52 komentárov

  1. DD  - dňa 10. 06. 2022 o 23:31

    Na plytkej vode sa tvoria najväčšie vlny. /Japonské príslovie/

  2. abc  - dňa 10. 06. 2022 o 14:20

    Žiaľ Matovič je aký je. Ideálny scenár tu však nemáme. A preto ako bolo napísané musíme voliť medzi zlým a horším. Všetci vieme, že ak sa kresťania a konzervatívci nespoja, ľahko sa stane, že v mene hesla „rozdeľ a panuj“ vyhrajú väčšinu vo voľbách liberáli / progresívci.

  3. [email protected]  - dňa 10. 06. 2022 o 07:49

    Staci sa pozriet na hlasovanie Olano v hodnotovych otazkach v tomto volebnom obdobi a kazdemu bude jasne ako to Igor s presadzovanim krestanskych hodnot mysli. Co z predlozenych navrhov KU v tomto volebnom obdobi preslo? Ako hlasoval klub Olano? Vyvimul Matovic snahu aby podporil tieto navrhy? Moj nazor je, ze Igor si opat raz spravi z krestanov uzitocnych idiotov o ktorych sa zaujima iba pred volbami.

  4. Peto  - dňa 10. 06. 2022 o 06:41

    Nevytvarajte klamlivy dojem, ze hlavnym problemom Olano je konfrontacny styl. Problem Olano je, ze do politiky dotiahli extremne neschopnych suflikantov.
    Verim, ze im ludia neskocia na konzervativnu scenku. Tym, co ide o rodinu, mali dost prilezitosti zabojovat proti sikane deti. Obtlstly Vasecka cusal, Zavorska si asi kreslila obocie, Matovic zakazoval chodit detom do prirody, Mikulec a Nad sypali strk, Lengvarsky posielal zdrave deti cez leto do karanteny… Prorodinni konzervativci 😉 To urcite!

  5. Samuel Mikláš  - dňa 09. 06. 2022 o 23:37

    Pre KDH je to ponuka, ktoru nemozu prijat.
    Dufam.

  6. Mengistu  - dňa 09. 06. 2022 o 22:17

    a co na tuto ideu dealer vodky Edko, inak vraj charizmaticky krestan…aj ked je podla mna charizmaticky ako pokazeny mixer

  7. Stadearea  - dňa 09. 06. 2022 o 19:16

    Príde mi dosť zlé, ak liekom na dlhodobú neschopnosť KDH postaviť dobrých kandidátov (nie farizejských uspávačov hadov), má byť opačný extrém – Igor Matovič….

  8. F. Mikloško  - dňa 09. 06. 2022 o 15:36

    OĽaNO spolu s KÚ treba nechať ísť svojou cestou. V týchto voľbách chcem podporovať sebavedomé KDH. Ak by tam bol len nejaký náznak spolupráce s hore menovanými stranami, navrhnem v deň volieb mojej manželke pekný výlet do prírody. František Mikloško

    • Milada  - dňa 09. 06. 2022 o 16:15

      Ste si istý, pán Mikloško, že by sme ako kresťania mali stavať na sebavedomí a nie na pokore a -a toto vyplýva z tejto línie- nevytvárať koalície so stranami nám, konzervatívcom a kresťanom, blízkymi názorovo a programovo? Sebavedomie KDH priviedlo v posledných rokoch akurát pred brány parlamentu. Nie je načas začať budovať a ukázať svetu aspoň malú jednotu, spájanie sa a budovanie mostov? Nie sú spoločnosť a osobitne kresťanské spoločenstvo už -rôznymi vplyvmi a z rôznych príčin- dosť fragmentované?

    • Milada  - dňa 09. 06. 2022 o 16:22

      Dôvetok: Čo nám (kresťanom, konzervatívcom) za posledných osem rokov politicky vybojovalo hrdé a sebavedomé KDH? A čo nám môže vybojovať, ak sa bude vyhraňovať voči programovo blízkym stranám a dištancovať sa od nich a -naopak- vytvárať koalície s ideovo viac či menej odlišnými stranami?

