69 komentárov

  1. NOEMI  - dňa 11. 05. 2022 o 17:26

    Vaše slová: „Ruské vojská (chvalabohu!) neboli schopné obkľúčiť ani dobyť Kyjev… „
    Pán Daniška, to Vaše „chválabohu“ patrí dúfam aj ten nekonečnej odvahe Ukrajiny brániť sa, aby v záujme objektivity a snahy „nehrotiť konflikt“ neprišli nie len o svoju slobodu a samostatnosť, ale aj o svoju existenčnú budúcnosť. Vo Vašom pohľade sa bije snaha hľadať ospravedlnenie agresie so snahou pričítať tieto vlastnosti aj NATO a tak brániť nejakú „virtuálnu spravodlivosť“ vzďaľujúcu sa od pravdy. Pravda, ktorú jednoznačne pomenujeme, môže zvíťaziť nad lžou a nenávisťou. Naopak snaha nepomenovať zlo v rámci „falošnej objektivity“ môže dočasne tlmiť konflikt ale k víťazstvu pravdy nepovedie.

  2. NOEMI  - dňa 11. 05. 2022 o 17:24

    Je zaujímavé, ako pán Daniška nájde vždy dôvody spochybniť danú realitu zavádzaním akejsi „falošnej objektivity“, ktorá zahaľuje pravdu, vzďaľuje od pravdy, hľadanie pravdy načisto komplikuje a doslova relativizuje zlo. Snaha za každú cenu byť na oboch stranách je prejavom nejednoznačnosti, ktorej by sme sa kresťania mali vyhýbať (vaše „áno“ nech je áno a vaše „nie“ nech je nie). Už len opustenie sály pri prejave prezidenta bombardovanej krajiny dať na jednu rovinu s prejavom úcty agresorovi na Slavíne môže uviesť do pochybnosti každého pravdu hľadajúceho človeka. Naopak vychádza v ústrety tým, ktorí objektivizujú dokonca aj odhodlanie Ukrajincov brániť sa, čo považujem za veľký morálny nedostatok a nepochopenie danej reality.

    • Milan  - dňa 11. 05. 2022 o 18:49

      @ NOEMI – dňa 11. 05. 2022 o 17:24

      Tak za takú znôšku PROPAGANDY, tváriacej sa ako PRAVDA, by sa nehanbil ani Jožo Goebbels.

      Nebudem rozoberať všetky tvoje drísty, očividne by to nemalo zmysel, ale kde si prosím ťa nabral, že Slavín je pomníkom na vzdanie úcty agresorovi?

    • okoloiduci  - dňa 11. 05. 2022 o 20:07

      Ta objektivita nie je falosna ale prava.

      V tomto konflikte sa neda povedat jednoznacne, ze napr. UA je uplne bez viny a Rusko je absolutne vinne.

      Prave krestania by to takto mali vidiet. To ano-ano, nie-nie sa pouziva v inych situaciach.

      To, co ste tu predviedli, je vnimanie farizejov. Je to bezne u mnohych sucasnych krestanov. Najma takych pysnejsich, co si myslia, ze su nad inymi.

      Ak si precitate verse tykajuce sa farizejov, zistite, aka velka zhoda je mezi tym, co je opisane v Biblii a tym, ako sa spravaju mnohi sucasni krestania – farizeji.

      Jeden z najvaznejsich problemov sucasnosti je prave farizejstvo. Tam je pricina najvacsich utrpeni.

      Precitajte si to v Biblii.

  3. švec  - dňa 11. 05. 2022 o 10:13

    Zelenský je extremne kontroverzný a vyzerá, že jeho politické extempore bude mať fatálnu dohru. Skratka nie je to žiadny štátnicky typ prezidenta. Jeho parlamentné stand-up majú propagandistický účel v informačnej vojne. Všetky tie informacie v jeho dramatických yystupoch – naozaj profesionalne skvelých – môžu ísť po doveryhodnejších infokanaloch.
    Preto ťažko chapať autora, že čo je na tom neospravedlniteľné, ak poslanec takto prejaví svoju nedôveru politikovi ako Zelenský. Naopak ostatní poslanci prejavili svoju nesvojbytnosť a tým aj svojho štátu, keď po vzore USA konformne „stendigovejšunovali“ v podstate nenaležite, čím potvrdili submisivitu na ukor štátnickej suverenity.

