25 komentárov

  1. Jolana Čuláková  - dňa 17. 05. 2022 o 16:08

    Hm, ja som napríklad normálny človek a nestiahla som sa. Diskutujem si pokojne ďalej aj keď mi Hlavné správy zrušili blog a pravidelne vypínali diskusné príspevky, aj keď mi niektorí diskutujúci na niektorých weboch škaredo nadávali do p.č a hlupaní, pritom netušili, že diskutujem aj pod nickom s mužskou fotografiou a to vtedy bola už s nimi iná reč.
    Prečítala som si aj pôvodný text, na ktorý autor odkazuje a potešilo ma, že nie som sama, keď to cítim podobne.
    Mimochodom, tiež patrím do skupiny, ktorá dostáva „do držky“ iba preto, lebo to podľa mena a fotografie vyzerá, že má vagínu. 🙂

  2. Du bist was du isst  - dňa 16. 05. 2022 o 16:45

    Aby som to odľahčil, napíšem, že do istej miery je to vec viery. Niektorí tu veríme v Boha, iní však veria v neomylnosť gosudara Putina a ďalší pre zmenu veria, že slovo pravej viery znie navždy a jedine z Washingtonu. Problém nastane vtedy, keď sa objaví niekto, kto si – so svojim mylným pocitom neomylnosti a všeznalosti – uzurpuje právo neomalene hodnotiť, súdiť, zosmiešňovať a škatuľkovať ľudí, ktorí si dovolia mať iný názor. A deje sa to aj tu a pomerne často.

    • Jolana Čuláková  - dňa 17. 05. 2022 o 15:46

      Nesúhlasím, nie je to vec viery ale vec „svetonázoru“, teda spôsobu, akým sa človek pozerá na svet. Aj preto je stret proputinovských, propandemických, prozápadných, provýchodných, proteplých a prostudených, jednoducho všetkých ľudí, ktorí si nevidia ďalej od nosa a chcú sa rozprávať, diskutovať alebo šíriť iba svoje PRO taký tvrdý práve na internete.
      Online svet podporuje anonymitu a každému, kto ju má rád, ju poskytuje vrchovate. Problémom je, že kým kedysi spisovali anonymné pamflety zdatní pisatelia, dnes si môže napísať hocikto hocičo a ten, kto nedokáže nič napísať, použije grafiku.
      Aj tu na diskusii je vidieť, kto má rád anonymitu a kto si ju užíva na to, aby udieral do iných. O diskusiu to takmer nikomu nejde… 🙂

  3. Desertflower  - dňa 16. 05. 2022 o 13:33

    Ach ako dobre sa zije bez facebooku, twittera, instagramu a podobnych. Clovek ma na tejto Zemi neuveritelne obmedzeny cas na to, aby ho stracal na socialnych sietach hadanim sa s kadejakymi oponentmi a miesto toho vnimal krasy sveta tam vonku s ludmi ktori za to stoja 🙂

    • Jolana Čuláková  - dňa 17. 05. 2022 o 15:50

      Som na fb a je mi fajn.
      „Neprišiel som na to, prečo ma sem vlastne poslali. Nemám peniaze, neviem, kde ich vziať a nemám žiadnu nádej. Som ten najšťastnejší človek pod slnkom.“
      Henry Miller: Obratník raka

  4. Helena Marková  - dňa 16. 05. 2022 o 10:34

    Veľmi zaujímavý článok.

  5. Vecny  - dňa 16. 05. 2022 o 09:56

    Podstatný je vzťah ku realite a odboru. Diskusia o oprave áut bude vyzerať inak než diskusia o Putinovi. O autách treba niečo vedieť, vedieť s nimi robiť. O Ukraine alebo farbe bytoviek budú diskutovať aj analfabeti, ktorí nepoznajú zemepis a stavebníctvo je pre nich španielska dedina. Podľa toho vyzerajú diskusie.
    Abstraktné témy sú to, kde sa zbierajú tí, čo nemajú lepšiu náplň a degradujú diskusiu. Odbornosť, kontakt s tým, čo je reálne, je to, čo človeka vedie k pokore a zdokonaľuje ho.

    • okoloiduci  - dňa 16. 05. 2022 o 10:05

      Aj v diskusiach v niektorych odbornych temach moze nastat agresia na socialnych sietach. Tu nie je priestor cosi adekvatne vysvetlit.

      Niektore veci, aby boli pochopene, treba skusit, zazit.

