61 komentárov

  1. mk6  - dňa 12. 05. 2022 o 03:20

    V akom alternatívnym vesmíre je súčasná Ukrajina podobná skôr Karibskej kríze, ako Mníchovu???!!!

    Mníchov – Hitler si zabral územie cudzieho štátu, kde boli Nemci menšinou (na zabraných územiach i vacsinou). Ostatne štáty, čo to Hitlerovi umožnili si mysleli, že tým zabránili vojne.

    Karibský kríza – Rusko chcelo jadrové zbrane na Kube (ich spojencovi). Nakoniec sa dohodli, že tam jadrové zbrane nebudú. USA nenapadne Kubu a USA stiahne svoje jadrové zbrane z Turecka.

    Pred napadnutím Ukrajiny. Ukrajina bola ochotná rokovať o tom, že nebude súčasťou NATO a USA navrhovalo Rusku, že stiahne niektoré svoje vojska a niektoré typy rakiet z východnej Európy.

    USA teda Rusku ponúkalo scenár riešenia z Karibskej krízy, ale Putler dokázal, že mu o NATO nešlo, ale naopak mu išlo nielen o Mníchov (pripojenie celého Donbasu a Luhansku – t.j. oblasti s prevahou ruskojazycnych Ukrajincov), ale o väčší “Lebensraum” napadnutím celej Ukrajiny a de facto obsadením i Bieloruska…

    • údiv  - dňa 12. 05. 2022 o 07:24

      Buď klamete až sa hory zelenajú, alebo Vám chýbajú podstatné info. Strýko sám chcel mať ukr v na to už v 2008 a stále intenzívnejšie na tom pracoval. Nechcelo to nem a fr . Pri tejto téme dostali aj poslednu diplomaticku odpoveď Rusi od Scholza pri jeho poslednej návšteve, že teraz to nie na programe dňa, čiže nie že na tom sa nepracuje a nemci s tým nesúhlasia ako doteraz…
      Tak nezavádzajte….

    • mk6  - dňa 12. 05. 2022 o 08:30

      Velmi si vazim, ze mi odpisuje taky umelec p. “údiv” ako vy. Vasmu umeleckemu smeru – dadaizmu nerozumiem, napr tomu skusim odpovedat vasimi umeleckymi vyrazovymi prostriedkami:
      Dve nohy zle, styri dobre, da da, proletari vsetkych krajin so sovietskym zvazom a styrmi nohami na vecne casy. Da. Da…

  2. okoloiduci  - dňa 11. 05. 2022 o 21:25

    „Fínom a Švédom v prípade útoku pomôže Británia“

    https://spravy.pravda.sk/svet/clanok/626348-obava-z-ruska-finom-a-svedom-v-pripade-utoku-pomoze-britania/

    Pekne sa to krystalyzuje. Ukrajincom uz asi davno doslo, ze su pre Zapad len nastrojom pre ich zaujmy. Pretoze obdobnu dohodu mohli VB aj USA podpisat s UA. No ale toto nebolo v ich zaujme. V ich zaujme je nielen oslabit Rusko ale aj znicit a oslabit UA.

    Uvidime, kedy toto Ukrajinci prekuknu a ako na to budu reagovat. Oni po case svoj hnev mozu obratit aj na Zapad.

    • lamar  - dňa 11. 05. 2022 o 23:18

      … dúfam že tú radosť ti neurobia

    • okoloiduci  - dňa 12. 05. 2022 o 08:50

      @lamar z toho radost nebude mat nikto. ja zo ziadnych podlosti radost nemam. ale ty si zrejme ineho zalozenia.

      cital som clanok, kde pisali o tom, ako vnimaju tuto vojnu ukrajinski vojaci. na 90% tak, ako som to tu napisal. nevyjadrili sa len tomu, co bude po vojne. to sa ukaze, ked opadne sucasny stres, ked vojna skonci.

  3. gotroch  - dňa 11. 05. 2022 o 14:40

    1) Analogia s Mnichovom zlyhava este v jednom bude: nikto nepozna vyvoj v alternativnom vesmire, kde sa Mnichov nestal. Mozno je v tom vesmire 3x tolko mrtvych. Mnichov mozeme odsudit ako porusenie dohod, nedodrzanie slova, ale jeho vojensky dopad proste ohodnotit nevieme. Iste je, ze Cesku a Slovensku Mnichov zachranil tisice zivotov, druha svetova vojna bola pre Slovensko menej krvava nez ta prva.
    .
    2) Chomsky (vraj, odkaz nemam) tvrdi, ze najviac pro-mierovo sa v Amerike k vojne stavia pentagon. Absurdne, ked vojaci musia krotit vasne politikov. My sa tej jadrovej vojny asi naozaj dockame.