  4. okoloiduci  - dňa 11. 05. 2022 o 10:10

    Zaujimavy obrazok…
    https://nazory.pravda.sk/kresba/clanok/626236-danglar-11-05-2022/

    Zaujali ma tie antenky. Danglar mozno vie, co kresli. Taku antenku bude mat aj on sam. Len jeho ovlada niekto iny.

    V dnesnej dobe je malo ludi „bez antenky“, bez toho, aby boli ovladani tou ci inou propagandou a nebodaj este priamo ci nepriamo za nieco plateny.

    V cele nasho statu je vela takychto babok s antenkami…

  5. Helena Marková  - dňa 11. 05. 2022 o 09:32

    Som zvedavá, koľkí pochopili záver článku (2 posledné vety).

  6. Tmmy_A  - dňa 10. 05. 2022 o 22:39

    K Madarsku. Aktualna sprava.
    .
    ‚Sebrali nám moře, štkal Orbán. Chorvatsko si předvolalo maďarského ambasadora.‘
    https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/madarsko-viktor-orban-chorvatsko-plyn-rusko.A220510_205123_zahranicni_dtt
    .
    No a k ruskym jednotkam na Slovensku. Zelensky to povedal presne, akurat Daniskov deficit intelektu to znova ma problem pochopit. Citujem: ‚ ak „nezastavíme ruské vojská, prídu všade tam, kam budú môcť, aj na územie Slovenska“.‘
    .
    Ak Ukrajinci nezastavia ruske vojska – prave pomocou tych tazkych zbrani, ktore im dodavame, napadnu aj nas. Mozeme len dakovat Ukrajincom, ze zastavuju tu armadu oni, pretoze oproti Ukrajine by bolo pre Rusov SR zalezitostou 2 dni aj s cestou. A ak by nam aj za 2 mesiace NATO prislo na pomoc (skor by to nestihli), SR by sa zmenila na obrovske bojisko ako vychodna Ukrajina. Nehovoriac o tom, ze SR je priam idealna na obranu pre Rusov.
    .
    Uz rozumie Daniska preco je klucove dodavat zbrane Ukrajine a porazit Rusko tam ???

    • Milan  - dňa 10. 05. 2022 o 22:46

      @ Tmmy_A – dňa 10. 05. 2022 o 22:39

      Už prestaň šíriť tie poplašné správy a ruskú propagandu o tom, ako sa Rusi chystajú na nás, ty putinovský trol. Toto dnes povedal sám veľký herec vo vedľajšej úlohe Zelenského poradca Arestovyč:

      „Všetky naše obavy z nukleárnej vojny či vojny s NATO sú len súčasťou ruskej propagandy. Putin tak akurát vie robiť veľké bubliny, ktorých sa Európa aj USA boja. Ukrajina sa ich nebojí. Teraz tá bublina spľasla.“

    • Tmmy_A  - dňa 10. 05. 2022 o 22:52

      Si uvedom, ze Putin sa sem nedotrepe iba vdaka Ukrajine. Ukrajina ma 2. najvacsiu armadu v Europe – po ruskej. Na Ukrajine sa bije 1. a 2. najvacsia europska armada. Ak by Ukrajina padla, vychodna a stredna Europa s vynimkou Polska by bola uz hracka na maximalne tyzden.
      .
      A kedze USA v Europe nemaju takmer ziadne bojove jednotky a armady EU su komicky male i oproti tej ukrajinskej, kym by nam USA prisli na pomoc, budu ruske vojska davno v Berline.

    • Milan  - dňa 10. 05. 2022 o 22:55

      @ Tmmy_A – dňa 10. 05. 2022 o 22:52

      Ty si uvedom, že šíriš poplašné správy a ruskú propagandu. Si celý poľabdaný, ako Európa aj NATO. Hovorí to sám Arestovyč.

    • Tmmy_A  - dňa 10. 05. 2022 o 23:54

      Hovorim realitu a zaroven argument preco treba dodat zbrane Ukrajine. Bojuju za nas.

    • Mitko  - dňa 11. 05. 2022 o 06:01

      Tvoje komentare su trocha detinske, poradim Ti…prihlas sa ako dobrovolnik a chod Ukrajincom pomoct. Mozes z frontu prispievat aktualnymi info, aj tak ich je malo.