    • Milada  - dňa 09. 06. 2022 o 16:31

      Posledný postreh: Kresťanovi oveľa viac svedčí pokora a budovanie jednoty, ako sebavedomie a kopanie zákopov.

    • Petoo123  - dňa 09. 06. 2022 o 16:35

      @Milada, úplný súhlas. Škoda, že to takto nevníma aj pán Mikloško a ďalší.

    • hua  - dňa 09. 06. 2022 o 18:46

      No namojveru, ak krestania teraz pokorne prijmu spolupracu s bezcharakternym clovekom a populistom Matovicom, zasa raz pred volbami uvidia, ako sa ma nich povozi a nakope ich tesne ored volbami (pamatame 2012 Palko, Miklosko a spol. s detektorom, vyzvy Hlinovmu KDH 2019 atd.)

      Vidim to podobne ako pan Miklosko, KDH je ake je, ale je ideovo urcite viac vypocitatelne ako nekoherentna skupinka „nezavislych“ poslancov, ktori o nicom nerozhoduju a riadi ich kamikaze.

      Apel na pokorny postoj a spajanie krestanskych sil je v tomto pripade falosny narativ. Ak Matovica volici ani po 12 rokoch neprekukli, viac to svedci o nich ako o nom.

      Navrhujem KDH prevziat iniciativu a s pravou pokorou a ustretovostou zacat potroche otvaratvubikovu cestu pre poslancov KU a ludi z Novy a okolo premiera Hegera. Kludne aj ako „nezavislych“ kandidatov na sposob OLaNO. Pri tom aktualnom cirkuse im uz vsetkym musi v hlave behat nie chobak, ale cele mravenisko.

    • V. Malá  - dňa 09. 06. 2022 o 19:58

      Rozmýšľam úplne rovnako.

    • Zuzana  - dňa 09. 06. 2022 o 21:30

      Pán Mikloško vďaka, že píšete. Vidím to rovnako a poteší keď viem, že nie som sama. Pán Matovič je ťažký oriešok na spoluprácu. Namiesto spájania s ním by myslím KDH prospelo, keby ešte do volieb rozšírilo svoje rady o ľudí hodných tejto strany, dôveryhodných, pokorných, ktorí by boli aj morálnou „ozdobou“ strany. Najlepšie aj o nejaké mediálne známe tváre, ktoré by sa ku KDH odvážne prihlásili.

    • Mengistu  - dňa 09. 06. 2022 o 22:09

      sebavedome KDH? To je ako prorodinne PS, podobny oxymoron

    • doktor živago  - dňa 10. 06. 2022 o 08:03

      Súhasím s pánom Mikloškom.
      Pre pani Miladu, čítať s porozumením je dôležité.
      Sebavedomé KDH je iné ako sabavedomá pani Milada na diskusnom fóre…

    • Pavol D  - dňa 10. 06. 2022 o 22:17

      Je za týmto menom F. Mikloško kandidát na prezidenta? Dobre si pamätám na jeho výrok: Projekt KDH ma už nezaujíma. Čo Vás primälo k zmene názoru?

  9. Romata  - dňa 09. 06. 2022 o 15:10

    Matelko vidi, ze mu tecie do topanok. A hlada nejake „vizie“. O tych viziach by mohol kludne hovorit Bela B spolu s p. Palkom, prip. p. Prochadzkom ako ich chcel posadit na detektor rsp. nakrucat na zaznamnik a vydierat … To sa nezabuda.

    Blazon sa nezmeni a zostane blaznom. Dokaze rozhadat aj nerozhadatelnych.
    To by nemohol byt v Olano. A Olano je jeho eserocka. Takze len politicky samovrah by siel dobrovolne do toho zvazku.
    Skor ma zaujima, ako sa k tomuto postavi Zivot a prosperita ci akosa vola Tarabova strana

  10. volk  - dňa 09. 06. 2022 o 14:00

    Tento článok dáva v prvom rade veľmi veľa ľuďom dobrú možnosť poradiť Igorovi Matovičovi, aby si hlavne nejakú dobu, najlepšie zopár rokov od politiky oddýchol! Ako sa dnes s obľubou hovorí, úplne sa odstrihol! Ja patrím k nim a aj presne viem miesto kde by sa mu oddychovalo najlepšie. Ale nepoviem!!