  4. Jolana Čuláková  - dňa 11. 05. 2022 o 12:23

    V celom texte ani raz nezaznela informácia o tom, že USA počas druhej svetovej vojny podporovali Rusko. Hm, asi sa to nehodilo do konceptu autora.
    Článok pritom vyzerá na prvý pohľad veľmi „odborne“, ale pobavilo ma, že Štandard prebral text, ktorý pracuje s tézou, že Putin by mohol napadnúť po Ukrajine aj ďalšie krajiny. Väčšina „štandardných textov a komentárov“ smeruje k podsúvaniu informácie, že toto je blud. Uvádzam dôkaz, podotýkam, že vety sa nachádzajú na konci článku, tak je celkom dobre možné, že niektorí diskutéri sa pustili do debaty a k prečítaniu celého textu sa ani nedostali :):
    „USA a niektoré štáty NATO sa vojenskou podporou Ukrajiny blížia k bodu zapojenia sa do vojenských operácií spôsobom, ktorý bol ešte na začiatku konfliktu nepredstaviteľný. Ak bezohľadného a hazardujúceho Putina pritlačia ešte viac k múru, nemožno vylúčiť ruský útok na členský štát NATO. Potom hrozí nemysliteľné.“

    • Biba  - dňa 11. 05. 2022 o 12:36

      presnejšie by bolo, okrem Nemecka aj Rusko. Prosto, robili sprostý biznis

  5. Oskar  - dňa 11. 05. 2022 o 12:04

    Chlapec fantaziruje. Ze vraj amíci si potreboval i napravit reputáciu….

  6. Tmmy_A  - dňa 11. 05. 2022 o 10:36

    Samozrejme, ze NATO bola zamienka. Teraz je to pekne vidiet pri Finsku, ktore do NATO vstupi v ultra zrychlenom tempe pravdepodobne uz za mesiac a pol a zrazu Putin cusi. Okrem nejakej vagnej hrozby jadrovej militarizacie Baltu ani nepipol. Zrazu nevadi, ze Rusko bude mat o 1300 km dlhsiu hranicu s NATO (Ukrajina ma s Ruskom 2000 km hranicu), nevadi, ze zakladne finskej armady nedaleko Petrohradu budu zakladnami NATO s vojakmi USA. K ziadneym ultimatam ani zhromazdovaniu vojsk na finsko ruskej hranici zo strany Ruska nedochadza. Dovod ? Nielen vojna na Ukrajine, ale najma to, ze tu nikdy o ziadne rozsirovanie NATO neslo.
    Ukrajina mala 0 sancu vstupit do NATO. O to by sa Scholz ci Macron i ich buduci nastupcovia postarali. A Putin to velmi dobre vedel.
    .
    Putin presne ako Hitler potreboval zamienku na ‚svoju vojnu‘. A ak by s nim USA rokovali o clenstve Ukrajiny v NATO, najde si inu zamienku na vojnu. Ved aj Hitler po Mnichove zuril, ze mu zobrali ‚jeho vojnu‘ na ktoru sa uz tesil.

    • okoloiduci  - dňa 11. 05. 2022 o 12:19

      Ak by Putinovi slo o obsadenie co najviac uzemia Europy, potom by hned napadol Finsko a Svedsko, kym este nie su v NATO. Ale zjavne to neurobi. Ma dost problemov aj s Ukrajinou.

      Strasenie Zelenskeho tym, ze ak UA nezastavi Rusko, ze sa pusti dalej do EU, je len strasenie.

      UA ma strategicky vyznam pre Rusko aj USA. A najma USA mali dlhodobo v plane znicit v UA most medzi Ruskom a Nemeckom (EU). Teraz sa im to podarilo, imperium USA sa znacne posilnilo. A somarikovia tomu tlieskaju a myslia si, ze ide o nejaku slobodu. A netusia, ze miera ich slobody sa teraz znacne znizila.

