56 komentárov

  1. Martin  - dňa 18. 05. 2022 o 05:27

    Prečo nikto (západ) neorganizuje mierové jednania ?

  2. ribka  - dňa 17. 05. 2022 o 23:50

    @aron – neklam nás! Alzák jasne povedal, že keď Rusi obsadia Ukrajinu, následne zožerú Moldavsko, nás, Fínsko, pobaltské krajiny a Európu a potom zamieria do USA. Naozaj ich nepodaceňuj

    • Mates  - dňa 19. 05. 2022 o 00:19

      😃 Alzák

  3. DD  - dňa 17. 05. 2022 o 15:39

    1. Nie všetci Ukrajinci chcú bojovať, na Slovensku stretnete aj Ukrajincov vo vekovej kategórii, ktorá ju oficiálne nemala opustiť…
    Navyše nie každý občan Ukrajiny sa pokladá za Ukrajinca…Takisto ani každé dieťa čo opustilo Ukrajinu je z Ukrajinskej rodiny…
    2. Problémom vedenia vojny sú aj územia s početným ruským obyvateľstvom… Ukrajincom sa darí chrániť územie, ktoré je prevažne zložením obyvateľstva Ukrajincami obývané… To Rusmi obývané sa môže stať územím nikoho a byť zničené… Problémom je, že sa vojna vedie v mestách a tým sa ničia budovy z ktorých sa striela…
    3. Autor označuje niektoré body ako : „dodávanie zbraní ako nástroj predlžovania vojny“ ako vyargumentované a nezmysly, ale vlastne vôbec neargumentuje a nezdôvodňuje nejakými dátami, či historickými udalosťami. Hitler vo svojom šialenstve chcel bojovať ku konci vojny do posledného muža s tým, že si Nemecký národ nezaslúži žiť…
    4. Británia je ostrovná krajina a to umožňuje iné podmienky vedenia vojny…

  4. okoloiduci  - dňa 17. 05. 2022 o 10:03

    Ukrajinci bojuju za vlastnu slobodu a za cely stat UA. A strategickym cielom najma pre USA je Krym – Sevastopol. Odtial by chceli dostat Rusku armadu a urobit si tam svoje zakladne a ovladnut Cierne more. Cize okresat posobnost RF. Toto uz mali davno pred Majdanom v plane.

    Myslim si, ze minimalnym strategickym cielom RF bude pozemne spojenie RF s Krymom – to ziskaju okupovanim vychodnej casti UA. Mozno sa pokusia aj uplne odrezat UA od pobrezia Cierneho mora, ale je mozne, ze na to nebudu mat dost sil.

    Tak ak ziadna zo stran neustupi, potom bude vojna trvat dovtedy, dokial budu obe strany vladat a chciet bojovat.

    • ribka  - dňa 17. 05. 2022 o 23:51

      a dokiaľ sa bude olej liať a oheň horieť 🙁 do posledného Slovana

    • Imrich Spisak  - dňa 18. 05. 2022 o 06:38

      Tie tvoje pomätené nezmysly o Kryme boli iba zámienkou pre fašistickú ruskú agresiu na Kryme a na Donbase v r. 2014.

      .Vskutočťnosti NATO už dávno kontroluje väčšinu pobrežia Čierneho mora, a vôbec nepotrebuje dráždiť rusofašistov nejakým Sevastoľom alebo Krymom, kdeje plno sfanatizovaných ruských mužíkov…

      Toto sú len hlupe ruské nacistické nezmysly kvôli ovládnutiu Krymu v rozpore s medzinárodným právom.

    • okoloiduci  - dňa 18. 05. 2022 o 08:28

      @Imrich Spisak, je zvlastne, ked prave ty pouzivas slovo pomatenost.

      Faktom je, ze UA uz davno pred Majdanom sa rozhodla nepredlzit Rusku najomnu zmluvu v Sevastopole. Mas s tymto faktom nejaky problem, nezapada ti to do predstavy ?

      Prave rozmyslam, ci som niekedy postrehol, zeby si napisal pravdivu a rozumnu vec. Nespominam si na nic…

      A preco si sem prisiel takto nezmyselne rypat ? Na Postoji ta to uz nebavi ?

