLANO, zastupene dezorientovanym Hegerom.

    • JankoS  - dňa 10. 06. 2022 o 08:57

      KDH, aj keď má Štefanca, je podľa mňa v zahraničnej politike mizerné. A Ukrajina – to isté, čo všetci a to bojovať a bojovať, umierať a umierať. Nič životaschopné bez zbraní nevymyslelo.

  20. Romata  - dňa 10. 06. 2022 o 06:52

    Zial, dnes je aj KDH taka beztvara amorfna hmota. Hmota, ktora sa smahom carovneho (liberalneho) bicika v okamziku pretvori na liberalny obraz. Ako jasny dokaz je papagajovanie naucenych verklikovaciek (nasich) europoslancov. Vid spomenuty Stefanec

    • Petoo123  - dňa 10. 06. 2022 o 08:15

      Štefanec je v tomto taká trochu samostatná jednotka. Sledujem napr. vystupovanie pani Lexmann, a to je už o kúsok iné, viac konzervatívne.

    • Bloodhaund  - dňa 10. 06. 2022 o 08:59

      Pre Petoo123. Ale nikdy sa voči Štefancovi neohradila, ani sa nedištancovala od jeho progresívnych iniciatív. Ináč vznik väčšieho bloku kresťanských strán, na báze kresťansko- konzervatívnych hodnotách, by nakoniec mohol sláviť úspech. Pravdepodobne by sa doňho zapojilo aj veľa ľudí, ktorí zo zúfalstva podporovali aj krajnú pravicu. Len to chce nejakých výrazných, presvedčivých lídrov. Pri všetkej úcte, Mikloško je už mimo reality a jeho vajatanie medzi progresívnym liberalizmom a religióznym konzervativizmom viac škodí, ako prospieva. Uvidíme. Možno sa abjaví nejaký zaujímavý politický talent, ktorý oživí slovenský Konzervativizmus, so všetkým, čo k nemu patrí. V každom prípade, Matovičova vízia je zaujímavá a občas vie mať aj patričný ťah na bránu.

    • Petoo123  - dňa 10. 06. 2022 o 14:23

      Moja odpoveď viď vyššie v čase 14:22.

Diskusie sú otvorené len predplatiteľom.
Predplaťte si nás tu  alebo sa prihláste.