    • Jolana Čuláková  - dňa 17. 05. 2022 o 15:55

      Odborné diskusie sa nevedú na internete pod článkami alebo pod statusmi na sociálnych sieťach. 🙂 To iba stále viac ľudí, ktorí prednedávnom objavili internet a online svet, si myslí, že majú patent na rozum a splietajú všetko možné a všetkom možnom, mudrujú a vykecávajú sa, nájdu si svoju bublinu a tešia sa, že si rozumejú s nejakým vypchatým anonymným nickom. A preplieskajú každého, kto s nimi „nesúznie“…. 🙂
      Nakoniec, z článku, ktorý sa mi mimochodom páčil, aj keď s drobnými pripomienkami, to jasne vyplýva. Nič nové pod slnkom, iba sme dostali do rúk novú formu „sebarealizácie“ a nevieme si s ňou rady… 🙂

  6. okoloiduci  - dňa 16. 05. 2022 o 09:50

    O co vlastne v diskusiach ide ? Moze sa to javit tak, ze cez ziskanu vacsinu alebo cez najhlasnejsiu skupinu, ktorej nazory najviac vidiet, presadit nejaky pohlad ako pravdivy. Samozrejme ze kvoli tomu sa to pravdou nestane. Ale 100x opakovana loz sa moze docasne ako pravda javit – tak to mozu vnimat ludia v dave.

    Otazka je, preco ma mnoho ludi takyto pristup ?

    Moze to byt niecim analogickym ako zakonom zotrvacnosti alebo pudom sebazachovy – „zachovania“ svojich nazorov, pohladov, postojov, pristupov – niecoho, s cim sme sa stotoznili.

    Kriticke myslenie vo svojej podstate vraj znamena „sebakriticke“ myslenie. Jeho ucelom ma byt zmena seba sameho. Aj v Biblii sme vyzyvany na zmenu myslenia (seba). A toto byva dost bolestive.

    Nechat sa unasat davom je lahke (siroka cesta). Ale clovek je takto zotroceny.

    Ale aj ked sa clovek nenecha unasat davom, to este neznamena, ze nema co na sebe menit. Skor naopak.

    • Jolana Čuláková  - dňa 17. 05. 2022 o 16:01

      A ste si istý, že tento dav, ktorý diskutuje na Štandarde je ten správny dav? Alebo je možné, že správny dav je niekde úplne inde a my sa tu plahočíme v tomto lavóri a myslíme si, že sme v azúrovom mori… 🙂

    • okoloiduci  - dňa 17. 05. 2022 o 21:56

      Netvrdim, ze tu je spravny dav. Mam vsak dojem, ze napr. na Postoji je agresivny dav.

  7. mrs4  - dňa 16. 05. 2022 o 09:06

    Najhorsie je, ze kazdy si mysli, ze on je ten kriticky mysliaci a ostatni su zmanipulovani

    • Jolana Čuláková  - dňa 17. 05. 2022 o 15:59

      Ja si to nemyslím, ja si na plné gule uvedomujem, že som manipulovaná takmer zakaždým, keď začnem nasávať informácie. Keď tak nad tým rozmýšľam, aj vy ma iba manipulujete, keď napíšete takú hovadinu, že KAŽDÝ…. 🙂

  8. Palo Satko  - dňa 16. 05. 2022 o 08:29

    Človek si na facebuku vybuduje nejaky prietor v ktorom sa objavuju informacie ktore ho zaujimavu. Niečo ako zvodka v mojom pripade o dejinach a archeologii. Zaroven tam spoznate ludi, ktori niečo vedia a s ktorymi na tie veci zdielate podobny nazor, alebo ich nazor doplnuje vaš nazor. Presne taki okruh ludi, ktorych som akceptoval a oni akceptovali mna som na facebuku mal.
    Lenže odrazu hop a je tu lidoop! Prišla vojna na Ukrajine, ktora nema nič spoločne s budovanim hradiska, ale expanziou Indoeuropanov, ale moji znami maju samozrejme svoj nazor založeny na im ponukanych aktualnych infomaciach, inych životnych skusenostiach a hlavne na rapidnom naraste emocii, pozitivnych aj negatívnych. Od „Slava Ukrajine!“ až po „Ruske ku…y!“ A odrazu som persona nom grata len preto, lebo neverim všetkemu čo oni dojati a rozhorčeni zdielaju. Takže aj človek nanajvyš slušny a vzdelany sa môže pre emocie stat na socialnej sieti agresivnym a neslušnym aj ked zjavne nie je idiot.

    • Milada  - dňa 16. 05. 2022 o 08:49

      Do takého stavu, do takej situácie som sa dostala aj ja: v diskusiách na Postoji. Aj preto som si predplatila Štandard a prispievam aj sem. Len si myslím, že by sme sa k svojim názorovým oponentom (Timmy_A, Elstrom e tutti quanti) nemali správať v tunajších diskusiách, ako oni k nám. Mali by sme im ukázať, že diskutovať sa dá aj inakšie: vecne, bez negatívnych emócií. Tuto je len škoda, že sa skutočná debata -kvôli tomu systému komentovania- nedá viesť.