  5. Helena Marková  - dňa 17. 05. 2022 o 09:53

    Posledne evakuovali zranených z „Azovstaľu“ po dohode s Rusmi a vyhlásili, že ukončili boje v Mariupole a že zostávajúci vojaci v oceliarni sa majú zachrániť „vlastnými silami“.

  6. Mates  - dňa 17. 05. 2022 o 09:36

    „Ukrajinci bojovať chcú…“

    Ak za Ukrajincov beriete iba Zelenského a náckov z extrémistických bataliónov a práporov, tak toto vaše tvrdenie určite sedí. Inak o chuti desiatok miliónov Ukrajincov bojovať toho veľa nevieme. A úplne odtrhnuté od reality je podsúvanie, že ak chcú, tak by sme ich v tom mali bezmyšlienkovito podporovať až do skonania vekov. Toto sú také primitívne škôlkárske úvahy, ktoré práve k tomuto dnešnému stavu viedli. Autorovi odporúčam ako povinné čítanie rozhovory s veteránmi americkej politiky akými sú Henry Kissinger, George Friedman, George Kennan, Robert McNamara, ktorí sa rozhodne nedajú označiť za milovníkov Ruska.

  7. Tmmy_A  - dňa 17. 05. 2022 o 09:30

    USA, UK i cele vychodne kridlo NATO ci staty severnej Europy dobre vedia preco Ukrajincov podporuju. Jednoducho, ak by padla Ukrajina, dalsi na rade budeme my na vychodnom kride EU a NATO a okrem toho, ze nase krajiny by boli znicene, do bojov za NATO by sa najviac zapajali vojaci USA a UK. Preto tieto krajiny tak ochotne pomahaju.
    .
    Francuzom a Nemcom je to samozrejme jedno, kedze ti by sem nevyslali ani pol vojaka a Nemci su chraneni vojakmi USA a Francuzi su daleko a maju jadrove zbrane. No nas by hned s Putinom vykseftovali za nejaky dalsi Nordstream.
    .
    Preto je klucova podpora USA, UK a krajin strednej a vychodnej Europy. Ak Ukrajinci ponicia rusku armadu, akoze ju uz strasne ponicili, Rusko nebude mat na dlhe roky sancu napadnut nase krajiny a rozputat este vacsi konflikt.

    • okoloiduci  - dňa 17. 05. 2022 o 09:38

      A tomuto aj naozaj verite ?

    • Tmmy_A  - dňa 17. 05. 2022 o 09:42

      To je realita. Putin si skusal svoju imperialnu politiku na Ukrajine, kde predpokladal, ze vyhra do mesiaca. A potom by sa vrhol na nas. Znicil by tym NATO aj EU a nic by pri tom neriskoval.
      .
      No vybral si zly ciel. 2. najsilnejsiu armadu v Europe – tu ukrajinsku. Ako pravy nacista, Putin Ukrajincov povazoval za podludi, ktorych polahky porazi, no vysledok je, ze tam dostavaju na prdel.

    • okoloiduci  - dňa 17. 05. 2022 o 09:50

      Sam popierate to, co tvrdite.

    • okoloiduci  - dňa 17. 05. 2022 o 09:56

      Armady NATO (USA, VB, Fra, Tal, Spa, Nem, Tur, atd…) su konvecne silnejsie ako Ruska armada. Okrem toho, Rusko by stat NATO nenapadlo, pretoze je si vedome toho, ze by tym zacalo vojno so vsetkymi statmi NATO.

      Ono v podstate sa to uz deje aj na UA. Staty NATO vyzbrojuju UA, uvaluju sankcie na RF. Jediny rozdiel je v tom, ze bojuju Ukrajinci. Ak by bojovali vycviceni vojaci NATO, tak je na tom Rusko ovela horsie ako vo vojne proti UA.

      Ziadny stat NATO nebude dalsi na rade. A ak ano, tak potom Rusi pouziju uz jadrove zbrane. Konvecne nemaju na to, aby porazili NATO. Nemaju ani na to, aby porazili UA s podporou NATO.

