48 komentárov

  1. Tmmy_A  - dňa 07. 04. 2022 o 02:08

    ‚Nič však nenaznačuje, že Rusko má úmysel či kapacitu pokračovať vo svojom ťažení ďalej na západ.‘
    .
    Nie, ani nahodou. Rusko len stanovilo 2 podmienky. Neutralitu Ukrajiny a odchod vojsk NAATO z uzemia novych clenskych statov NATO. Ked Ukrajina tu prvu podmienku nesplnila, Rusko ju prepadlo. Ked my nesplnime tu druhu, co asi Rusi spravia ? Presne to iste co na Ukrajine. Prepadnu nas a zacnu nas vrazdit. To je to co Rusi vedia najlepsie.
    .
    Rusko je dnes narod ovladany nacizmom a ten nezastavi nic ine iba vojenska porazka na Ukrajine. Ukrajina teda jednoznacne bojuje aj za nasu slobodu. Ak tam Rusko vyhra, dalsi na koho zautoci budeme my.

    • DD  - dňa 07. 04. 2022 o 23:43

      https://www.haaretz.com/world-news/europe/.premium.HIGHLIGHT-zelenskyy-says-post-war-ukraine-will-emulate-israel-won-t-be-liberal-european-1.10721395
      BBC o Ukrajine v minulosti:
      https://m.youtube.com/watch?v=5SBo0akeDMY&t=196s
      https://m.youtube.com/watch?v=sEKQsnRGv7s

    • Tmmy_A  - dňa 08. 04. 2022 o 02:50

      A co ma byt ? Zelensky jasne hovori, ze budu demokratickym statom ako Izrael, kde vsak armada bude vsadepritomna ako v Izraeli, kedze im hrozi rovnake nebezpecenstvo. Keby boli v NATO, nehrozilo by im nic. Ani nacista Putin. Takto nas tento nacista ohrozuje vsetkych.

    • Zoidy  - dňa 08. 04. 2022 o 12:27

      Chcu neutralitu ukrajiny, ten odchod z NATO už padol. Upustili od toho. A povedz mi prosím ta. Ked im kolabuje logistika na ukrajine, 50km od hranic a za mesiac stratili jednu tretinu pôvodnej inváznej sily tak aby rusko mohlo dobit NATO v europe ? Jedine tak v putinovej fantázií.

  2. Markus  - dňa 06. 04. 2022 o 13:01

    Ak sa súčasná (ne)-demokracia bude ďalej uberať nastaveným smerom, mám obavy, že autor tohto hodnotného článku s prednášaním čoskoro skončí…

  3. Démokritos  - dňa 05. 04. 2022 o 20:40

    Predsa vakcína je sloboda, alebo už nie?

  4. Pavel Ded  - dňa 05. 04. 2022 o 14:27

    Ukrajina je obeťou štátnej politiky Ruska, ktoré okrem šírenia nadvlády nad okolitými krajinami uplatňuje aj v génoch zakotvenú brutalitu! K príčinám priradiť americké geopolitické hry treba nastaviť Amerike veľmi krivé zrkadlo. A tvrdiť, že neprezieravosť vlastných politikov je tiež dôvodom terajšej tragickej situácie je zrejme motivovaná príkladom Lukašenka, ktorý prezieravo vliezol ruského chomúta a Patin mu dá pokoj. Aj profesori môžu písať talafatky preto, že majú na naose prapodivné okuliare, alebo preto, že to vynáša.

    • údiv  - dňa 05. 04. 2022 o 14:47

      Nuž určite sú mnohí profesori, ktorí píšu taľafatky – tak ako Vy teraz.

  5. praveda  - dňa 05. 04. 2022 o 13:29

    Vďaka za článok , pôsobiaci ako poryv čerstvého vzduchu v dusnej atmosfére. Vnucovanie jednostranného pohľadu a odmietanie kritických názorov je v rozpore s demokraciou a súdnemu človeku už to pripadá doslova ako psychická tyrania obyvateľstva.