    • Démokritos  - dňa 11. 05. 2022 o 06:33

      Ste obeť mediálneho humbuku. Po Orbanovi pôjdu a nič mu nedarujú aj keď si čo i len hekne. Hovoril o historických súvislostiach a o tom, že pri ropnom embargu voči Rusku sú v nevýhode krajiny, ktoré nemajú more a nemôžu tak dovážať ropu odkiaľkoľvek na svete. Ropovod prosto vedie z Ruska. Apropó, Ukrajna myslíte, že odkiaľ má ropu? Ale aj tak je to len blbosť, lebo Orbán ani len nemá pravdu. Maďari nikdy more nemali, len žili v spoločnej krajine s tými, ktorí more mali. No ale treba kŕmiť a vzrušovať vášne u ľudí, ktorí ako vy, majú už presný katastrofický scenár a potrebujú rozhorčene natierať na čierno tých, čo nehrajú Američanmi predpísanú hru.

    • Mengistu  - dňa 11. 05. 2022 o 06:34

      Len sa Ty Timmy neboj, veď už nás okupujú yankeeovia, ale to je asi mega túto ooolrajt

    • Jolana Čuláková  - dňa 11. 05. 2022 o 07:06

      Pekne napísané. Pobavili ma iba tie reakcie, že ste proputinovský troll.

      Hja, svet je už poriadne „dogabaný“, keď tí, ktorí vykrikujú, že sú proti vojne sú vojnoví štváči a tí, ktorí sa z vojny vysmievajú a zľahčujú sú mierotvorcovia.

    • Jolana Čuláková  - dňa 11. 05. 2022 o 07:11

      Milý Milan, naučte sa čítať s porozumením, pretože veta, ktorú citujete „Všetky naše obavy z nukleárnej vojny či vojny s NATO sú len súčasťou ruskej propagandy. Putin tak akurát vie robiť veľké bubliny, ktorých sa Európa aj USA boja. Ukrajina sa ich nebojí. Teraz tá bublina spľasla.“
      neznamená, že Putin by sa v prípade úspechu na Ukrajine nepobral ďalej na Západ (čo je celkom dobre možné pri jeho hitlerovskej sociopatii), táto veta hovorí o tom, že Rusko podľa Putina dnes bojuje s celým NATO, že je to vojna s NATO a dodáva, že NATO môže za vojnu, pardon za špeciálnu operáciu na Ukrajine.

    • okoloiduci  - dňa 11. 05. 2022 o 08:57

      @Tmmy_A, co teba toto trapi. Ty si tento stat nechcel a nechces. Tak kludne mozes zit aj pod Rusmi ci Madarmi. Alebo sa teda odstahuj niekam, kde budes stastny.

    • okoloiduci  - dňa 11. 05. 2022 o 08:57

      @Tmmy_A, co teba toto trapi. Ty si tento stat nechcel a nechces. Tak kludne mozes zit aj pod Rusmi ci Madarmi. Alebo sa teda odstahuj niekam, kde budes stastny.

    • Tmmy_A  - dňa 11. 05. 2022 o 09:55

      Pod Rusmi by som nezil. To som zazil do 1991. Nikdy viac.

    • okoloiduci  - dňa 11. 05. 2022 o 10:07

      Ani by si proti nim nebojoval, ani by si pod nimi nezil. Tak by si teda zdrhol. Ale zasa inych do boja proti nim hecujes.

      Nie je ti zo seba zle ? Ty si extremne rozporuplny clovek.

    • Milan  - dňa 11. 05. 2022 o 10:12

      @ Jolana Čuláková – dňa 11. 05. 2022 o 07:11

      Milá Jolana, tej vašej konštrukcii chýba jedna dôležitá vec. Predložiť nejaký dôkaz o tom, že „Rusko podľa Putina dnes bojuje s celým NATO, že je to vojna s NATO“.

      A tiež by sa žiadalo vysvetliť, odkiaľ berie Arestovyč tú drzosť, že obviňuje Európu a NATO zo strachu z jadrovej vojny, hoc je známe, že títo vojnoví štváči už od začiatku konfliktu robia všetko pre rozšírenie a eskaláciu konfliktu, hoc aj za cenu tretej svetovej vojny.

    • Tmmy_A  - dňa 11. 05. 2022 o 11:20

      okoloiduci
      No urcite by som proti nim nebojoval a usiel. A nechal vas Putinovcov uzivat si putinsky raj po ktorom tak tuzite.