    • Tmmy_A  - dňa 17. 05. 2022 o 10:01

      A co, ze by zacalo so vsetkymi statmi NATO ? Kym by sem USA dostali techniku, cele vychodne kridlo by bolo davne obsadene. Pobaltie by padlo do 2 dni, SR ci CR tiez. Jediny kto by realne dokazal vzdorovat su Poliaci. No ani ti by sa dlho neudrzali.
      .
      Kym by sem dosli jednotky USA, ktore ako jedine mozu celit Rusom, bude davno po vojne.

    • okoloiduci  - dňa 17. 05. 2022 o 10:06

      RF by stat NATO nenapadla. Ale ak by chceli, raketami a bombami to mozu aj teraz. Znicit uzemie sa da aj tak, ze tam nevkroci noha vojaka. UA im v tom nie je ziadnou prekazkou. RF ma strategicke zaujmy na UA ale nie v statoch NATO. A nema na to ani silu, aby ich napadala.

    • Tmmy_A  - dňa 17. 05. 2022 o 10:07

      Rusko chce uzemia. Bez problemov by napadli staty NATO, kedze tie na vychodnej hranici okrem Polska su daleko slabsie ako Ukrajina.

    • okoloiduci  - dňa 17. 05. 2022 o 10:11

      Rusko moze vselico chciet. Ale nie vsetko, co chce, aj dokaze dosiahnut. Na UA sa teraz asi liecia z iluzii.

      Teraz pre zmenu UA si mysli, ze je silnejsia a Rusko slabsie, ako je skutocnost.

    • Tmmy_A  - dňa 17. 05. 2022 o 10:17

      Lebo Ukrajina je neporovnatelne silnejsia ako staty NATO s vynimkou USA, UK, Turecka a Polska.

    • okoloiduci  - dňa 17. 05. 2022 o 10:23

      @Tmmy_A, UA bez masivnej podpory celeho zapadu by uz bola davno cela obsadena. UA bez modernych zbrani by nemala sancu. Vojakov maju vela a asi aj ochotnych bojovat. Len k tomu su potrebne aj moderne zbrane a podpora chodu statu pocas vojny. A to UA sama by nezvladla.

    • Tmmy_A  - dňa 17. 05. 2022 o 10:27

      Zabudni na to, ze by bola obsadena. USA a spojenci vo Vojne v Zalive nasadili proti mensiemu a slabsiemu Iraku 970 000 muzov. Rusi proti vacsej Ukrajine 200 000. Idiocita na kvadrat. Ale urcite by sa dostali dalej ako dnes. Dnes to Rusi prehraju.

    • okoloiduci  - dňa 17. 05. 2022 o 10:36

      To sa nedozvieme, pretoze Zapad UA podporuje. Obsadit je jedna vec, ovladat druha. Ale v pripade UA je situacia ina ako v Iraku. UA bola v sfere vplyvu Ruska, takze nastolit to opat by nemuselo byt az take tazke, ako ovladnut Irak. Ale teraz sa situacia uz zmenila. Rusi si znacne zhorsili povest medzi Ukrajincami a asi aj medzi Rusmi, obcanmi UA. Iste ciele RF uz zrejme na UA nedosiahne najblizsie dlhe roky.

    • Tmmy_A  - dňa 17. 05. 2022 o 11:09

      Ukrajinci Rusov nenavidia, takze ziadna sfera vplyvu tam nie je. O tu prisli, ked Putin v 2014 ukradol Krym a zacal vojnu na Donbase.

    • gotroch  - dňa 17. 05. 2022 o 11:34

      Tmmy_A „Rusko chce uzemia.“
      .
      Keby Rusko chcelo uzemia napadne Kazachstan.

    • Tmmy_A  - dňa 17. 05. 2022 o 12:09

      Naco ? Kazachstan je ich drzava.