      Viac o tom hovori Friedman tu.
      https://www.youtube.com/watch?v=1r3UiQkW7o8

      Ale pre ignorantov je to zbytocne.

    • Tmmy_A  - dňa 11. 05. 2022 o 12:38

      Ale chcel napadnut aj nas. Preco myslis, ze Putin trval na tom, aby sa vsetky vojenske jednotky stiahli z novych clenskych statov NATO ? Lebo ich tych 5000 vojakov v Pobalti ohrozuje ? Nie, on to chcel preto, aby mohol zvalcovat nas vsetkych. Preto nam dal v decembri toto ultimatum.

    • okoloiduci  - dňa 12. 05. 2022 o 08:58

      @Tmmy_A
      „Preco myslis, ze Putin trval na tom, aby sa vsetky vojenske jednotky stiahli z novych clenskych statov NATO ? Lebo ich tych 5000 vojakov v Pobalti ohrozuje ? Nie, on to chcel preto, aby mohol zvalcovat nas vsetkych.“

      Tvoja „logika“ je „excelentna“.
      Takze na jednej strane ho 5000 vojakov neohrozuje ale na druhej strane ich potrebuje z Pobaltia dostat, aby nas mohol vsetkych zvalcovat.

      Ty si uvedomujes co za totalne primitivne bludy tu pises ?

      Na strane UA proti Rusom bojuje asi 200 000 vojakov ak nie viac. S tymto mnozstvom Rusi maju problem. Ale 5000 vojakov ? To je pre 100 000 armadu nic…

      Tych 5000 vojakov na nejakom uzemi clenskeho statu nie su problemom. Pre Rusko by bolo problemom letectvo a rakety najsilnejsich statov NATO, ktore by im zavarali aj z pozicii mimo napadnutych statov.

    • okoloiduci  - dňa 12. 05. 2022 o 08:59

      A cosi na zaver. VB chce podpisat dohodu o vzajomnej aj vojenskej pomoci s Finskom a Svedskom. To iste mohli podpisat aj s UA, a UA ani nemusela byt v NATO a mohli jej pomoct ju branit. Nic im v tom nebranilo.

    • Tmmy_A  - dňa 12. 05. 2022 o 10:57

      Ano, presne na to. Lebo Putin ma strach palit na americkych vojakov, kedze by to viedlo k vojne s USA. Ale ked tam nebudu, bez problemov nas napadne a skor nez pride USA, bude po vojne.

    • Tmmy_A  - dňa 12. 05. 2022 o 10:59

      ‚A cosi na zaver. VB chce podpisat dohodu o vzajomnej aj vojenskej pomoci s Finskom a Svedskom. To iste mohli podpisat aj s UA, a UA ani nemusela byt v NATO a mohli jej pomoct ju branit. Nic im v tom nebranilo.‘
      .
      Presne tak. A preto su dristy Putina o tom ako ich ohrozovalo clenstvo Ukrajiny v NATO iba dristami. Putin chcel Ukrajinu vzdy dobyt, aby z nej spravil svoju koloniu a o ziadne NATO tu nikdy neslo.

    • okoloiduci  - dňa 12. 05. 2022 o 11:13

      @Tmmy_A ty fakt robis v IT a na niecom, co si vyzaduje logiku ?

      Ved ty by si mal problem aj s logickymi ulohami zo ZS.

      Vojaci NATO (USA, VB) vobec nemusia byt v nasom state. Staci, ak budu na blizkych zakladniach lietadla a rakety. A ak Rusko niekoho napadne, potom oni napadnu Rusko. To uplne staci, aby Rusko bolo odstrasene.

      A UA mohla podpisat zmluvy s USA a VB, ze ich budu branit, ak ich napadne Rusko. A toto by bolo dostatocne odstrasujuce. Lenze USA a ani VB na tomto nemali zaujem. Su to pokrytci. A Zelenskyj toto velmi dobre vie. Pre USA a VB je UA nieco druhej ci nizsej kategorie, co treba len zneuzit pre vlastne ciele.

      Rusko oznacilo clenstvo UA v NATO ako jeden z dovodov pre utok. Dalsie boli denacifikacia a demilitarizacia.

      Osobne si myslim, ze tym dovodom bolo dlhodobe sirenie nenavisti voci Rusom na UA. Toto je prava pricina tejto vojny.