    • okoloiduci  - dňa 11. 05. 2022 o 11:28

      @Tmmy_A, ja nie som putinovec. V kazdom pripade by som tlacil najskor na nejaku dohodu, ktora by bola obojstranne prijatelna. A verim tomu, ze s Putinom sa taka dohoda da dosiahnut. Za istych okolnosti, ak by sa s Ruskom nedalo rozumne dohodnut, tak by som aj bojoval. Ja by som zo Slovenska nesiel prec, napriek vsetkemu a kadejakym janiciarom, sa tu citim doma.

    • Tmmy_A  - dňa 11. 05. 2022 o 12:51

      Takze, aby by SR napadlo Madarsko a obsadilo pol uzemia, tlacil by si na dohodu, ktora by bola prijatelna aj pre Madarsko ?
      .
      Hovorim, ty si toho Putina ci Orbana na Slovensku zasluzis.

    • Knieža Myškin  - dňa 11. 05. 2022 o 17:18

      najprv musia zvladnut Ukrajinu, az potom mozu rozmyslat dalej napriklad tu
      https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/vladimir-baar-rozstrel-moldavsko-podnestri-rumunsko.A220506_102653_zahranicni_vov
      a potom Pobaltie
      ale nevidim to moc realne, ved aj tu Ukrajinu ledva zvladaju
      https://www.idnes.cz/technet/vojenstvi/projekty-t-14-armata-su-57-su-75-ochotnik-ruska-armada.A220328_151523_vojenstvi_alv

    • okoloiduci  - dňa 11. 05. 2022 o 20:14

      @Tmmy_A, s tebou je tazke diskutovat. Ty extremne prehanas a prekrucas.

      1) Rusko neobsadilo pol uzemia UA.
      2) My sme na nasom uzemi Madarom nerobili to, co Ukrajinci Rusom na svojom uzemi
      3) Poziadavky Ruska boli 8 rokov ine. Nemali zaujem o uzemie UA. Mali zaujem o to, aby vychodne oblasti mali vyssiu autonomiu.
      4) … a dalo by sa pokracovat.

      Ak by to u nas dospelo do stadia, zeby uz Madari obsadili pol uzemia, to by bolo za situacie, ze niekto tu nieco poriadne dobabral. A mal by byt brany na zodpovednost. A to by boli ludia ako ty, Tmmy_A – ty si taky rypac, co vsetko dobre, pekne a spravodlive nici a zhadzuje.

      Ja osobne si myslim, ze patris k najhorsim farizejom, akych som mal moznost spoznat. Uz som pisal, ze v pekle ta caka odmena. A ty si ju zasluzis a budes ju potrebovat, aby si si uvedomil, co za ohavnosti a obludnosti to stvaras. Tu a teraz si uplne mimo, proste tvoj zmysel zivota je skodit co najviac, ako sa len da. Je mi ta luto.

    • Tmmy_A  - dňa 13. 05. 2022 o 01:41

      Nie, my sme nikdy nic Madarom nespravili. Take ze Trianon a nasledne vysidlovanie (resp. tzv. vymena) obyvatelstva ti nic nehovori, vsak ? Madari na to nezabudli a dodnes spominaju na Trianon a chcu revans.

  7. ribka  - dňa 10. 05. 2022 o 22:32

    Breaking News: „19:13

    Ukrajina v stredu ráno preruší tranzit RUSKEHO plynu do Európy cez meraciu stanicu Sochranovka. Oznámil to ukrajinský prevádzkovateľ systému na prepravu plynu GTSOU “ to má byť vtip??? veď človek by si mohol z toho myslieť, že ukrajinským územím prúdi ruský plyn!!! Ten plyn, na ktorom Rusi zarábajú a platia zaň vojnu na Ukrajine!? Veď potom by Zelený vyzeral ako žaba na prameni, ktorá ostatných od ruského plynu odstriháva a sama z neho profituje? alebo umožňuje profitovať Rusku? čo je vlastne horšie???