    • okoloiduci  - dňa 17. 05. 2022 o 13:33

      @Tmmy_A
      „Ukrajinci Rusov nenavidia, takze ziadna sfera vplyvu tam nie je. “
      .
      Teraz ano

      „O tu prisli, ked Putin v 2014 ukradol Krym a zacal vojnu na Donbase.“
      .
      To zasa nie. UA bola dlhodobo rozdelena – vo vychode mali podporu proruski politici, na zapade prozapadni. A toto bolo nejaky cas tak aj po 2014.
      .
      Len prozapadni si uzurpovali moc a nicili vsetko pro ruske. A darilo sa im to. Ale toto ma daleko, daleko, daleko od feroveho pristupu.
      .
      Tento dvojity kilometer v spravodlivosti nie je problemom len na UA. Je to aj u nas. Je to choroba tejto doby. Ista skupina uzurpatorov si chce uzurpovat moc a presadit svoju volu. Preto si diktatori vsetkych krajin tak dobre rozumeju. Klamu, skresluju, seba prezentuju ako spravodlivych a svojich odporcov obvinuju zo vsetkeho nekaleho. A pritom sami sa spravaju podlo. Tazko mat tieto skupiny ludi rad.

    • Tmmy_A  - dňa 17. 05. 2022 o 15:56

      Co take ruske na Ukrajine znicili ? A ked to vraj znicili, ako je mozne, ze ich v Chakrove ci na Donbase nevitali kvetmi, ale raketami a granatmi ? No pretoze Putin na Ukrajine nenavidi velka vacsina ludi uz od 2014. Znicili im zivoty a teraz ich chce navyse pozabijat. Preto proti nemu bojuju.

    • okoloiduci  - dňa 17. 05. 2022 o 16:05

      @Tmmy_A tebe je asi zbytocne cokolvek pisat.

    • Mitko  - dňa 17. 05. 2022 o 19:57

      Premisa, ze Ukrajinci bojuju za nas, ze sme dalsi na rade, je smiene infantilna, ako aj vacsina Vasich komentarov

    • Mitko  - dňa 17. 05. 2022 o 19:58

      Premisa, ze Ukrajinci bojuju za nas, ze sme dalsi na rade, je smiesne infantilna, ako aj vacsina Vasich komentarov

    • Tmmy_A  - dňa 18. 05. 2022 o 00:31

      Na tom nie je nic smiesne. Putin v sukromnych rozhovoroch so zapadnymi politikmi viackrat povedal, ze on chce aj celu strednu Europu ako sucast svojho zaujmoveho uzemia a v decembri dal ultimatum aj nam, ze ked sa odtial nestiahnu jednotky NATO (zo Slovenska a dalsich krajin), pouzije vojensko technicke prostriedky.
      .
      Nastastie, je tu Ukrajina, a tak ich tu nepouzije, lebo Ukrajinci Rusko porazia.

    • Milan z SK  - dňa 18. 05. 2022 o 00:55

      Tmmy_A – dňa 18. 05. 2022 o 00:31 – 1. časť

      Vmýšľaš bájky.

      MOSCOW, Dec 17 (Reuters) – Russia said on Friday it wanted a legally binding guarantee that NATO would give up any military activity in Eastern Europe and Ukraine, part of a wish list of security guarantees it wants to negotiate with the West.

      Moscow for the first time laid out in detail demands that it says are essential for lowering tensions in Europe and defusing a crisis over Ukraine, which Western countries have accused Russia of sizing up for a potential invasion after building up troops near the border. Russia has denied planning an invasion.

      MOSCOW, Dec 17 (Reuters) – Russia said on Friday it wanted a legally binding guarantee that NATO would give up any military activity in Eastern Europe and Ukraine, part of a wish list of security guarantees it wants to negotiate with the West.

    • Milan z SK  - dňa 18. 05. 2022 o 00:56

      Tmmy_A – dňa 18. 05. 2022 o 00:31 – 2. časť

      The demands contain elements – such as an effective Russian veto on future NATO membership for Ukraine – that the West has already ruled out.

      Others would imply the removal of U.S. nuclear weapons from Europe and the withdrawal of multinational NATO battalions from Poland and from the Baltic states of Estonia, Latvia and Lithuania that were once in the Soviet Union.

      In Washington, a senior administration official said the United States was prepared to discuss the proposals but added: „That said, there are some things in those documents that the Russians know are unacceptable.“

    • Milan z SK  - dňa 18. 05. 2022 o 01:00

      Tmmy_A – dňa 18. 05. 2022 o 00:31 – 3. časť

      NATO diplomats told Reuters that Russia cannot have a veto on further expansion of the alliance and NATO has the right to decide its own military posture.

