Deti dostavaju obrovsku nalož „dejepisu“ cez hry. Zapadneho dejepisu deformovane fantazy. Plus nielen deti ale aj dospeli cez hrane filmy. Maly uryvok z mojho članku: Čo poviete na prehlásenie: „Vaše „dejiny“ patria nám!“ Pôvodne znel: „Všetky vaše základne patria nám!“ a je zo staršej počítačovej hry. Tento citát o privlastnení dejín je leitmotívom knihy: Digital Gaming Re-imagines the Middle Ages, ktorá vyšla v roku 2014 v edícii Routledge Studies in New Media and Cyberculture. Knihu editoval Daniel T. Kline a obsahuje články, v ktorých sa 25 autorov zaoberá vzťahom medzi počítačovými hrami a dejinami stredoveku. Cely članok tu:
http://palo-satko.blogspot.com/2019/08/games-of-st-stephens-crown.html
Romata
- dňa 20. 05. 2022 o 15:00
30 rokov prebieha akoze „reforma skolstva“ a vysledok je viac nez ubohy.
Uroven poznania a uplatnenia poznatkov absolventov skol spred revolucie je podstatne vyssia ko sucasnych. Opytejte sa stredoskolskych profesorov, pripadne vysokoskolskych docentov, ake naroky kladli na studentov pred 89 a teraz v sucasnosti.
A bez kamier. Bez mikrofonov. Inac vam dnes nikto pravdu nepovie.
Rozvrat, teda pardon „reforma“ je cielena a onedlho sa dozvieme aj take pravdy, ze 2.SV zacal Sovietsky Zvaz a oslobodilo nas USA.
Vsetko v mene demokracie a jedineho spravneho nazoru spoza velkej mlaky.
DD
- dňa 19. 05. 2022 o 18:51
1. Kombinácia tematického a chronologického vyučovania už v SR na školách prebieha teraz… Závisí aj na učiteľovi v akej miere…
2. Ak nevieme chronológiu, nechápame dostatočne historickým súvislostiam…
3. „Nikdy som nedopustil, aby vyučovanie bolo prekážkou môjmu vzdelaniu.“ Mark Twain
4. Progresívnu v Eú,Wef a ďaľší sa riadia predstavou Nadeždy Krupskej: „Socializmus bude možný len vtedy, keď sa radikálne zmení psychológia ľudí.“ To je typický cieľ totalitnej vlády pokúsiť sa zmeniť ľudskú prirodzenosť. Alexander Zinoviev ruský emigrant ( roku 1984): “ … až do posledných rokov trvania komunistického režimu je každý podriadený ideológii od narodenia až do smrti…“
Peter54
- dňa 19. 05. 2022 o 14:49
Snahy o zlikvidovanie výuky dejepisu sú veľmi nebezpečné, pretože ak uspejú, povedú k vymazaniu farbistého obrazu ľudskej civilizácie v jej dlhodobom kontexte. A spoločnosť bez jej civilizačného odkazu, ktorý okrem viery v Boha brúsila aj história bude ľahko manipulovateľná.
majo
- dňa 19. 05. 2022 o 14:48
Dejiny sa ucia prilis detailne o panovnikoch. Chyba ucenie o tom ako ludia zili, ake vztahy boli v rodine v spolocnosti. Ake filozofie a nabozenstva prevladali, a co vyznavali a hlavne preco. Ako tazko sa menilo zvelobovanie zvierat a prirody k uznavaniu bohov, ci neskor jedneho Boha. Mozno by sa nemuseli ucitelia bat tychto tem, lebo toto im da skutocny vhlad do historie.