    • Jolana Čuláková  - dňa 11. 05. 2022 o 07:17

      Milý alebo milá ribka, keď sa nerozumiete situácii, radšej nič nepíšte a dodávky plynu cez Ukrajinu nekomentujte, pretože to, čo ste napísali, je detinské a smiešne. Lepšie si prečítajte súvislosti o tom, ako a prečo sa dodáva ruský plyn cez Ukrajinu a nenechajte sa zmátožiť všakovakými samozvanými „novinármi a komentátormi“, ktorí trepú dve na tri a pravdu si prispôsobujú, ako im vyhovuje. Skúste si aspoň prečítať novinársky text priamo tu na Štandarde, nie je manipulačný, ako mnohé ďalšie z produkcie Štandardu.
      https://dennikstandard.sk/204252/ukrajina-chce-od-stredy-odstavit-tranzit-zhruba-tretiny-ruskeho-plynu-smerujuceho-do-europy/

    • ribka  - dňa 11. 05. 2022 o 09:32

      súdružka Jolana, ten text je prevzatý priam zo srdca „nezávislej investigatívnej žurnalistiky“ = Denníka N – takže choďte exkrementovať nazad k nim

    • Knieža Myškin  - dňa 11. 05. 2022 o 17:19

      nie je celkom jasne ci ten plyn prerusili rusi alebo ukrajinci alebo to budu zvalovat jeden na druheho

    • Milan  - dňa 11. 05. 2022 o 17:40

      @ Knieža Myškin – dňa 11. 05. 2022 o 17:19

      No, z medializovaných správ vyplýva, že to prerušili Ukrajinci. Dokonca to aj priznali. Síce s výhovorkou „lebo Rusi“, ale prerušenie priznali.

  8. ribka  - dňa 10. 05. 2022 o 22:02

    je slušné si vypočuť slušnú hlavu štátu. tým, čo odišli, zrejme ženský inštinkt našepkal, že príde len sprška domácich úloh, tak o ňu nestáli: https://ereport.sk/belousovova-po-prejave-zelenskeho-dobry-sused-nestrasi-nevyhraza-sa-a-nemanipuluje/
    Alebo si len vypočuli včerjšie prípravné vyhrážky Zelenského SLovensku, ktoré rozhnili aj Kollára:

    • ribka  - dňa 10. 05. 2022 o 22:03

      ach, to radenie 🙁 to bolo pre nm dolu 🙁

    • Helena Marková  - dňa 11. 05. 2022 o 09:41

      Najväčšiu výpovednú hodnotu má to, že Zelenský si na nás spomenul až na konci svojich virtuálnych „road show“ po parlamentoch. Takže si nemyslím, že si ho mali všetci vypočuť zo slušnosti.
      Len tak na okraj, nie každý parlament mu umožnil takto vystúpiť.

  9. František  - dňa 10. 05. 2022 o 21:35

    Vedieme slobodnú diskusiu, to je dobré. Súhlasím s podstatou poznámok autora.
    K druhej poznámke doplním svoj pohľad. … Udržiavať dobré vzťahy s každým je múdre a je to kresťanská čnosť. Preto to platí aj o našom južnom susedovi, nie zo strachu, nie ako opatrnosť. Strach z Maďarov ani nie je .na mieste. Žijú prevážne na južnom Slovensku ale nazývať to územie južného Slovenska súvislé obývané Maďarmi je skresľujúce. To isté územie je totiž obývané súvisle aj Slovákmi. Niekde je viac Slovákov niekde Maďarov. Maďari nemajú kompaktné územie kde majú väčšinu.
    Iba dve okresné mestá DS ( 72%), KN(53%) majú maďarskú väčšinu, ostatné okresné mestá majú Slovenskú väčšinu! V ostatných obciach a celkovo v okresoch je to podobne…

  10. RL  - dňa 10. 05. 2022 o 20:12

    Mohli by sme si uvedomiť, že nie každý by mal byť rešpektovaný len preto že sa narodil. Samozrejme, by mali byť každému garantované ľudské práva a každého rešpektovať ako ľudskú bytosť… Ale rešpektovať niekoho názory len preto, že otvoril ústa? Práve počas pandémie sa vyrojili tisíce pseudo expertov na vírusy a vakcináciu, či už na sociálnych sieťach od bežných ľudí alebo aj v televíznych reláciách (Greta Thumberg, bez strednej školy sa mala vyjadriť ku SARS-CoV-2?), ktorí nemali poňatia o čom rozprávajú. Rešpekt by si mal človek zaslúžiť svojou tvrdou prácou, aby jeho názory aj za niečo stáli. Každý by mal byť počutý, no nemusí byť hneď aj rešpektovaný.
    Či si Zelensky zaslúži rešpekt je na zvážení jednotlivcov. Ale post prezidenta si určite rešpekt zaslúži, už len preto, že vypočutím jeho prejavu by sme prejavili aj rešpekt celému ukrajinskému národu. Ale ako už bolo spomínané aj v komentároch, dnes je moderné vyjadrovať rešpekt a slušnosť nesprávnym ľuďom v nesprávnej miere.