      „Russia is not a member of NATO and doesn’t decide on matters related to NATO,“ Polish Foreign Ministry spokesperson Lukasz Jasina said.

      Ukraine’s foreign ministry said Kyiv had an „exclusive sovereign right“ to run its own foreign policy, and only it and NATO could determine the relationship between them, including the question of Ukrainian membership.

      CHCELI UKRAJINU!!!

    • Milan z SK  - dňa 18. 05. 2022 o 01:03

      Tmmy_A – dňa 18. 05. 2022 o 00:31 – 4. časť

      Russia considers that the US “distorted” Russia’s proposals for security guarantees in the direction of creating benefits for Washington and its allies, ignoring the package nature of the proposals, choosing convenient topics;
      Russia considers as unacceptable the Western requests that Russia withdraws troops from certain areas of its own territory;
      Russia says that for de-escalation around Ukraine, Kyiv must comply with the Minsk agreements, that arms supplies from Western countries to Ukraine must stop, and those already delivered be withdrawn, that all Western advisers and instructors should be withdrawn, and NATO must abandon exercises with Ukraine;
      Russia insists on withdrawal of all US forces and weapons from Central and Eastern Europe and the Baltic republics;
      Russia expects concrete proposals from the United States and NATO on the content and forms of the alliance’s legal engagement not to expand eastward.

    • Milan z SK  - dňa 18. 05. 2022 o 01:07

      Tmmy_A – dňa 18. 05. 2022 o 00:31

      časť 1 a 2 sú zo 17.12.2021, časť 3 a 4 sú z 18.2.2022.

      Kde tam čítaš tie bájky o tom, že „Putin v sukromnych rozhovoroch so zapadnymi politikmi viackrat povedal, ze on chce aj celu strednu Europu ako sucast svojho zaujmoveho uzemia a v decembri dal ultimatum aj nam, ze ked sa odtial nestiahnu jednotky NATO (zo Slovenska a dalsich krajin), pouzije vojensko technicke prostriedky?“

      Kedy si už prestaneš takto nehorázne vymýšľať a klamať?

    • Knieža Myškin  - dňa 18. 05. 2022 o 12:02

      @ak by padla Ukrajina, dalsi na rade budeme my na vychodnom kride EU a [email protected]
      hlboko sa mylis
      ako prve by bolo Moldavsko, Gruzinsko, Pobaltie je velmi otazne a o nas ani neuvazuj
      ak to stale vnimas inak tak to aspon zdovodni, papagajovat media nestaci

  8. gotroch  - dňa 17. 05. 2022 o 09:04

    Kazdy ma nazor, aj autor. Ale prehliada, co sa mu nehodi. Po prve: o chuti beznych Ukrajincov bojovat nevieme skoro nic. Faktom je, ze muzi nesmu vycestovat. Zakaz by nebol potrebny (resp. dal by sa zrusit) keby Ukrajinci mali k dispozicii obrovske mnozstvo motivovanych bojuchtivych muzov. Vyskytli sa aj spravy ze Ukrajina verbuje na Zakarpatskej Ukrajine – hlavne asi Madarov (moze byt jeden z dovodov zlych vztahov s Madarskom), boli tam protesty. Zelensky robi co musi, inak by asi dostal gulku do hlavy (nie stratil kreslo). Amerika podla mna vojnu (ked uz zacala) bude chciet maximalne vyuzit vo svoj prospech, ale suhlasim s tym, ze asi by ju nechcela a ak by sa dal vratit cas, urobila by viac preto aby nevznikla. Amerika bojuje na troch frontoch: proti Rusku, proti Cine a proti socialnemu sudu s pusnym prachom doma. Osobne povazujem za najdolezitejsi mier (koniec zabijania ludi) v akomkolvek scenari (aj v takom, kde Rusko prehra, ale aj v inom).