  6. Olivia  - dňa 05. 04. 2022 o 13:13

    Dakujem Standardu ze zatial ostal taky, aky bol od zaciatku. Ze vacsina jeho clankov je prezentovanie nazorov ich autorov a nie dosledok oficialnej propagandy, ktorej sa treba prisposobit. Po prechode novinara Vagovica do Postoja uz vlastne takym ostal len Standard. Drzim palce .

    • Jozef z NZ  - dňa 05. 04. 2022 o 15:16

      presne tak …s Postoja sa stal oxymoron konzervatívny a slniečkársky …..hlavní protagonisti Vagovič,Hanus, Šaškovič

  7. PSx  - dňa 05. 04. 2022 o 12:04

    Vďaka, výborne napísané.

  8. Helena Marková  - dňa 05. 04. 2022 o 11:50

    Trefné.

  9. Mates  - dňa 05. 04. 2022 o 11:30

    Na slovenské pomery zdravo vyvážený článok. To, čo sa deje v dnešnom mainstreame je festival patetického pokrytectva. Mne by ani tak neprekážalo označiť inváziu za brutalitu a pod. Ale kde boli títo samozvaní arbitri morálky posledných dvadsať rokov, keď západní spojenci na čele s USA spôsobili násobne viac škôd a utrpenia, a to všetko na základe vyfabulovaných klamstiev? Kde boli posledných osem rokov, keď sa Ukrajina preukázateľne fašizovala, totalizovala a v príkrom rozpore s minimálne európskymi bezpečnostnými záujmami geopoliticky destabilizovala?

    • Cajca  - dňa 08. 04. 2022 o 22:37

      Dobre napisane👍.
      Este dodam. Ak spioni z USA vedeli, ze Rusi napadnu Ukrajinu, (ten termin mal vraj byt 14.2.), preco nezmobilizovali vsetky mierove zlozky, aby zabranil svet vojne? Cakali, kym ozaj vypukne? A potom si nabalia vrecka? Chore, ved ide o zivoty ludi

  10. údiv  - dňa 05. 04. 2022 o 11:14

    Aggiornamento žurnalistu dnes

    Pred písaním
    rozhliadni sa.

    Zmeraj.
    silu
    rýchlosť
    trvanie
    ale najmä však

    smer vetra.

    Okázale
    jak na hrdinu
    sa patrí

    rozhodni sa.

    O použití

    požadovaného?
    ciachovaného?
    alebo snáď

    a najistejšie

    dvojakého metra.

    • údiv  - dňa 05. 04. 2022 o 11:16

      Žurnalistické aggiornamento
      .
      Pred písaním
      rozhliadni sa.
      .
      Zmeraj.
      silu
      rýchlosť
      trvanie
      ale najmä však
      .
      smer vetra.
      .
      Okázale
      jak na hrdinu
      sa patrí
      .
      rozhodni sa.
      .
      O použití
      .
      požadovaného?
      ciachovaného?
      alebo snáď
      .
      a najistejšie
      .
      dvojakého metra.

  11. údiv  - dňa 05. 04. 2022 o 10:04

    Vážne uvažujem,že prestanem podporovať Štandard, napriek tomu, že sa tu vyskytujú aj články(zdá sa však v čoraz menšej miere), ktoré stoja za prečítanie a snažia sa objektivitu.
    Tento článok je jedným z nich….takže na chvíľu zaváham….
    Len podčiarknem a doplním info z textu o podstatné:
    Tvrdo potieral nepohodlné informácie. Veď prezident Zelenskyj si je ako nikto iný vedomý sily médií. Koniec koncov je ich produktom, ……akoby neniesol žiadnu zodpovednosť za súčasný stav svojej krajiny.
    Pod zámienkou boja s moskovskou propagandou dlhodobo likvidoval ruskojazyčné aj opozičné ukrajinskojazyčné médiá, najmä keď rozkrývali korupciu a nekompetentnosť jeho vlády. Začiatkom februára zatvoril tri opozičné televízie, za čo si vtedy vyslúžil aj kritiku Bruselu
    + doplnenie pre objektivitu
    To, že tvrdosť represie slobody u nás sa nedá porovnať s tým, čo sa deje v Rusku a na Ukrajine , nie je dobrý argument. Našu demokraciu nechceme porovnávať s ruským a ukrajinským autoritátorstvom.