  11. AntonV  - dňa 10. 05. 2022 o 20:10

    Na jedného hrdinu týchto dní sme úplne zabudli. Informovala o ňom len mne nesympatická Pravda. Starší muž vystúpil uprostred lúzy v Nitre, ktorá oslavovala Fica a spol. s fotografiou Jána Kuciaka.

    Vrhli sa na ňho zbabelci a zločinci a začali ho biť dáždnikmi, takže ho musela zachraňovať policajná jednotka.
    Škoda, že sa nevie meno tohto človeka. Hlboko ho obdivujem.

    • Mengistu  - dňa 11. 05. 2022 o 06:38

      Ozaj. a zabudlo sa na Samuela Buceka pri nominácii na MS….

  12. AntonV  - dňa 10. 05. 2022 o 20:06

    Som príjemne prekvapený, že komusi napadlo nedovoliť Harabinovi -človeku ,ktorý pohřda ľuďmi a o úcte nemá šajnu- uctiť si padlých hrdinov. On totiž nemá nárok ani priblížiť sa k hrobu padlého.

    • okoloiduci  - dňa 10. 05. 2022 o 21:06

      Asi by mu mali dat zltu hviezdu aby kazdemu bolo jasne, ze je obcan druhej kategorie.

    • ribka  - dňa 10. 05. 2022 o 22:21

      prečo druhej? veď bol minister a predseda najvyššieho súdu a navyše má aj deti a manželku! podľa tabuliek to vychádza presne na 4. kategóriu! 😉

  13. Imrich Spisak  - dňa 10. 05. 2022 o 19:32

    Daniška sa veľmi mýli: ak by naplno uspela zločinná ruská nacistická agresia proti Ukrajine, potom by na našich východných hraniciach stáli sfanatizovaní rusofašistickí okupanti.

    To by bolo priamym ohrozením Slovenska, lebo tu máme žiaľ mnoho kolaborantov fašistického Ruska, ktorí by tu radi vydeli ruskú tyraniu, ruskú biedu a už aj hnusnú ruskú vojnu.

    • RL  - dňa 10. 05. 2022 o 20:19

      Odporučil by som vyhľadať si na Wikipédii rozdiel medzi fašizmom a nacizmom. A potom by som chcel vedieť, kedy Rusi pretláčali nadradenosť Árijskej rasy a antisemitizmus, keď už sú takí hrozní nacisti.

    • Imrich Spisak  - dňa 10. 05. 2022 o 21:51

      Ja poznám dobre rozdiel medzi fašizmom a nacizmom, ale v Rusku sa dnes rezliezeajú oba tieto extrémistické ideológie.

      Ruskí nacistickí vedúci činitelia otvorene presadzujú rasistický nacizmus, kedy odmietajú ukrajinský národ a jeho právo sebaurčenie a na svoj štát.

      Mimochodom, toto ruskí nacistickí masoví vrahovia už odmietajú aj pre iné národy, napr. okrem Poľska a pobaltských štátoch už mažú z máp aj Slovensko.

    • Tmmy_A  - dňa 10. 05. 2022 o 22:49

      Daniska a spol tu pisu, ako keby NATO bol akymsi neznicitelnym ochrannym stitom, ktory sa neda prerazit. NATO je vsak iba politicka dooda. Nic viac.
      .
      Europske staty NATO okrem Polska (a Grecka) maju armady na srandu kralikom. Doslova trpaslicie oproti nielen ruskej, ale aj ukrajinskej. Takze zasa by to cele ostalo na USA. Lenze USA nema v Europe takmer ziadne bojove jednotky. Maju sice asi 100 000 vojakov, ale bojovych jednotiek z toho je tak mozno 20 000 – to pri velkom optimizme. Vsetko ostatne su logisti, spojari, lekari, rozviedka a podobne. Tu je stav v 2020.
      .
      https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/73/US_Army_Europe-Africa_organization_2020.png
      .
      USA by trvalo mesiace, kym by sem dostala bojove jednotky. Vo Vojne v Zalive im to trvalo pol roka. Vsetko musi ist lodami, tanky musia v USA nalozit, dopravit, tu vylozit, dopravit na Slovensko. Kazdy naboj, palivo, vsetko.
      .
      Za pol roka kym sa sem USA dotrepe, by davno padla cela Stredna a Vychodna Europa. A vojna skoncila.