  11. Knieža Myškin  - dňa 09. 06. 2022 o 13:18

    je to Sofiina volba, ani jedna moznost nie je idealna
    ale dam otazku do plena: co by bolo lepsie a prijatelnejsie?
    a) 4 pripadne 8 kandidati KDH na kandidatke OLANO
    alebo
    b) 4 pripadne 8 kandidati OLANO na poslednych miestach kandidatky KDH? (aby sa prekruzkovali …)
    c) spojena kandidatka OLANO a KDH v pomere 1:1 s tym ze poslednych 75 miest ma OLANO???
    ,
    no a ako sa vam paci moznost spojenia KDH a KU do jednej strany plus OLANO ako dalsia strana?
    ,

    • Gy.Gy.  - dňa 09. 06. 2022 o 16:16

      Zabúda sa na možnosť koalície dvoch strán. 7% prekročia ako nič a obe strany si zachovajú svoju tvár aj identitu.

    • Zuzana  - dňa 09. 06. 2022 o 21:35

      Ja už neverím, že pán Matovič je schopný spájať sa s niekým a aj vedieť s inými spolupracovať. Žiaľ, stratila som tieto ilúzie. Za mňa teda nie spájaniu KDH a OĽANO, kým je tam on.

  12. MacOWitza  - dňa 09. 06. 2022 o 11:50

    Táto debata by bola zbytočná, keby tí, čo vedú krajinu mali podobne psychotesty ako tí, čo vedú nákladné vozidlo…

    • Seven Zero  - dňa 09. 06. 2022 o 11:59

      😀

  13. Slav  - dňa 09. 06. 2022 o 11:43

    Matovič pochopil, že ich čaká odliv ku KDH snaží sa zachrániť hlavne seba.Myslim si , že KDH spraví chybu ak to prijme.

    • Mengistu  - dňa 09. 06. 2022 o 22:14

      odliv ku KDH? Reprezentovaneho personami ako Lexmann, Stefanec a aj Majersky?

    • Ján Hajduch  - dňa 10. 06. 2022 o 07:45

      Mengistu, aký problém je s Lexmann a Majerským? Štefanec je „omyl“, pretlačený bývalým vedením.. môžete dať konkrétne argumenty?

  14. halo  - dňa 09. 06. 2022 o 11:18

    no uz davno sa KDH a OLANO+KU mali spojit, predstavuje to jedinu moznu realnu konzervativnu alternativu pre Slovensko…, inak tu budeme furt zliepat progresivno-socialisticke koalicie…, v ktorych konzervativci budu vzdy v podradnom postaveni, KDH by nemalo ist na kandidatke OLANO, ale ako koalicny partner…aby to bolo fer pre kazdeho

  15. Palo Satko  - dňa 09. 06. 2022 o 10:16

    Z KDH by bola len dalšia blaznova onuca.

    • halo  - dňa 09. 06. 2022 o 11:19

      konzervativci sa musia konecne spojit, ale KDH by urcite malo ist v koalicii

    • doktor živago  - dňa 10. 06. 2022 o 08:05

      Výnimočne súhlasím…

  16. JH  - dňa 09. 06. 2022 o 10:16

    Matovic nie je cesta pre konzervativnu politiku!!!
    Kto sleduje jeho spravanie v politike, tak si asi vsimol jeho zakernost, osocovanie politickych superov… a havne schopnost rozhadat celu spolocnost. On nie je vizionar, ktory by ponukal spravny smer.
    To, ze mu posledne dva roky pri demontazi a rozvrate statu sekunduju „krestanski“ politici, je ich velka hamba.
    Po 30- tich rokoch posobenia krestanov v politike som velmi sklamany. Slovensko sa ubera cestou rozvratu moralky v zivote.

