51 komentárov

  1. Vi  - dňa 23. 04. 2022 o 20:51

    Ďakujem za smutnú analýzu pôsobenia kresťanov v politike.

  2. Kobalt  - dňa 23. 04. 2022 o 20:16

    Neviem kto sú to tí charizmatici, podľa mňa jednoducho sektári, a preto to tak vyzerá ako vyzerá.
    Ale používať v jednej vete slová ako „Heger“ a „charizma“ je čistý oxymoron, lebo Heger nikdy žiadnu charizmu v akomkoľvek význame tohto slova nemal.

    • abc  - dňa 25. 04. 2022 o 11:54

      Nevynášajte všeobecné súdy o charazmatikoch a netvrďte, že sú sektári! Naštudujte si o nich viac skôr ako niečo napíšete alebo radšej o nich nepíšte nič! Ak chcete písať o ľuďoch – kresťanoch v politike, o ich politických výsledkoch a práci tak prosím. Ale zdržte sa súdov ohľadne ich súkromia pokiaľ o tom nič neviete.

  3. Tony  - dňa 23. 04. 2022 o 17:02

    Charizmatikom nejde o kresťanskú politiku, ide im o sebapostaranie sa / prepáčte za slovný novotvar/.

    • Pavol D  - dňa 24. 04. 2022 o 22:36

      Prosim nezovseobecnuhje na ozajstnych charizmarikov. Ti ‚ charizmatici‘ v parlamente len zjavne vyliezli po chrbtoch krestanov na funkciu, -ako z knihy Levy prichadzaju. Preto je to slovo ‚charizmatici‘ v uvodovkach.

  4. Martin  - dňa 23. 04. 2022 o 06:12

    Vsetci ste tu zabudli na jednu vec – krestanska demokracia je oxymorom a od zakladu nemozne spojenie, preto to nemohlo dlho fungovat.

  5. Pavol D  - dňa 22. 04. 2022 o 20:32

    Hlavnym problemom ‚charizmatikov‘ ako p. Heger je ze po zvoleni do funkcie sa rychlo stali pragmatikmi az je tazko najst rozdiel od liberala alebo progresivca. Stat rozhovoru s p. Skripekom v dennuku N vykazuje rovnaky czorec. To mi je luto.

  6. klara  - dňa 22. 04. 2022 o 20:27

    Poslanci – kresťania – musia mať pevný charakter a vnútorné presvedčenie, aby vydržali podobné agresívne útoky, ako A. Záborská pri predložení svojho posledného zákona pomoci tehotným ženám. Perfektný článok, bohužiaľ . . .

  7. Helena Marková  - dňa 22. 04. 2022 o 18:56

    Vynikajúca analýza, už som prestávala dúfať, že sa jej dočkám. Chápem, že sa do toho málokomu chce.

  8. Jana_B  - dňa 22. 04. 2022 o 18:47

    Oceňujem snahu autora zanalyzovať to z dlhodobejšieho hľadiska. 👍 V niečom máte zaiste pravdu no jedna vec sa mi obzvlast nepáči. Aj ľudia z charizmatickych spoločenstiev sú proste len ľudia. Niektorí sú cholerici, iní nie, niektorí pracanti, iní nie, niektorí marketeri, iní nie. Sú príliš rozdielni na to aby ste im dali nálepku charizmatici a urobili si z toho nejaky záver. Môžme samozrejme hovorit o výsledkoch jednotlivcov alebo strán, ale hovoriť o charizmatickoch v politike ako o nejakej surodej skupine je naozaj nelogické.

    • Pioneer  - dňa 22. 04. 2022 o 18:56

      Je to salara banda.