    • Mengistu  - dňa 11. 05. 2022 o 06:39

      Saša, Imro, ešte si nedostal tabletku?

    • Knieža Myškin  - dňa 11. 05. 2022 o 17:21

      nejaky dokaz vasho tvrdenia co by sa stalo v pripade uspechu rusov na Ukrajine by sa nenasiel? ci nemam sa obtazovat ?
      alebo len mechanicky opakujete nase media?

  14. Jozef z NZ  - dňa 10. 05. 2022 o 18:37

    súhlasím s komentárom…ale mám len výhradu že pokladám za normálne ak sa poslanec rozhodne nezúčastniť prejavu politika susedného štátu.Nevidím na tom nič poburujúce

  15. Desertflower  - dňa 10. 05. 2022 o 17:56

    Ten odchod bol neuctivy ale neuctivost preukazali aj europoslanci ked vsetci opustili miestnost pri prihovore Lavrova. Toto je ciste hulvatstvo, je jedno ci je to agresor alebo napadnuty.

    • Imrich Spisak  - dňa 10. 05. 2022 o 19:27

      Ostentatívny odchod pri klamstvách rusofašistikcého agresora a vojnového zločinca Lavrova je adelvátnou reakciou.

      Odchod prejave predstaviteľa slabšieho napadnutého štátu, ktorý čelí zločinnej ruskej nacistickej agresii, to je čisté chrapúnstvo, ba dokonca je to kolaborácia s nacistickým ruským agresorom.

    • Desertflower  - dňa 10. 05. 2022 o 19:39

      Imrich, ty ocividne netusis ako sa maju spravat ludia vyssieho postavenia. Pri tvojej dolezitosti kozieho bobku je jedno, ci by si ostentativne odisiel, nikto by to neriesil, ale u politikov sa to proste NEROBI, ci uz Lavrov klamar je ale nie.
      Mohli skratka neprist a bolo by vybavene.

    • Imrich Spisak  - dňa 10. 05. 2022 o 21:56

      Ty si úplne podlízavý a nevedomý ruský červík: u nacistických vojnových zločincov a masových vrahov ako je Lavrov alebo Putin je to morálna povinnosť, čo mnohí diplomati a veľvyslanci už preukázali napr. aj na zasadnutí OSN…alebo pri vyhadzove nacistického Ruska z posledných európskych inštitúcií, kde ešte sfašizované Rusko bolo členom.

    • Desertflower  - dňa 11. 05. 2022 o 04:57

      Imrich, moralne si mozu o hocikom mysliet co len chcu ale nie otrcat danemu cloveku zadok ked rozprava. Je to uplne najelementarnejsia slusnost a respekt voci cloveku ako takemu, bez ohladu na to co je a co robi. Vyhodit Rusko ako krajinu z europskych institucii s tym nema nic.

  16. Elstrom  - dňa 10. 05. 2022 o 16:47

    2 poznámky:
    1. Autor neprezradil do ktorej skupiny patrí – či k pacifitom, či k zástancom ľahkých, alebo ťažkých zbraní.
    2. nedáva to zmysel – ako môže dôjsť k eskalovaniu na naše územie, keď tí Rusi nie sú schopní poraziť ani sami seba?

    • Milan  - dňa 10. 05. 2022 o 18:47

      @ Elstrom  – dňa 10. 05. 2022 o 16:47

      K bodu 2. Takže o čom to ten Zelenskyj táral, že ak padne Ukrajina, tak je na rade Slovensko?

    • ribka  - dňa 10. 05. 2022 o 20:32

      čo sa Zelenskému chcelo, to sa mu ZAS snilo 😀 najlepšie je, že ho v tom istom čase zosmiešnil jeho vlastný poradca- tiež herec- vojna s europou je len „ruská propaganda“ :DDD: „16:50

      Putinova nukleárna bublina spľasla, hovorí v rozhovore Zelenského poradca Olexij Arestovyč. „Všetky naše obavy z nukleárnej vojny či vojny s NATO sú len súčasťou ruskej propagandy. Putin tak akurát vie robiť veľké bubliny, ktorých sa Európa aj USA boja. Ukrajina sa ich nebojí. Teraz tá bublina spľasla.“

  17. Palo Satko  - dňa 10. 05. 2022 o 16:11

    Nuž problemom je, že politiku Ukrajiny vedie niekto, kto nie je priamy sused Ruska, ale koho oddeluje od Ruska Beringov prieliv a z toho aj vyplyva, kto v parlamente za koho rozpraval. Za Ukrajincov to nebolo. Ale takych mame aj my u nas vo vrcholovych funkciach až privela.