  9. okoloiduci  - dňa 17. 05. 2022 o 08:58

    Zaujimave, ze tu na Standarde davaju clanky tohto autora. Je tam uplne iny pohlad ako ma vacsina clankov tu. Je to kvoli vyvazenosti ? Aby spochybnil tie ostatne ?

    Ked niekto nieco napise, povie, cim je to dane ? Je to dane jeho zalozenim, tym, co si zela, aby bola pravda ?

    Kto naozaj hlada pravdu, nech je uz akakolvek ? Ako sa skutocna pravda hlada ?

    • Palo Satko  - dňa 17. 05. 2022 o 11:56

      Mne to nevadi. Nechcem aby Štandart bol Sme alebo Komsomolska Pravda.

    • ribka  - dňa 17. 05. 2022 o 23:45

      presne! čo tu robí? kto je to? druhýkrát ma jeho článok stál stratený čas 🙁 nemá argumenty, splieta, klame 🙁 nesiaha autorským článkom Števkova, Danišku, Palko, .. .ani po členky 🙁 Žiadam vyradiť ho z autorov, nech nezaberá miesto lepším.
      Obrovským prínosom bol naopak napr. článok o boji o 40 mld USD, ktorý v najbližších hodinách vyvrcholí – žiadne médiá to tak (doteraz) nevysvetlili

  10. okoloiduci  - dňa 17. 05. 2022 o 08:46

    Tomuto clanku zjavne dominuje zjavne. Co znamena zjavne ? Niekto iste javy vyhodnoti nejako niekto iny uplne inak. Preco su zjavne taketo obrovske rozdiely ?

    Ludia klamu a zavadzaju. A tak sa nieco navonok moze nejako javit -niekto by tvrdil, ze je nieco zjavne – ale skutocnost je nakoniec uplne ina.

    Samozrejme Ukrajinci chcu mier, ale az potom, co uplne porazia Rusko. Aj Rusi chcu mier, ale az potom, co ziskaju aspon nieco zo svojich povodnych planov. USA chcu poriadne oslabit Rusko – toto uz maju v plane velmi dlho a teraz sa im dati (pozri G.Friedmana). EU je okolnostami, tlakom politikov UA a USA dokopavana k sankciam voci RF, za co budu dlhe roky draho platit.

    Podstatna otazka je, preco tato vojna vznikla. Blok USA, UA, VB a Polsko siria pod trestom exkomunikacie, ze tato vojna bola nevyprovokovana. Co je ZJAVNA loz. A siria aj plno inych lzi.

    • MimoZ  - dňa 17. 05. 2022 o 09:08

      👍

    • ribka  - dňa 17. 05. 2022 o 23:46

      exkomunikácie??? napíš viac pls

    • okoloiduci  - dňa 18. 05. 2022 o 08:32

      Exkomunikacia – obrazne povedane… Dostanu sa do nemilosti a hrozi im, ze im budu hadzane polena pod nohy. Staci sa pozriet, co sa deje Madarsku, ked jeho vyjadrenia ohladne vojny su rezervovanejsie. Polsko sa uz s Orbanom nechce „kamaratit“.

  11. foos  - dňa 17. 05. 2022 o 08:38

    Mňa strašne bavia tieto drísty o úžasných ukrajincoch. Jasné, je mi ich ľúto, myslím obyčajných ľudí a úplne vážne sa obávam rozšírenia konfliktu do ďalších krajín. Tým to však končí. Ako považovať ukrajinu, nesvojprávnu a dvojnásobne väčšiu oligarchiu a korupciu ako Rusko, kde úplne vážne bez hanby verejne im anglosasi vyberajú vládu po majdane za nejaký obraz mučiteľa vo vojne z Ruskom je tak neuveriteľne naivné a blbé, až sa neviem dosmiať. A netreba zabúdať, že ľudia vehementne šíriaci tento naratív majú volebné právo a reprodukujú sa. Nečudujem sa , že svetu vládnu rôzne izmy, že je v takých sračkách v akých je keď človek vďaka internetu vidí, čo za idiotov na to svete žije. Ešteže zatiaľ verejne neoslavujú fašistický AZOV, ale aj to čoskoro budú,

    • gotroch  - dňa 17. 05. 2022 o 09:10

      Keby niekto nahodou nevedel o com hovoris:
      .
      https://rumble.com/vwje67-leaked-audio-of-victoria-nuland-reveals-embarrassing-u.s.-exchange-on-ukrai.html
      .
      Bez prehnania mozeme povedat, ze Americania riadili politiku na Ukrajine.