  9. Markus  - dňa 22. 04. 2022 o 15:49

    7.3.2016 som na sekretariát KDH poslal email tohto znenia:
    Dobrý deň, len veľmi stručne. Každý z nás je sklamaný, aj toto pomenovanie, je veľmi slabé slovo, aj keď kliať nám nesvedčí, že?
    Nebudem písať dôvody, prečo sa „Hnutie“ nedostalo do parlamentu, bolo by to skutočne na dlhšiu analýzu z mojej strany.
    Pred týždňom som bol dobrým „prorokom“(rád by som sa bol mýlil), keď som v kruhu svojich spolupracovníkov veľmi vážne vyslovil, že KDH sa do parlamentu nedostane. Nik z týchto kolegov nesúhlasil, hoci to boli voliči SaS a SNS…povedal som im, že len v mojej najbližšej rodine pride KDH o 4 hlasy. Otec rezignoval ísť vôbec voliť, sestra a švagor volili kresťanov z kandidatky OĽANO, brat volil liberalneho Sulíka. Napíšem iba jednu myšlienku, ktorú nosím dlho v sebe. „Moje“  Hnutie skostnatelo, stalo sa chromím. Myšlienka zo sv. písma je viac ako vhodná: „Poznám tvoje skutky, že nie si ani studený ani horúci. Kiež by si bol studený, alebo horúci. Takto, že si vlažný, už-už ťa vypľúvam z

    • Markus  - dňa 22. 04. 2022 o 15:49

      Takto, že si vlažný, už-už ťa vypľúvam z úst“ Zjav. 3, 15-16

      Na záver. Rád by som sa mýlil, žiaľ, som presvedčený, že KDH sa týmito voľbami dostáva do dejín zabudnutia. Analógia so stranou SNS sa v prípade KDH konať nebude (vrátiť sa po 4 rokoch).

      Do parlamentných lavíc si členovia KDH, žiaľ, už nesadnú.

  10. Gubynho  - dňa 22. 04. 2022 o 14:14

    Super článok

  11. viliamO  - dňa 22. 04. 2022 o 11:30

    Kresťanská politika je v slepej uličke od začiatku 90-tych rokov keď Fero Mikloško dal prednosť liberálom pred kresťanmi v KDH a Ján Čarnoguský namiesto toho, aby sa postavil do čela za vytvorenie slovenskej štátnosti vajatal o stoličkách a hviezdičkách.

    • JankoS  - dňa 23. 04. 2022 o 10:47

      Tomu komentáru veľmi nerozumiem, pretože niektorí práve toto obdobie hodnotia ako najefektívnejšie pre KDH.

  12. Elstrom  - dňa 22. 04. 2022 o 10:13

    KDH si za svoj osud môže len a len sama. Zrejme tento článok nerecenzoval Palko, ten by to autorovi vysvetlil.
    To KDH sa vyprázdnilo a prestalo byť autentickou kresťanskou stranou. To KDH chcelo ísť do koalície so Smerom a keď Palko a spol. protestovali, vyhodili ich. To KDH sa chcelo pretransformovať na „modernú konzervatívnu stranu typu CDU“.
    Nič z vyššie spomenuté nespôsobili „charizmatici“.
    .
    Podobným hnutiam ako „charizmatici“ nerozumiem. Evenjelium a desatoro sú jasné, to už nestačí byť „obyčajným“ kresťanom a nestačí štruktúra RKC?
    .
    Ako môže autentický kresťan sedieť v jednej strane s človekom, ktorý je súčasne mafiánom a sexuálnym maniakom, nepochopím.
    .
    Ale názor, že kresťan môže do politiky len v KDH, je nezmysel. Kresťanstvo a kresťanská morálka by nemala byť len výsadou cielene kresťanských inštitúcií, spolkov či strany. Kresťanskú morálku treba všade.
    Určite ju však netreba presadzovať s Kollárom či Kotlebom. Ako chcete svätiť s diablom?

    • gotroch  - dňa 22. 04. 2022 o 11:43

      Faktom je, že so Smerom by KDH bolo dopadlo lepšie než dopadlo. Rozklad kvôli Smeru je Palkova trauma, ktora mu brani veci hodnotit s odstupom. Smer prijal zakon o manzelstve a kozervativne temy sa budu momentalne dat presadzovat iba so Smerom, s nikým iným.

    • Jozef z NZ  - dňa 22. 04. 2022 o 12:04

      ako môže kresťan sedieť v jednej vláde s genderovskými fanatikmi typu Lengvarský……..

    • Petoo123  - dňa 22. 04. 2022 o 12:56

      @gotroch: Úplne súhlasím. Priznám sa, že voľby 2006 boli moje prvé voľby do NR SR, kde som hlasoval. KDH dosiahlo svojich obligátnych 8% a bol tam aj môj hlas.
      To sklamanie, že sa im nepodarilo dostať do vlády, bolo u mňa značné. Smer bol vtedy ešte relatívne nepopísaný list a som si istý, že keby radšej bola vláda Smer-KDH-niekto, že by vo vláde boli lepšie fungovali kontrolné mechanizmy na rozdiel od trojlístka so SNS a HZDS a aspoň niektoré ministerstvá pod gesciou KDH by si boli zachovali tvár a čestnosť.
      KDH tak stratilo možnosť niečo pozitívne vo vláde ukázať, čo by dokázali reflektovať širšie skupiny obyvateľstva. Krátke vládnutie od 2010 im už potom skôr uškodilo, ako pomohlo, lebo bolo poznačené sústavnými nezhodami so stranou SaS, kauzou gorila a predčasným koncom vlády.