    • MimoZ  - dňa 10. 05. 2022 o 16:46

      Pravdivé slová.

    • Aaron  - dňa 10. 05. 2022 o 21:17

      A co by podla Vas mal spravit skutocny reprezentant Ukrajiny? Podpisat bezpodmienecnu kapitulaciu, rozpustit armadu, odovzdat Rusom Donbas a cele ciernomorske pobreznie a spravit z rustiny statny jazyk?

    • ribka  - dňa 10. 05. 2022 o 22:00

      @aaron skutočná hlava UA by mala chrániť demokraciu a prosperitu a holé životy Ukrajincov i ostatných národností, ktoré žijú na území Ukrajiny a stať sa prezidentom regulérnym spôsobom. Lebo je odveká pravda: kto seje vietor, žme burku – a nemôže mať rešpekt, ak sa potom ešte aj čuduje

    • Palo Satko  - dňa 11. 05. 2022 o 07:36

      Aaron, mal spravit to čo slubil vo volbach. Dohody s Donbassom a dohodnut sa s Ruskom. Ten komediant si myslel, že z USA za chrbatom može tieto problemy riešit vojensky.

    • ribka  - dňa 11. 05. 2022 o 09:33

      @ palo on to naozaj sľúbil pred voľbami??? to je bomba!

  18. Mates  - dňa 10. 05. 2022 o 15:37

    Dobrý komentár,
    1. S tou kultúrou správania možno máte v niečom pravdu, poslanci ale majú právo myslieť si, že Zelenskyj je iba nesvojprávny komediant vedúci svoju krajinu na jatky a podľa toho sa aj v záujme vlastnej krajiny a v súlade s vlastným svedomím zachovať. Prečo by mali ten organizovaný a všeobjímajúci festival tuposti mašírujúci naprieč Európou tolerovať vo vlastnom parlamente?
    2. Zrovnávať situáciu u nás s tým, čo sa po roku 2014 deje na Ukrajine je argumentačný lapsus. Predstavte si situáciu, že Slota po násilnom puči aj s podporou náckov začne robiť poriadky, zatvárať opozičných politikov, zakazovať maďarské médiá, zakazovať maďarský jazyk, otvorene glorifikovať Jozefa Tisu a nečinne sa prizerať, ako sú aj na základe tolerovaných webov typu myrotvorca vraždení promaďarskí novinári, politici, aktivisti. A do toho nejaký ten poľutovaniahodný masaker v Komárne, kde náckovia upália desiatky maďarov a vyšetrovanie ide za okázalých posmeškov zodpovedných osôb do kytek.

    • Helena Marková  - dňa 11. 05. 2022 o 09:46

      Dobrá analógia (bod 2. )

  19. ribka  - dňa 10. 05. 2022 o 15:19

    takže potvrdzujete, že Fico mal zase pravdu: Zelenský je klamár par excellance 🙁 odkiaľ zobral tú lož, že Rusko napadne SR??? právne je to šírenie poplašnej správy – verím, že Dostál už naňho píše trestné oznámenie. pre kresťna navyše platí: Nevyriekneš krivého svedectva proti blížnemu svojmu … no a sv. Dostál nás učí, že kto Klame, ten aj kradne – takže toľko k šašovi a „demokratovi“ ktorý sa bojí otázok našich poslancov 😀

  20. JankoS  - dňa 10. 05. 2022 o 15:12

    p. redaktor, mohli ste si odpustiť tú poznámku o odchode niektorých poslancov. Keď tak čítam vaše a Palkove komentáre, tak to isté by som urobil aj ja. Slováci dosť urobili aj stále robia pre susedný národ, ale diktovať si prezidentom cudzieho štátu, čo by sme mali a počúvať tie vyhrážky, tak to nie je dôvod opustiť sálu? Vari je prezident Zelenskyj 151. poslancom SR?

    • nm  - dňa 10. 05. 2022 o 17:34

      Slusne si vypocut hlavu statu nie je to iste ako nechat si nieco diktovat. S redaktorom v tomto uplne suhlasim. Ten demonstrativny odchod bol podla mna nie len neslusny. Bol detinsky a to je v politike este horsie ako neslusny.

Diskusie sú otvorené len predplatiteľom.
Predplaťte si nás tu  alebo sa prihláste.