    • Tmmy_A  - dňa 12. 05. 2022 o 12:05

      Pririnou tejto vojny je posadnutost ruskeho Fuhrera obnovit ZSSR. A skonci to katastrofou ako ZSSR.

    • okoloiduci  - dňa 12. 05. 2022 o 12:38

      Pricinou tejto vojny je najma snaha USA stat sa vladcom sveta

      cielavedomo na tom pracovali na UA
      https://www.youtube.com/watch?v=1r3UiQkW7o8

      Putin mal povodne ine plany, ako obnovovat ZSSR. Chcel sa zaclenit do Zapadu. Ale neprijali ho. Az potom prisiel s planom „B“ – nazval to euro azijskou uniou. Na tej stale moze pracovat bez UA.

      Putin (predstavitelia Ruska) vnimaju sucasnych Ukrajincov ako „prekodovanych“. No zjavne sa dost zmenili – je v nich vela nenavisti voci Rusom. Putin by ich chcel „prekodovat“ naspat, ale to sa mu nepodari.

      Rusko by malo v pokore priznat, ze USA na UA vyhralo. Aspon na najblizsie obdobie. A mozno zacat pracovat na zmene vzajomnych vztahov s Ukrajincami, ktore sa vsak realitou bude moct stat az ovela neskor. A samozrejme pracovat na zlepsovani aj svojej spolocnosti. V sucasnosti je USA velmi silne, ma dost zakernu a lzivu propagandu. To sa neda porazit inou lzivou propagandou a inymi podlostami.

    • Tmmy_A  - dňa 12. 05. 2022 o 17:35

      Rusko nema co Ukrajine diktovat. Ukrajina je nezavisla krajina, ktorej vacsina populacie nechce mat s Ruskom nic spolocne a po tejto vojne budu Ukrajinci nenavidiet Rusov dlhe desatrocia, mozno aj starocia ako Poliaci.
      .
      Rusko ak chcelo mat priatelske vztahy s Ukrajinou, malo respektovat, ze je to nezavisly stat a tak ako to robia USA so spojencami, obchodovat, rozvijat kulturne a ekonomicke vazby. A v zasade az do 2014 to aj robilo.
      .
      No potom Fuhrerovi v Kremli preplo, chcel sa zahrat na Petra Velkeho, obsadil Krym a spustil vojnu na Donbase. Zaroven sa ekonomicky pokusil Ukrajinu znicit, aby sa k Rusku priplazila. No, ked po 8 rokov videl, ze Ukrajini preorientovali ekonomiku na Zapad a do sveta a smeruju pomalicky na Zapad, rozhodol sa zautocit.
      .
      A teraz tu vojnu s potupnou hanbou prehra.

    • Tmmy_A  - dňa 12. 05. 2022 o 17:37

      A BTW, Putin nikdy nechcel na Zapad. Zacal vladnutie v Kremli tym, ze si nechal vyhodit obytne domy v Moskve a povrazdil stovky Rusov, aby mohol zacat vojnu na Kaukaze. Zaviedol diktaturu, zlikvidoval opoziciu i media.
      .
      Ako s tymto nastavenim by mohol ist na Zapad ? No nijak. A on to dobre vedel. On na ziaden Zapad nechcel ist. Chcel z Ruska spravit samoderzavie co aj spravil a obnovit historicke carske Rusko (ZSSR). To druhe prave v tychto dnoch konci kolosalnym debaklom.

    • okoloiduci  - dňa 12. 05. 2022 o 19:32

      @Tmmy_A, strasne klames.

    • okoloiduci  - dňa 12. 05. 2022 o 19:34

      @Tmmy_A, predbezne na teba bude asi platit len hruba sila v pekle – ked pocitis na sebe vlastne cesty. S tebou sa neda normalne diskutovat.

    • Tmmy_A  - dňa 13. 05. 2022 o 01:39

      V pekle bude Putinov fanklub, ktory podporuje toho zvrateneho vraha.

    • okoloiduci  - dňa 13. 05. 2022 o 09:43

      @Tmmy_A, ano tam sa stretnes aj s nimi, aby si sa tam mohol s nimi hadat. Budes mat takto o zabavu postarane. A mozno na velmi dlhy cas.