    • Matilda  - dňa 22. 04. 2022 o 15:43

      A to kto Vám povedal, takú sprostosť, že Palka a spol vyhodili.
      Palko a spol boli ešte rok potom čo predsedníctvo odsúhlasilo rokovania o vstupe do vlády v KDH.
      Odišli potom čo Palko prehral na sneme zaoas o predsedu s Hrušovským.

    • Ján Trnavský  - dňa 22. 04. 2022 o 20:02

      Jednu faktickú poznámku pridala Matilda, ja len dodám, že tie zamilované pohľady z KDH k Smeru v 2006 boli irelevantné. Smer len naznačil, že by mohla byť koalícia s KDH, aby HZDS a SNS zmäkli. Fico potom Hrušáka a spol. okašľal a vytvoril koalíciu so stranami rovnakého razenia. V tomto mal Palko úplnú pravdu.

    • abc  - dňa 23. 04. 2022 o 04:07

      Na margo: „Ako môže autentický kresťan sedieť v jednej strane s človekom, ktorý je súčasne mafiánom a sexuálnym maniakom, nepochopím.“

      „Nechajte oboje (pšenicu a kúkoľ) rásť až do žatvy.“ Mt 13,30

      „Kto z vás je bez hriechu, nech prvý hodí do nej kameň.“ Jn 8,7

      Aj Kristus chodil a stretával sa s hriešnikmi, ale nie preto, aby ich podporoval v ich hriechoch, ale aby im ukázal ako správne žiť.

  13. britva  - dňa 22. 04. 2022 o 09:46

    Napisat, ze Škripek v rozhovore pre dennikN zadefinoval kresťanov, ktorí sa pridŕžajú náuky cirkvi ako „ultras“, je klasicka Standard manipulacia. Preco?

    Skripek vtedy povedal, ze je proti potratom, ze zabíjanie detí považuje za zločin a svojvôľu ľudí, avšak vnucovanie tohto kresťanského názoru ľuďom, ktorí tak činia, by bol nekresťanský omyl.

    Predovsetkym vsak povedal, ze je nezmysel zatvárať do väzenia ženu, ktorá bola na potrate. Pytal sa, preco nie je zatvoreny muz, ktorý tú ženu oplodnil? Kde sa tu vôbec vzalo myslenie, že potrestáme len ženu? Koľko ich zatvoríme? A čo s deťmi, ktoré už majú? Dáme ich do detských domovov, alebo ich budú vychovávať tí muži?

    Dalej je zrejme, ze Skripek nazval ultras tych, ktori ziadali zavriet do vazenia zeny, ktore boli na potrate. Konkretne poslancov ako Kuffa a J. Miklosko, ktori vtedy predlozili takyto zakon.

    Preto nazvat nesuhlas so zatvaranim takychto zien do vazenia nesuhlasom s ucenim cirkvi, je klasicka manipulacia.

    • gotroch  - dňa 22. 04. 2022 o 11:39

      Je potrebné potrestať zodpovedného.

    • ribka  - dňa 22. 04. 2022 o 13:30

      ak chce slušný človek niekoho obviniť – a verejne- z manipulácie! sluší sa svoje obvinenia doložiť FAKTAMI – a linkami. pre kresťana sú ešte prísnejšie požiadavky

    • britva  - dňa 22. 04. 2022 o 14:04

      @Ripka, link na rozhovor so Skripkom je v clanku. To dolezite tykajuci sa temy som z neho som odcitoval. Co viac chces?

    • Milan  - dňa 22. 04. 2022 o 18:54

      @ britva – dňa 22. 04. 2022 o 09:46

      Iste.