    • Pali  - dňa 09. 06. 2022 o 10:58

      Máte pravdu Matovič nie je cesta, ale tou cestou je a musí byť jednota a hodnoty v mene ktorých sa spájame. V OĽANO a KÚ je plno skvelých ľudí, rovnako ako aj v KDH. Ak dôjde k spojeniu a spolupráci majú šancu aj vyhrať voľby. Ak budú ale bojovať proti sebe, vládu prevezmú liberáli a to ešte budeme pozerať. Vzájomné obviňovanie koho to bude vina nám potom nepomôže. Neurobiť túto spoluprácu len kvôli osobnej nevraživosti voči Matovičovi, je to isté ako by som prestal chodiť do kostola len kvôli tomu, že tam chodí niekto kto je pokrytec a koho neznesiem. Prepáčte, ale zdá sa mi akoby tu niekto preceňoval Matovičov vplyv, lebo neverím, že jeden rozoštvávač by zničil zdravé spoločenstvo, to skôr to zdravé spoločenstvo zmenilo jeho.

    • doktor živago  - dňa 10. 06. 2022 o 08:09

      Pre Paliho
      Pali, Vaša strašná naivita pri Matovičovi.
      Ten chlap je stroj na generovanie konfliktov.
      Tým nechcem povedať, že všetko čo hovorí a robí je zlé.
      O to väčšia škoda. Ale on je evidentne nezastaviteľný a nepoučiteľný.

  17. Germanicus  - dňa 09. 06. 2022 o 10:05

    Môj hlas nedostanú, nech sa aj premenujú na „Najväčších konzervatívcov pod slnkom“, absurdné, čisté lanárenie a plátanie starého odevu novou záplatou.

  18. Pali  - dňa 09. 06. 2022 o 10:03

    Povedať, že spájanie stavia pred zlý a horšiu možnosť je úplne mimo. V skutočnosti je to jedine dobré riešenie, pokiaľ nechceme aby nás liberálny valec prevalcoval je to jediná možnosť. A akú silu by malo KDH v prípadnej koalícii by predsa určil výsledok volieb a koľko kandidátov by sa prekrúžkovalo. Pre osobnú nevraživosť voči jednej osobe autor vôbec nevidí skvelých ľudí, ktorí v parlamente momentálne sú.

    • Milada  - dňa 09. 06. 2022 o 10:43

      That´s the right point…

      Ja by som pri takej konštelácii (spájaní sa a vytváraní silnejšej pozície konzervativizmu v politike) uvažovala, že by som k voľbám aj šla. Ináč už zmysel nevidím.

    • Mates  - dňa 09. 06. 2022 o 11:05

      Matovič pred dvoma rokmi iba zaradil liberálnemu valcu vyšší prevodový stupeň. Kde vidíte konzervatívny prístup?

    • Maťa B.  - dňa 12. 06. 2022 o 06:54

      Vidno, že Slováci sú nepoučiteľní.

  19. Branislav  - dňa 09. 06. 2022 o 09:59

    Matovič chce konzervatívnu stranu? Ako môže chronický klamár daňový podvodník a megalomanský táraj chcieť konzervatívnu stranu? Padajú mu preferencie a uvažuje kde by sa votrel. Majerský má jednu dobrú možnosť. Urobiť tlačovku a tvrdo sa vymedziť voči klamárovi. Tvrdo jednoznačne a hlavne tak aby ho bolo počuť.