  7. Mates  - dňa 11. 05. 2022 o 09:56

    Toto sú komentáre na štandarde, z ktorých cítiť úprimnú snahu o poctivú novinárčinu. Ja si len dovolím jednu poznámku k americkej neutralite zo začiatku druhej svetovej vojny. Už počas tridsiatych rokov dvadsiateho storočia veľké americké korporácie s Hitlerom veselo obchodovali a to pokračovalo až do zapojenia USA do vojny. Roosevelt nedokázal majiteľov korporácií – obdivovateľov Hitlera donútiť, aby s tým skončili, údajne zúril. Samozrejme históriu píšu víťazi a toto sa príliš nehodí do krámu.

    • Tmmy_A  - dňa 11. 05. 2022 o 10:42

      Ano, naozaj vysoko ‚seriozny‘ komentar v ktorom sa pise napriklad aj toto.
      .
      ‚Od senilného Bidena nič také čakať nemôžeme, ale azda medzi tými, ktorí ťahajú za nitky, nakoniec prevládne kennedyovský prístup nad rooseveltovským. Ale sú to iba analógie.‘
      .
      Senilny Biden. To je naozaj vyjadrovanie na urovni ‚profesora‘. Je neskutocne kto dnes moze byt na Slovensku profesorom. Moj otec, prirodovedec je docentom a ma 100+ clankov v zahranicnych karentovyanch casopisoch. By ma zaujimalo, ci ma tento ‚profesor‘ aspon 1 clanok v karentovanom casopise. Mozno tak v nejakom slovenskom zborniku, ktore by si seriozny profesor hanbil dat do profilu.

    • okoloiduci  - dňa 11. 05. 2022 o 11:21

      @Tmmy_A, v tvojom pripade jablko padlo extremne daleko od stromu.

    • okoloiduci  - dňa 11. 05. 2022 o 11:23

      Senilny Biden – o tom pisali a pisu aj jeho fabusikovia. To je normalna diagnoza a bohuzial Biden ma ocividne problemy nejakeho takehoto druhu.

    • Tmmy_A  - dňa 11. 05. 2022 o 12:04

      Je to snad lekarsky potvrdene ? Lebo ak nie, je to absolutny primitivizmus.

    • Oskar  - dňa 11. 05. 2022 o 12:06

      On je český profesor, by aly diplomat

    • okoloiduci  - dňa 11. 05. 2022 o 12:13

      Prezident Joe Biden má lékařsky dokázat, že není dementní. Vyzvalo ho k tomu 39 „znepokojených“ republikánských kongresmanů, přičemž dopis sepsal jejich kolega a lékař tří prezidentů – Bushe mladšího, Obamy a Trumpa – Ronny Jackson.

      https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/biden-trump-usa-politika-demence-nemoc-amerika.A220210_201539_zahranicni_vapo

    • Tmmy_A  - dňa 11. 05. 2022 o 12:34

      Takze ziadna lekarska indikacia.

    • okoloiduci  - dňa 11. 05. 2022 o 12:39

      Takze si ignorant.

    • Tmmy_A  - dňa 11. 05. 2022 o 12:39

      Oskar
      Hej, uz si spominam. Taky primitiv. Na iDnes mu parkrat dali slovo. Strasny hlupak.

    • okoloiduci  - dňa 11. 05. 2022 o 12:40

      Indicii je viac nez dost. Kto to vsak nechce vidiet, ten ich ignoruje.

    • Cajca  - dňa 11. 05. 2022 o 13:26

      https://youtu.be/qstEz4J0ESE

    • Milada  - dňa 11. 05. 2022 o 18:35

      To Timmy_A o 10:42
      Vidíte, Timmy… Váš otec má vskutku obrovské množstvo článkov v karentovaných časopisoch… No čo z toho, keď v synovi nedokázal vypestovať schopnosť logického myslenia a viesť ho k rozumným a triezvym úvahám? Nemali ste o svojom otcovi radšej ani písať, lebo, ešte aj jeho staviate do blbého svetla; nielen seba tým, čo v diskusiách vypúšťate.

    • Tmmy_A  - dňa 11. 05. 2022 o 19:22

      Ale moj zamestnavatel si to nemysli. Ten ma za logicke myslenie plati viac ako dobre.

    • Milada  - dňa 11. 05. 2022 o 19:31

      To Timmy_A at 19:22
      Tak jedna vec je programovať (či čo to v IT oblasti robíte), iná je komentovať a hodnotiť geopolitiku. V tomto poslednom ste úplne mimo (ale tak možno to je aj Vašou diagnózou, čo ste raz na Postoji spomínali).