      Takže „Skripek vtedy povedal, ze je proti potratom, ze zabíjanie detí považuje za zločin a svojvôľu ľudí, avšak vnucovanie tohto kresťanského názoru ľuďom, ktorí tak činia, by bol nekresťanský omyl.“

      Ale to mu nebránilo spisovať petície proti hazardu, pretože tam mu už zrazu nevadilo vnucovať svoj kresťanský názor ľuďom, ktorí mu naň zvysoka kašlú.

      Takže zabíjať nenarodené deti je OK, ale chodiť do kasín, už nie? A to vymyslel ktorý kresťanský mysliteľ ?

      Škripeka som prvý krát stretol v roku 1992. Bol to úplne, ale že úplne iný, človek.

    • Miloš  - dňa 22. 04. 2022 o 22:55

      „Napisat, ze Škripek v rozhovore pre dennikN zadefinoval kresťanov, ktorí sa pridŕžajú náuky cirkvi ako „ultras“, je klasicka Standard manipulacia. Preco?“

      Nuž manipulácia je akurát toto tu. Prečo?

      Škripek v danom rozhovore povedal presne to, čo píše p. Čop.:
      Sudor: „Ak by prišla legislatívna iniciatíva, ktorá by zakazovala umelé oplodnenie, súhlasili by ste?“
      Škripek: „Viedol by som o tom so svojimi kolegami diskusiu, lebo neprijímam fanatické kresťanské názory, že niečo treba zakázať a hotovo. Inými slovami, za niečo také by som nehlasoval.“

      Teda áno, katolícke učenie v danom článku nazval fanatizmom. Pravda, explicitne ako ultras nazval tých, ktorý by za potraty chceli niekoho pozatvárať (nepriamo spomínaných poslancov). Nuž, to ale iba potvrdzuje to, čo píše p. Čop.: „priniesol do verejnej diskusie naratív o delení konzervatívcov na extrémnych či ultras a umiernených“.

    • ribka  - dňa 23. 04. 2022 o 11:44

      @[email protected]
      link v článku mi unikol. ALe trvám na tom, že si mal linkovať Ty. v Tvojom komente nevidím ani žiaden citát, ako tvrdíš 🙁 a obsahovo Ti korektne a citátmi už odpovedali Miloš+Milan, čo podpisujem – a nebudem duplikovať. „Poznajte Pravdu a pravda vás oslobodí“ – lebo voľby sa zas blížia!

    • ribka  - dňa 23. 04. 2022 o 11:47

      @Miloš
      vďaka. ušetril si mi citácie. Amen.

  14. Peter  - dňa 22. 04. 2022 o 09:33

    Títo hujeri nemali a nemajú s konzervatívnou politikou nič spoločné. Áno, sú to možno úprimne veriaci ľudia s dobrými úmyslami, ale ich politika spočíva v insitnom populizme kombinovanom s pozoruhodnou mierou nekompetentnosti, rozvratom verejných financií a právneho štátu (ako keby nestačilo, čo v tomto smere napáchali smeráci). Svojho času to vystihol A. Hlina: „nerozoznajú HDP od DPH, ale sú proti potratom a tým majú politickú agendu vybavenú“.

    Vláda tejto jurodivej chásky je od začiatku predvolebnou kampaňou pre ľavičiarskych liberálov. Na Slovensku je politická objednávka po hodnotovo ukotvenej kresťansko-konzervatívnej politike, ale hujerom sa podarilo túto myšlienku dokonale zdiskreditovať a nadlho pochovať.

    • ribka  - dňa 22. 04. 2022 o 13:32

      Amen :((

      hneď vedľa tohto článku si môžete kliknúť na aktuálnu tragédiu, aké monštrum doniesol Edo Vodka Heger na MZ: https://dennikstandard.sk/196949/na-pohlavnych-organoch-uz-zalezat-nebude-lengvarsky-podpisal-usmernenie-o-zmene-genderu/ vedome? nevedome?