  20. MacOWitza  - dňa 09. 06. 2022 o 09:56

    Ktokoľvek vezme do partnerstva Matoviča, hodí si skalku do topánky. Najprv ju nevidno, neskôr vadí, omína, spôsobuje skrytú ranu, tá hnisá a napokon kvôli gangréme a otrave krvi skončíte. To je Matovič.
    KDH bude úspešné len s výrokovou a činnou zásadou: „Vaša reč nech je áno-áno, nie-nie.“

  21. DD  - dňa 09. 06. 2022 o 09:37

    1.Všimol si, že KDH rastu volebné preferencie a bude okolo tohto svojho kroku neskôr vytvárať aféru, aby pretiahol voličov, ktorých stratil, spolieha na krátku pamäť voličov … Prípadne obviní KDH, že Oľano spôsobili ujmu tým, že odmietli spolupracovať…
    2.Boli sme ako testovací králici v rámci hromadného povinného testovania a očkovania, na to a iné by sa nemalo zabúdať, lebo sa to bude opakovať. Sme len voličské hlasy na cestu k moci…nie vnímaní ako občania…

    • halo  - dňa 09. 06. 2022 o 11:19

      hlupost, lebo matovica volili aj volici SMERU kvoli spojeniu antikorupcie a socialnosti…

  22. Juraj  - dňa 09. 06. 2022 o 09:02

    Želam si, aby KDH Matovičovu voľbu neprijalo. Matovic je podrazák. Howg.

    • Milsu  - dňa 09. 06. 2022 o 10:00

      súhlasím

    • Juraj  - dňa 09. 06. 2022 o 12:28

      Pre uplnost, aj Sulik je podrazak a posla mna vacsi ako Matovic… to len preto aby nevznikol dojem ze podrazaka mame len jedneho.

  23. Seven Zero  - dňa 09. 06. 2022 o 08:54

    Keby to malo koncit dnom volieb a vysledkom tak asi by to bola dobra taktika na maximalizaciu poctu mandatov a bezpecne preskocenie do parlamentu. Problem je, ze tym to len zacina – dolezity bude koalicny potencial a tu sa obavam ze Igor bude toxicky material na palube.. tak ci onak bude to tazka volba pre kdh

  24. Milada  - dňa 09. 06. 2022 o 08:35

    Ak by sa k tomu obe strany postavili nejako konštrtuktívne a istú jednotu by si budovať začali, tak za mňa by to bol prijateľný základ kresťansko-konzervatívnej sily na Slovensku. Držím obom stránkam palce, aby v tandeme v budúcich voľbách nabrali aspoň 15 percent. Myslím, že konštruktívne by sa mohli k tomu postaviť aj konzervatívni novinári a myšlienku spájania sa podporiť. Predvolebnú koalíciu OLANO-KDH-KÚ by som určite podporila.

    • Knieža Myškin  - dňa 09. 06. 2022 o 13:19

      problem takejto koalicie je v zvysenia kvora (spomen si na stranu PS a Spolu)

    • Milada  - dňa 09. 06. 2022 o 13:51

      Ale však to dajú celkom ľahko. Ak je to 7%… Lebo ak hlasy KDH prepadnú znova a zostane iba konzervatívne OLANO…. Okrem toho, vytvorenie takej koalície je dobrým signálom pre verejnosť aj v tom, že sa jej dáva na vedomie, že konečne sa začína spájanie a prestáva rozdeľovanie, trieštenie. A kto by mal byť najprirodzenejším spojencom KDH, ak nie KÚ a OLANO? Väčšina z toho, čo tu máme, je agende KDH na míle vzdialená. So Sulíkom by som už nepočítala. Jednak ničím výrazným vo svojej oblasti nepresvedčil a druhak, už možno odíde na ten svoj austrálsky ranč a nechá SaS súperiť s PS. Týmto smerom by som sa vôbec neorientovala. Ani na HlasoSmer. Ani na LSNS, či Republiku.

    • Jozef z NZ  - dňa 09. 06. 2022 o 14:02

      no aby to nedopadlo ako spájanie Kotlebovcov……nakoniec nemali viac ako keby kandidovali sami……

      nie som sám čo si myslí že nikto príčetný nemôže voliť stranu kde tróni trnavský chmulo.

Diskusie sú otvorené len predplatiteľom.
Predplaťte si nás tu  alebo sa prihláste.