  12. majo  - dňa 17. 05. 2022 o 08:22

    Americani oslabia Europu aj Rusko, predaju vela zbrani Europe, starsie daruju ukrajincom. Posilni sa dolar, oslabi rubel, mozno vznikne ina zalozna mena ako dosledok ukradnutia ruskych dolarov. Aj texasky senator vyhlasil ze je to zasupna vojna s Usa. A v tom horsom pripade nam budu litat nad hlavami ruske rakety Avangard smerom na zapad, mozno aj nam nejaka padne.

  13. Peter  - dňa 17. 05. 2022 o 08:14

    V skutocnosti je pravdou do urcitej miery jedno aj druhe. Politicke vedenie Ukrajiny bojovat chce, znacna cas ukrajinskej verejnosti zrejme tiez a ako autor spravne poznamenava, Zelenskyj bojuje aj za svoje zotrvanie pri moci. A moc je viac nez zivoty. Na druhej strane je vsak tiez ocividnym faktom, ze USA si vo vojne sleduju vlastne ciele – oslabenie Ruska. Deje sa tak na nasu skodu.
    Iste, v miere v akej je pravdivy argument „my by sme boli dalsi na rade“ dava zmysel, aby sme vojnu podporovali. Je pre nas lepsie ked umieraju ukrajinci (rusi), nez Slovaci. Po ustupe Rusov od Kyjeva a zlyhani ich planov na zmenu rezimu (ak ich mali), je vsak ten argument uz cisto teoreticky.
    Otazka teda znie, aky zaujem vlastne ma SR na dodavkach zbrani a pokracovsni vojny? Domnievam sa, ze (uz) ziaden a podla toho treba konat. Ked Ukrajinci chcu bojovat a maju na to dobre dovody, nech bojuju. My tie dovody nemame.

  14. Palo Satko  - dňa 17. 05. 2022 o 07:17

    Ukrajinci chcu zbrane, palivo, obrovsku finančnu podporu, vyhrat Euroviziu, zastavenie plynu, … jaj, a ešte chcu aby všetci skakali ako oni budu piskat.

    • Aaron  - dňa 17. 05. 2022 o 07:36

      Suhlas, ti nenazrani Ukrajinci nevedia, kedy dost, stale daco pytaju. Pytam sa, preco radsej nepodporit Rusov? Ti su ovela skromnejsi, chcu len jedinu vec – Ukrajinu.

    • Mengistu  - dňa 17. 05. 2022 o 07:55

      Aaron…a prečo vôbec podporovať tých alebo hentých?

    • foos  - dňa 17. 05. 2022 o 08:08

      Oni chceli a dostali toho podstatne viac aj pred vojnou. Len to akosi zmizlo v čiernej diere.

    • okoloiduci  - dňa 17. 05. 2022 o 08:51

      @Aaron, „pekne“ manipulujete. Take zlomyselne podpichovanie. Aj zlomyselny doktor zivago je podobnej mentality.

      Riesenim je pokus docielit, aby Ukrajinaci a Rusi dokazali zit aspon ako tak v mieri skor, ako navzajom pozabijaju este viac ludi a narobia este vacsie skody.

      Rusi aj Ukrajinci mali a maju aj uletene poziadavky a predstavy. Mali by sa vratit k realizmu.

      Ale kto chce vsetko alebo nic, nakoniec ziska ovela menej, ako by mohol.

    • Palo Satko  - dňa 17. 05. 2022 o 11:59

      Aaron a tento poznate?
      Modli sa Ukrajinec k Bohu:
      – Panebože prečo si nam nedal velku krajinu, ropu, plyn, historiu?
      – Ale ved ste to všetko mali!
      – Kedy Pane Bože?!
      – Ked ste boli Rusi!

Diskusie sú otvorené len predplatiteľom.
Predplaťte si nás tu  alebo sa prihláste.