    • doktor živago  - dňa 05. 04. 2022 o 11:00

      100% súhlas.
      Ja si toto platím len kvôli pánovi Žákovi.

    • údiv  - dňa 05. 04. 2022 o 11:11

      k doktor živago:
      Je dobré, že sa zhodneme na p. Žiakovi…otázne by bolo na kom ešte :-))
      ale bohuvďaka
      aspoň za p. Žiaka

    • Juraj  - dňa 05. 04. 2022 o 21:07

      Od r. 2014 casť územia Ukrajiny okupovali ruskí separatisti. Mali Ukrajinci asi dôvody voci nim postupovat aj tvrdšie. Čo mali robiť.? Asi nie je jednoduché byť v takej situácii nezaujatí.

  12. Milsu  - dňa 05. 04. 2022 o 09:45

    Dobrý článok

  13. doktor živago  - dňa 05. 04. 2022 o 09:07

    Asi je to zbytočné, ale nedá mi predsa niečo k tomuto nenapísať.
    V komentári je podľa mňa niekoľko zavádzajúcich viet.
    Napr. že niekto tvrdí (Zelenský, EÚ?), že na Ukrajine sa bojuje za európsku demokraciu.
    “ Ukrajinský prezident zopakoval, že bezpečnosť Európy závisí od toho, ako dopadne ruská invázia na Ukrajine“. (citát)

    Na Ukrajine sa bojuje, resp. Ukrajinci bojujú za západnú a hlavne strednú resp. časť východnej európy.
    Je nad každú pochybnosť, že keby Putin hladko obsadil a ovládol Ukrajinu za 2 týždne, tak pravdepodobnosť, že sa potom vrhne na Moldavsko, Pobaltie a následne aj na Ruské (Sovietske) satelity z doby ZSSR (a teda aj na Slovensko) sa dramaticky zvyšuje. Takže ďakujme Bohu, že na východ od nás žije národ, ktorý celému svetu ukázal, že pred rusákmi sa dá ubrániť.

    • Pali  - dňa 05. 04. 2022 o 10:34

      nie kazdy tomuto tvojmu tvrdeniu uveri. ja si viem predstavit viacere mozne scenare . pravda sa vecsinou ukaza az odstupom casu-. vid priklad Irak a jeho tajne zbrane……

    • Pali  - dňa 05. 04. 2022 o 10:39

      Nie kazdy tomuto tvojmu tvrdeniu uveri. Ja si viem predstavit viacere mozne scenare . Pravda sa vecsinou ukaze az odstupom casu-. vid priklad Irak a jeho tajne zbrane……

    • mrs4  - dňa 05. 04. 2022 o 12:54

      @Pali, to nie je o viere, Putin to hovori dostatocne otvorene, ze chce spat Sovietsky zvaz s jeho satelitmi. Ze neuznava Ukrajincov, Estoncov, Lotysov, Litovcov ako narody, ktore maju narok na svoje uzemie. Podla neho su to ruske uzemia, na ktorych ziju nejaki krikluni, ktorych treba upratat.

    • Cajca  - dňa 08. 04. 2022 o 22:46

      Po rozpade ZSSR sa zrazu ocitlo 25 milionov Rusov v cudzich statoch, mimo Ruska. Tak ako na Ukrajine aj v pobaltskych a v ostatntych postsovietskych krajinach je ich hodne. A ti nerobi dobru krv. Myslim, ze my sme mimo ich zaujmov.

