13 komentárov

  1. yarco  - dňa 13. 06. 2022 o 14:09

    „Odporcovia bezemisne jazdiacich áut tiež často lamentujú nad údajne neúnosným časom stráveným na nabíjačke. Aj tu sa však treba skôr pousmiať. Ak svoje auto nabíjate v noci pri rodinnom dome, kde má tento druh auta najväčší zmysel, problém s príliš dlhým státím odpadá.“

    Pán Dugovič, toto je dosť bulvárne podané.
    Čo je na pousmiatie sa na tom, že len pre určitú časť obyvateľov bude dlhé nabíjanie menším problémom, keďže žijú v dome. Tým pádom problém ako taký prestal existovať? Zvyšok populácie nikoho nezaujíma?

    Pre každý argument nájdeme niekoho, na koho sa nedá aplikovať, a vyhlásime tým argument za plošne neplatný?

  2. Čuhár Fero  - dňa 11. 06. 2022 o 07:51

    Čo majú spoločné elektromobil s hnačkou ano hnačkou…
    Nuž v oboch prípadoch sa bojíte že nedôjdete domov

  3. DD  - dňa 11. 06. 2022 o 07:40

    1. Problémom elektromobilov je napríklad konštrukcia. Karoséria má životnosť pri váhe batérie tak 10 rokov…Dajte si to du súvislostí s cenou. Diesel a Benziňaky dražeju, aby sa mohli elektromobily predávať lacnejšie…
    2. Rýchlo nabíjanie spôsobuje, že sa nabije batéria menej s tak či tak len na cca. 80%,nehovoriac o tom, keď je vonku mráz.
    3. Batériu potrebujete každých 5rokov cca. v závislosti od používania meniť…
    4. Keď začne batéria horieť, budete hasiť dlho. Nie je to len prípad Tesly v Rakúsku.
    5.https://m.echo24.cz/a/SWhPB/cesti-vedci-rozporuji-vyhodu-elektromobilu-maji-nedostatky-o-kterych-se-nesmi-mluvit

  4. Pavol D  - dňa 10. 06. 2022 o 21:44

    Pán Dugovič ešte jedna poznámočka k argumentu ‚na hlinených nohach‘ : Babráci z centralnych laboratorí Toyota si dodnes myslia, že nizka energetická hustota baterií, inými slovami dojazd je najväčšim problémom elektrobilu. Máte šancu im vysvetliť, že to tak nie je. Ako ich poznám určite Vás pozorne vypočujú a aj sa podakujú za Vašu snahu.

  5. Pavol D  - dňa 10. 06. 2022 o 21:31

    Litium nie je najdrahší kov resp. zložka batérie. Je to kobalt. Na hmotnost obsahuje batéria 3 násobone množstvo kobaltu oproti lítiu. Kobalt je aj podstatne drahší. Kobalt sa taží v RF a v Kongu. Môžeme si vybrať odkiaľ príde náhrada za ruskú ropu.

  6. Knieža Myškin  - dňa 10. 06. 2022 o 18:18

    @musia zakazovat auta co maju spalovacie motory @
    to hovori za vsetko
    ked prisli dieselove a benzinove motory tak nikto nemusel zakazovat tie starsie parne stroje ale vsetci si kupovali novsie lebo bolo ovela lepsie
    mimochodom ked nebol benzin a nafta pocas vojny tak sa zisli aj stare parne stroje ….
    tykalo sa to nielen aut ale aj lodi a lokomotiv

  7. P.Skombar  - dňa 10. 06. 2022 o 14:43

    Za mňa elektro auto určite áno hneď ako budú vyriešené tieto 3 drobnosti. 1. dojazd 1000 km na jedno nabitie 2. doba nabitia max. 5minut 3. cena vozidla. Bral by som ho ako druhé auto do domácnosti na vozenie sa po meste tak 100km denne ale za tú cenu si kúpim radšej dve benzínové pidi autíčka…

  8. DD  - dňa 10. 06. 2022 o 14:09

    1.Dobíjanie áut je nezmysel už len z toho hľadiska, že aktuálne siete na vedenie elektrického prúdu vedia priviesť len obmedzený objem čiže by neutiahli ani štvrť rodinných domov, kde by mal každý dom len jeden elektromobil, nehovoriac o Tom, že elektrinu štvrť nepotrebuje len na dobíjanie áut…
    2. Výroba batérií je závislý od Číny čo podchytila africké ložiská vzácnych kovov a má aj vlastné. V niektorých prípadoch to môže znamenať zničiť prírodu dannej krajiny, keď začne ťažba čo ale môže zabrániť rozvoju turistickému ruchu… A je to len dočasné…

  9. Martin  - dňa 10. 06. 2022 o 13:09

    “. Ak svoje auto nabíjate v noci pri rodinnom dome, kde má tento druh auta najväčší zmysel” Toto je pravda, ale tiež môžme povedať, že najväčší zmysel majú “bezemisné” elektromobily v centrách miest, kde je rodinných domov ako šafránu.

  10. Seven Zero  - dňa 10. 06. 2022 o 12:43

    ak ma clovek kde nabijat doma (alebo v praci) tak plug-in hybrid je vyborne riesenie na mestske cvrlikanie s tym ze clovek nema stres ak raz za cas ma cestovat niekam dalej, alebo co bude robit ked mu dojde elektrika lebo si musel zapnut klimu a bola obchadzka.. . je to win-win: pre vzduch v meste aj pre penazenku

  11. DD  - dňa 10. 06. 2022 o 12:07

    https://blog.tomanek.com/2022/06/zakaz-prodeje-aut-se-spalovacim-motorem-zamer-nebo-skutecny-diletantismus/

  12. Milan  - dňa 10. 06. 2022 o 11:59

    S tým dojazdom pri bežnom e-aute a bežnej jazde by som nebol tak optimistický ako píše autor. Viacerí známi, čo mali možnosť použiť také auto pri služobnej ceste po severnej dialnici, boli z neho sklamaní.

  13. majo  - dňa 10. 06. 2022 o 11:04

    Vdaka za jasne vysvetlenie. Na Slovensku ked chcrte ist elektoautom po dialnici z Brlavy do Kosic severnou trasou musite zist z dialnice, aby ste si auto nabili v nrjakom blizkom meste pri dialnici.
    Co sa tyka nabijania aut, ked byvate v bytovke, chce to dalsie investicie do elektrorozvodov, do nabijaciek.

Diskusie sú otvorené len predplatiteľom.
Predplaťte si nás tu  alebo sa prihláste.