    • Palo Satko  - dňa 16. 05. 2022 o 09:02

      Pani Milada, ja si vytvaram vlastny „ignore list“ a Vami menovani su v nom. Ich prispevky nečitam a nereagujem na ne. Samozrejme, že ja som tiež na niekoho „ignore liste“. Kedysi som tiež bol predplatitelom Postoja a aj som tam diskutoval. Samozrejme do okamihu, ked mi ako ateistovi s inym nazorom najmä na rozvod a interrupcie zatrhol diskutovat samotny Postoj. Ale Postoj v tom nie je sam. Rovnako som skončil aj na Deenku a Sme. Jednoducho stale plati heslo: „Republiku („mienkotvorne“ noviny, manipulaciu s čitatelom a dobre vztahy s majitelmi a sponzormi) si rozvracat nedame!

    • Knieža Myškin  - dňa 16. 05. 2022 o 11:47

      Satko Palo
      clovek nemusi byt idiot, staci ked je „uzitocny idiot“ 😀
      ale jav ste popisali presne
      ja si napriklad hryziem do jazyka aby som zbytocne nevytacal ludi s inymi nazormi na Ukrajinu viac ako je nevyhnutne

      Milada
      mas pravdu v tom ze sa k nim mame spravat lepsie ako oni k nam. mozno im to casom docvakne
      zial tento system diskusie je mimoriadne blby nechape ze preco nemohli pouzit disquis

    • Seven Zero  - dňa 16. 05. 2022 o 14:22

      Zaujimave s tym rozvratom zaujmovych spolocenstiev na fb.. ale aj medzi sietami su rozdiely.. twitter je stale celkom ok tym ze to nie je peer2peer ale viac o sledovani nejakej autorskej osobnosti, alebo stranky, mam tam tiez par zaujimavych zdrojov o vyseku historie ktora zaujima mna..

    • Jolana Čuláková  - dňa 17. 05. 2022 o 15:59

      Milý Knieža Myškin,
      môžete tu písať, čo chcete, tí, ktorí vás poznajú z diskusií, vedia svoje… 🙂

  9. [email protected]  - dňa 16. 05. 2022 o 07:46

    Ľudia s kritickým myslením, ktorí sa samozrejme môžu niekedy aj pomýliť, ale niekedy čas ukáže že mali ako menšina pravdu sú naozaj ostrakizovaní a urážaní menšinou ktorá kričí predpísaný vhodný názor ( často zo zištných dôvodov) kričí tak hlasno a tak intenzívne, že veľká (až smutne veľká) časť ľudí ktorí kriticky myslieť nevedia im automaticky verí a kričí spolu s nimi. A kričí čím ďalej tým viac už nielen predpísanú vhodnú “ pravdu”, ale aj výzvu na umlčiavanie opačného názora. Lebo uverili ( opäť nekriticky), že každý nekonformný názor a slobodná diskusia sú nebezpečenstvo.

  10. majo  - dňa 16. 05. 2022 o 07:02

    Vdaka za clanok. Presne ako pisete su ludia neockovani ci nezdielajuci hrdinstvo vodcov ukrajincov posielani na virtualnu hranicu na upalenie. Lebo nie vacsina ale mensie mnozstvo ludi skrivajucich sa za nepoctive facebokove a ine profily denno denne vyprodukuje statisice urazok a provokacii smerovanych k ludom s kritickym myslenim. A to vsetko sa prenasa aj do realneho sveta, ide o stadovite myslenie profukujuce jednu svatu pravdu, ktora s pravdou nic nema spolocne. Je to ideologicky konstrukt globalistov na ovladanie davu strachom z nakazenia chorobou, strachom z ludi bez ruska, strachom z ludi nezapalenych za pravdu Kulebu, Bidena ci Zelenskeho. To je otroctvo dnesnych aj buducich dni , rokov a desatroci.

    • Aaron  - dňa 16. 05. 2022 o 09:40

      Vtipne sledovat, ako si v tom clanku kazdy najde to svoje. To presvedčenie, ze jeho, ako cloveka vybaveneho kritickym myslenim sa to netyka , ze je to „o tych druhych“, ktori sa ockuju, nemaju radi Putina a necitaju Blahu, Pekovu, Harabina ci Rostasa

    • Knieža Myškin  - dňa 16. 05. 2022 o 11:50

      Mily Aron
      Majo ma pravdu, ale zalezi na clovekovi
      ja prave stretavam ludi ktori maju ine nazory a nevedia sa spravat prave z opacneho tabora (asi je to tym, ze z mojho tabora nemaju taku potrebu sa voci mne spravat)
      Osobne sa snazim voci ludi s inym nazorom spravat slusne

    • okoloiduci  - dňa 17. 05. 2022 o 08:59

      @Aaron, Vy co myslite, tyka sa to aj Vas ?

Diskusie sú otvorené len predplatiteľom.
Predplaťte si nás tu  alebo sa prihláste.