  15. [email protected]  - dňa 22. 04. 2022 o 09:17

    Ja len stručne: 1/ článok vychádza z nesprávneho predpokladu, že KDH niekedy bolo „jedinou kresťanskou stranou“. Nebolo, nie je a nebude. 2/ ignoruje postupné hodnotové ale aj politické (programové) vyprázdňovanie KDH, ktoré najviac prispelo k jeho vypadnutiu z parlamentu, 3/ celkom nezmyselne tvrdí, že ĽSNS sa „zrazu“ začala hlásiť ku kresťanstvu. Kto ich čo i len trochu sleduje, vie že ĽSNS dlhodobo kritizovala ideologické vyprázdňovanie SNS i KDH, čo nič nemení na ich celkovom politickom profile. To že národne oľakané KDH (ktorému túto oľakanosť dal do vienka už prvý snem v Nitre – a áno „stolička a hviezdička“ bola oľakanosť, pretože viazala nezávislosť Slovenska na obdobie po vstupe do EÚ čo bol strategický, politický a štátoprávny nezmysel). Takisto si nemôžem pomôcť ale tento článok celú kresťanskú politiku posledných 30 rokov zredukoval vlastne iba na otázku ochrany života (napokon ani „etalón“ KDH myslím v rokoch 2008-2015 ani žiaden návrh tohto typu nepredložilo).

    • Knieža Myškin  - dňa 22. 04. 2022 o 11:59

      Carnogursky verejne olutoval tuto chybu, s odstupom casu priznal ze pravdu mali jeho oponenti

  16. niktos  - dňa 22. 04. 2022 o 08:56

    Tragedia charizmatikov

    Este by som pridal dva aspekty, preco charizmatici zlyhavaju.

    Prvy aspekt, z velmi abstraktnej strany. Charizmatici su ludia, ktori sa tak velmi orientuju na dosiahnutie idealov, ze zostali zaseknuti vo svojej slonovinovej vezi dokonalosti. Cokolvek menej ako dokonale nechcu akceptovat. Ale ako sa hovori dokonale je nepriatelom dobreho. Charizmaticky pristup je urcite pouzitelny (teda, pre tych, ktori to chcu pouzivat) pre „osobne pouzitie“ na sameho seba, pripadne na skupinku podobne zmyslajucich. Ale vo vztahu k praktickemu riadeniu statu, kedy skupiny obyvatelstva su siroko rozkorocene od nabozenskej ignorancie, cez sekularitu az po vlaznych veriach sa to neda. Z pohladu zanietenia a nadsenia charizmatikov pre „realizaciu svojej veci“ je medzi nimi a wahabistami minimum rozdielov.

    • niktos  - dňa 22. 04. 2022 o 09:04

      Druhy aspekt, riadit stat v exekutivnej pozicii nie je o vedeni spolocenstva. Charizmatici nemaju ziadne alebo len minimalne manazerske skills (nie zeby by Smero-hlasisti na tom boli lepsie…). To, ze Heger, Matovic a podobni dokazali riadit firmu, prakticky nic neznamena. Lebo, ked sa na to pozrieme na detail, tak boli to v zasade one-man show (ze Heger robil s Drobom je detail, ktory nenasobi, ani nedeli). Co sa dotycny ako konatel rozhodol, tak bolo. Ak niekto vo firme nesuhlasil, mohol odist alebo bol odideny.

      Riadenie statu je, v lepsom pripade, riadenie akciovky, ktora je na burze. Stakeholderov je viac a treba s nimi vediet vychadzat, nastavit strategicke smerovanie atd. A toto tito ludia nevedia, nedokazu, ani len nechapu, o com je rec.

      Potom mame vysledok aky mame. S maximalnou lutostou sa da konstatovat, ze ked Smeraci ukradli miliardy, tak tato partia podobne miliardy svojou neschopnostou roztopila. Vyhovorky na Covid a vojnu sa nedaju akceptovat. Aj ine staty to maju.

    • Seven Zero  - dňa 22. 04. 2022 o 12:04

      👍

    • PSx  - dňa 22. 04. 2022 o 22:32

      Za obidva aspekty +1

  17. Vlado Sedlák  - dňa 22. 04. 2022 o 08:35

    Dobrý text. Vidím to podobne.

  18. Maria  - dňa 22. 04. 2022 o 08:32

    Vďaka za velmi dobrý článok!

  19. [email protected]  - dňa 22. 04. 2022 o 08:18

    Ja viem že o tomto ten článok nie je, ale “rozprávanie jazykmi”…..to je na mňa priveľa. Nemôžem si pomôcť, ale mne sa zdajú takí kresťania prinajmenšom popletení. Osobne viac verím tzv” neporiadnym kresťanom” ako sám seba nazval napriklad Ján Baránek. Ktorý v politike nie je, ale politikou sa zaoberá a hoci nie vždy zdieľam jeho rozhorčenie a emotívny prejav v poslednej dobe, viacmenej musím súhlasiť s jeho hodnotením dnešných kresťanov v ministerských a premiérskyh kreslách ako amatérske. A “ hovorenie jazykmi” mi dnes pripadá ako znak že niekto príliš uveril najmä sám v seba.