    • okoloiduci  - dňa 11. 05. 2022 o 20:28

      Tmmy_A mozno ma dobre logicke myslenie, mozno tu zamerne skodi a ma to premyslene. To je ako ked niektori hovoria „vidime“. Ak je to tak, o to to budu mat tazsie.

      Povacsine v ulohach riesenych v IT nejde az tak o logiku. Casto ide o rutinu a samozrejme je potrebne poznat aj rozne technologie.

      No a este su velke rozdiely v kvalite prace ludi pracujucich v IT…

      Co tu prevadza Tmmy_A nema s logikou nic spolocne. Je to ohavne zaskodnictvo. Toto by mali vyriesit moznostou blokacie v diskusiach. Tmmy_A je teraz zatial jediny extrem. Ale casom to moze byt horsie. A zabije to seriozne diskusie.

    • Tmmy_A  - dňa 11. 05. 2022 o 22:53

      Zamerne skodi vrah z Kremla, nie ja.

    • okoloiduci  - dňa 11. 05. 2022 o 23:06

      to je teda „logika“ …

    • Tmmy_A  - dňa 11. 05. 2022 o 23:36

      Tu mas logiku.
      .
      https://twitter.com/NeilPHauer/status/1524430556011933696
      .
      Jeden ukrajinsky uder a 32 ruskych obrnencov sa zmenilo v kovovy srot.

    • okoloiduci  - dňa 12. 05. 2022 o 09:05

      „Zamerne skodi vrah z Kremla, nie ja.“

      Ty si asi neuvedomujes, co znamena logika. Z toho, ze zamerne skodi vrah z Kremla, nevyplyva, ze zamerne neskodis ty.

      Ty zamerne skodis dlhodobo a davno pred 22.2.2022. To nema ziadnu suvislost s tvojim zaskodnictvom.

      Ktohovie co sa ti stalo, ze si sa na toto dal. A ktohovie co by sa muselo stat, aby si s tym skoncil. Ale tym, co robis, nielen ze skodis inym, ale aj sebe. Nemysli si, ze toto bude bez nasledkov.

  8. Mates  - dňa 11. 05. 2022 o 09:53

    Toto sú komentáre na štandarde, z ktorých cítiť úprimnú snahu o hitlera podporovali poctivú novinárčinu. Ja si len dovolím jednu poznámku k americkej neutralite zo začiatku druhej svetovej vojny. Už počas tridsiatych rokov dvadsiateho storočia veľké americké korporácie s Hitlerom veselo obchodovali a to pokračovalo až do zapojenia USA do vojny. Roosevelt nevedel majiteľov korporácií – obdivovateľov Hitlera donútiť, aby

  9. švec  - dňa 11. 05. 2022 o 09:37

    takýto text má naozaj hlbku a nie recyklovanie propagandistických naratívov, že je až zbytočné chvaliť – samo sa chváli
    Takéto niečo zvyšuje portalom exkluzívnu reputaciu a dôveryhodnosť
    Vďaka pán profesor

    • Oskar  - dňa 11. 05. 2022 o 12:07

      Skutočne hlboký, az sa stava rozumom a fsktami nedostupný

  10. Helena Marková  - dňa 11. 05. 2022 o 09:27

    Skvelý článok.

  11. okoloiduci  - dňa 11. 05. 2022 o 09:26

    USA boli vzdy prefikane. A nikdy neboli nikoho priatelom v pravom slova zmysle. Vzdy za vsetkym su len ich imperialne zaujmy.

    Ostatne zapadne staty hraju s USA tuto pokrytecku hru na priatelstvo. Ake moznosti maju na vyber ? Byt dostojnymi a suverennymi nieco stoji. Paradoxne parlamenty zapadnych statov v stoji tlieskaju Zelenskemu ked hovori o boji za slobodu. Ale oni sami su neslobodni a nevedia sa oslobodit. A tu je to tazke, Zapad ovlada ovela silnejsia velmoc ako Rusko.

    Ak by sa EU spojila s Ruskom, USA ako velmoc skonci. Ale to sa uz asi nestane. Toto si USA ustrazili.

    • Cajca  - dňa 11. 05. 2022 o 13:27

      Presne, suhlas👍

    • VPeter  - dňa 11. 05. 2022 o 22:26

      Toto niečo hovorí o doktríne USA:

      Kissinger Henry – výrok :
      „America has no permanent friends or enemies, only interests.“

      Amerika nemá stálych priateľov ani nepriateľov, iba záujmy.“

      V tomto zmysle konajú minimálne 100-150 rokov.