Knieža Myškin
- dňa 19. 05. 2022 o 16:54
skor si myslim ze dejiny by mali ucit o pricinach a dosledkoch udalosti
az potom su ucitelkou zivota
hitoria, magistra vitae
máj
- dňa 19. 05. 2022 o 12:25
Kto nepozná minulosť, nepochopí budúcnosť – Thomas Mann
Aj keď v súlade so snahou nepoznať minulosť, nebudú mladí už vedieť, kto sú autori podobných myšlienok 🙁
Deti dostavaju obrovsku nalož „dejepisu“ cez hry. Zapadneho dejepisu deformovane fantazy. Plus nielen deti ale aj dospeli cez hrane filmy. Maly uryvok z mojho članku: Čo poviete na prehlásenie: „Vaše „dejiny“ patria nám!“ Pôvodne znel: „Všetky vaše základne patria nám!“ a je zo staršej počítačovej hry. Tento citát o privlastnení dejín je leitmotívom knihy: Digital Gaming Re-imagines the Middle Ages, ktorá vyšla v roku 2014 v edícii Routledge Studies in New Media and Cyberculture. Knihu editoval Daniel T. Kline a obsahuje články, v ktorých sa 25 autorov zaoberá vzťahom medzi počítačovými hrami a dejinami stredoveku. Cely članok tu:
http://palo-satko.blogspot.com/2019/08/games-of-st-stephens-crown.html
30 rokov prebieha akoze „reforma skolstva“ a vysledok je viac nez ubohy.
Uroven poznania a uplatnenia poznatkov absolventov skol spred revolucie je podstatne vyssia ko sucasnych. Opytejte sa stredoskolskych profesorov, pripadne vysokoskolskych docentov, ake naroky kladli na studentov pred 89 a teraz v sucasnosti.
A bez kamier. Bez mikrofonov. Inac vam dnes nikto pravdu nepovie.
Rozvrat, teda pardon „reforma“ je cielena a onedlho sa dozvieme aj take pravdy, ze 2.SV zacal Sovietsky Zvaz a oslobodilo nas USA.
Vsetko v mene demokracie a jedineho spravneho nazoru spoza velkej mlaky.
1. Kombinácia tematického a chronologického vyučovania už v SR na školách prebieha teraz… Závisí aj na učiteľovi v akej miere…
2. Ak nevieme chronológiu, nechápame dostatočne historickým súvislostiam…
3. „Nikdy som nedopustil, aby vyučovanie bolo prekážkou môjmu vzdelaniu.“ Mark Twain
4. Progresívnu v Eú,Wef a ďaľší sa riadia predstavou Nadeždy Krupskej: „Socializmus bude možný len vtedy, keď sa radikálne zmení psychológia ľudí.“ To je typický cieľ totalitnej vlády pokúsiť sa zmeniť ľudskú prirodzenosť. Alexander Zinoviev ruský emigrant ( roku 1984): “ … až do posledných rokov trvania komunistického režimu je každý podriadený ideológii od narodenia až do smrti…“
Snahy o zlikvidovanie výuky dejepisu sú veľmi nebezpečné, pretože ak uspejú, povedú k vymazaniu farbistého obrazu ľudskej civilizácie v jej dlhodobom kontexte. A spoločnosť bez jej civilizačného odkazu, ktorý okrem viery v Boha brúsila aj história bude ľahko manipulovateľná.
Dejiny sa ucia prilis detailne o panovnikoch. Chyba ucenie o tom ako ludia zili, ake vztahy boli v rodine v spolocnosti. Ake filozofie a nabozenstva prevladali, a co vyznavali a hlavne preco. Ako tazko sa menilo zvelobovanie zvierat a prirody k uznavaniu bohov, ci neskor jedneho Boha. Mozno by sa nemuseli ucitelia bat tychto tem, lebo toto im da skutocny vhlad do historie.
skor si myslim ze dejiny by mali ucit o pricinach a dosledkoch udalosti
az potom su ucitelkou zivota
hitoria, magistra vitae
Kto nepozná minulosť, nepochopí budúcnosť – Thomas Mann
Aj keď v súlade so snahou nepoznať minulosť, nebudú mladí už vedieť, kto sú autori podobných myšlienok 🙁