  20. Ján Trnavský  - dňa 22. 04. 2022 o 08:13

    Výborný článok, smeruje to k tomu na čo svojho času upozorňoval Vlado Palko, „kresťanskí“ politici schvália rôzne liberálne vymoženosti, len aby ich niekto nepodozrieval zo zavádzania nejakej teokracie.
    Len by som dodal, že Záborská urobila trucpodnik Hlinovi, stavila v ostatných voľbách na zlého koňa a v podstate potopila KDH, dôsledky aj pre ňu osobne rozviedol autor v texte.

    • hominem  - dňa 22. 04. 2022 o 22:45

      Zaborska potopila KDH?
      Zaborskej neumoznili pokracovat v praci vramci EP a kandidovat vo volbach do EP. Odignorovali jej volicov.
      Dalej nereflektovali resp. arogantne odbili Zaborskej ponuku (uz ako KU) na spolocny postup vo volbach KU-KDH.
      Neskor odmietli velkorysu ponuku (ktoru Hlinovi odovzdala Zaborska) kandidovat spolocne 50:50 na jednej kandidatke s OLaNO.
      KDH sa pred poslednymi volbami potopilo same.

    • hominem  - dňa 22. 04. 2022 o 22:45

      Zaborska potopila KDH?
      Zaborskej neumoznili pokracovat v praci vramci EP a kandidovat vo volbach do EP. Odignorovali jej volicov.
      Dalej nereflektovali resp. arogantne odbili Zaborskej ponuku (uz ako KU) na spolocny postup vo volbach KU-KDH.
      Neskor odmietli velkorysu ponuku (ktoru Hlinovi odovzdala Zaborska) kandidovat spolocne 50:50 na jednej kandidatke s OLaNO.
      KDH sa pred poslednymi volbami potopilo same.

  21. Mengistu  - dňa 22. 04. 2022 o 08:11

    …podľa ovocia ich spoznáte…strom, ktorý nerodí dobré ovocie, vytnú a hodia do ohňa…kresťanstvo je u dílera vodky a podobných v článku spomenutých len prostriedkom dostať sa k válovu

    • Petoo123  - dňa 22. 04. 2022 o 08:55

      Sorry, ale to im krivdíte a osočujete ich podľa mňa.

  22. Palo Satko  - dňa 22. 04. 2022 o 07:56

    Nazvat jasnych bludarov charizmatikmi je paradny kotrmelec.

  23. Teofil  - dňa 22. 04. 2022 o 07:52

    Vynikajúci článok! Ale nesúhlasím s tým, že je problém, keď kresťania nebudovali regionálne štruktúry. Vezmime si takú stranu OKS (zjavne napojenú na slobodorurárov). Čenskou základňou by sa zmestili do nákladného výťahu, no dokážu silno ovplyvňovať verejnú diskusiu a presadili viaceré ideologické veci. Na rozdiel od „kresťanov“ však majú na svojej strane médiá. Preto vďaka, že existuje Štandard, najmä po tom ako postoj celkom „vymäkkol“ a vyštval svojho najlepšieho komentátora. Bez médií nemáme nič, je to najväčšie zlyhanie konzervatívcov, že nevybudovali silné, konzistetne hodnotové médium.

    • mkw  - dňa 22. 04. 2022 o 09:29

      Trefa do cierneho Teofil!
      Ak sa nepodari nejako otocit media (a uprimne, media maju naslapnute obrovskou rychlostou uplne opacnym smerom, staci sa pozriet cez ocean), tak radoby „charismatici“ budu len so strachom v ociach pozerat ich smerom, co im je dovolene. A robit dobrej veci ovela viac skody ako uzitku.

    • František  - dňa 22. 04. 2022 o 11:55

      Konzervatívnej/kresťanskej politike chýba zastúpenie v existujúcich vplyvných médiách. Naopak progresívci/liberáli na podpore vplyvných médií stoja. Podstatný je vývoj vo verejnoprávnych/štátnych médiách, tu by sa mali kresťania viac aktívne presadzovať. A presadzovať aj kresťanské hodnoty. …

Diskusie sú otvorené len predplatiteľom.
Predplaťte si nás tu  alebo sa prihláste.