  12. zberateľ  - dňa 11. 05. 2022 o 08:32

    Článok sa nevymyká z radu jemu podobných. V nich Putlera analyzujú ako nesvojprávneho chudáčika, ktorý nemá cieľ a iba reaguje na kroky zlého Západu. On chudáčik nevie, čo sa deje na bojiskách, on ani len netuší ako je ničená civilní infraštruktúra, ako sú zabíjaní civilisti a znásiľňované ženy, lebo je jeden z najväčších ľudomilov sveta. Vraj okolie mu podsúva nepravdivé správy.
    A čo takto si konečne priznať, že je to prachobyčajný vagabund, terorista majúci imperiálne plány, ktoré sa mu našťastie neplnia a jeho kvázy úžasná armáda dostáva na frak.

    • okoloiduci  - dňa 11. 05. 2022 o 09:20

      A ak by aj Putin bol vagabund, ako by to menilo situaciu ?

      Putin pri napadnuti UA vychadzal zjavne s nespravnych informacii od svojich sluzieb a armady. O tom uz bolo dost clankov a svedcia o tom aj vymeny na roznych poziciach. Ale toto je samozrejme problem Putina, ze si nezabezpecil lepsiu organizaciu a lepsie spravodajske informacie.

      USA sa na UA zacala angazovat uz pred 2014 a po 2014 este viac. Takze Rusko reaguje len na to, co sa deje na UA. A to, co sa deje na UA ma v rezii USA. A teraz nielen to, co sa deje na UA ale aj to, co sa deje na celom Zapade.

      Tak ti, ktorym sa tato politika USA paci a stotoznuju sa s nou, su radi. Ostatni sa citia ako nesvojpravni, pod diktatom a nadvladou USA, ktore kona proti ich voli a zaujmom. Sofistikovane ozobracuju a zotrocuju ludi Zapadu. A to este ani zdaleka nie je koniec. Zatial sa im to dari tak, ze vsetku vinu hadzu na Rusko.

    • Mengistu  - dňa 11. 05. 2022 o 09:29

      tak, tak…Putin sa v tomto ohľade v ničom nelíši od JW Busha, Clintona či Obamu, netreba si ho idealizovať. Vojna je zlo. Modlim sa za skorý koniec vojny.

    • Biba  - dňa 11. 05. 2022 o 09:52

      Otázka pre mengistu, čo by si robil ako predstaviteĺ štátu, ktorý vidí, že slučka okolo jeho krajiny sa zaťahuje,protistrana nechce s tebou viesť rozhovory o riešení . Čo si myslíš, dokedy mal asi čakať , keď je všetkým jasné, že si chců Rusko rozobrať na sůčiastky? Ešte aj po skůsenostiach, čo sa stalo s nami veríš, že ide skutočne o nastolenie “demokracie” a o ľudské práva? … Inak, vďaka za skvelý ćlánok, jedinec pod ťarchou mainstrímových informácii má už naozaj niekedy pochybnosti o vlastnom názore

  13. Jozef z NZ  - dňa 11. 05. 2022 o 08:23

    výborne napísané……

  14. majo  - dňa 11. 05. 2022 o 08:07

    Vdaka za vyborny clanok. Je o motivacich a dnes sa kriticke myslenie nenosi. Clovek mysliaci sa medzi mainstremovcami citi ako debil. A to je smutne, ked sa kriticke myslenie nenosi, pravdu v spolocnosti ma potom hlupa propagenda.

  15. Mengistu  - dňa 11. 05. 2022 o 07:23

    Do tohto scenára celkom zapadá aj superrýchle schválenie úžasne výhodnej bilateralnej zmluvy s juesej, o ktorej niektorí kuvici hovoria ako o okupačnej…ďakujeme, naši Quislingovia, teda ehm naša múdra vláda a aj Vám, korpulentna pani z Pezinka

  16. Palo Satko  - dňa 11. 05. 2022 o 07:04

    Dobre napisane. Lenže kto tu už použiva dejepis ked nam vladnu plagiatori!

Diskusie sú otvorené len predplatiteľom.
Predplaťte si nás tu  alebo sa prihláste.