  14. doktor živago  - dňa 05. 04. 2022 o 08:41

    Takto…Ja Rusom úplne verím, veď keď si zoberieme históriu len takého 20. storočia, počnúc VOSR, cez Lenina, Stalina, Chruščova, Brežneva, Gorbačova, Putina, cez 2. svetovú vojnu, napadnutie Poľska, Katynský les, Maďarsko 1956, Československo 1968, Černobyl, len tak narýchlo keď si spomeniem, vždy sa spätne potvrdilo, že Rusi nikdy neklamali a vždy, od začiatku, hovorili čistú pravdu…
    Takže prečo by dnes zrazu klamali, no nie?

    • Petoo123  - dňa 05. 04. 2022 o 10:31

      Nie celkom chápem zariadenie Gorbačova do toho zonamu. On je práve svetlý bod v dejinách Ruska. S jeho pomocou sa podarilo to, čo Západ celé desaťročia nevedel presadiť studenou vojnou…

    • doktor živago  - dňa 05. 04. 2022 o 10:55

      pre Petoo123

      Máte pravdu s Gorbačovom, ale on tiež zatĺkal Černobyl, kým sa dalo.
      Proste rusáci klamú a prekrúcajú, asi to majú v génoch…

    • DD  - dňa 07. 04. 2022 o 22:56

      Gorbačov bol komunista a staral sa o výmenu garnitúry, aby dobiehali rentu iný. Menili sa a premenuvali úrady , aby sa vymenili dovtedajší správcovia a nahradili novými. Dobývanie renty funguje aj dnes, príde nová vláda, zruší úrady a vytvorí iný s novým názvom a dá tam svojich ľudí. Feudalizmus neskončil feudalizmus trvá, len feudalov nahradili podnikatelia a štátne léna. ( Robert Nisbet , Twilight of authority)

    • Cajca  - dňa 08. 04. 2022 o 22:50

      To bol komunizmus a patrila tam predsa aj Ukrajina. Hoci sa chcela tvarit ako demokraticka krajina, oligarchovia, korupcia, pozostarky ZSSR… To iste, co v Rusku a naviac Ukrajinci su vo velkej miere aj nacisti. To tam nevymrelo.
      Ani u nas nebol komunizmus ukazkove zriadenie, takze opatrne s tymi uvahami

  15. JankoS  - dňa 05. 04. 2022 o 08:39

    No tak to je dobré, zajtra to už asi bude S.

  16. Jozef z NZ  - dňa 05. 04. 2022 o 08:29

    dobrý komenár……už som unavený z tej ukrajinskej propagandy…ako nás zachraňujú…či ako si na nás Rusi brúsia zuby, hoci horko ťažko postupujú na Ukrajine nič iné im nezostáva len napadnúť Slovensko…….

    a propaganda……teba si trocha počkať….ruské zábery z Buči …spomalené ako mrtvola hýbe rukou, ako v spätnom zrkadle vstáva mrtvola…….či video starostu Buči deň pred tým ako oznamuje že Rusi odišli a zábery z ulíc kde napodiv nie sú mrtvoly.

    na pripomenuie ako pracujú anglosaské rozviedky (a všetky iné velké…) nainštalované masové hroby v Kosove, či ostrelovanie Bosniakov vlastnými vojakmi v Sarajeve zlými Srbmi….vždy ked bolo treba presvedčiť verejnosť ….

    • doktor živago  - dňa 05. 04. 2022 o 08:40

      Takto…Ja Rusom úplne verím, veď keď si zoberieme históriu len takého 20. storočia, počnúc VOSR, cez Lenina, Stalina, Chruščova, Brežneva, Gorbačova, Putina, cez 2. svetovú vojnu, napadnutie Poľska, Katynský les, Maďarsko 1956, Československo 1968, Černobyl, len tak narýchlo keď si spomeniem, vždy sa spätne potvrdilo, že Rusi nikdy neklamali a vždy, od začiatku, hovorili čistú pravdu…
      Takže prečo by dnes zrazu klamali, no nie?

    • Jozef z NZ  - dňa 05. 04. 2022 o 15:21

      doktor Živago tak sa už dohodnite…raz tvrdíte že Rusi melú z posledného a nie sú schopní vojensky poraziť Ukrajinu ….a potom zase že idú obsadiť celý východný blok……
      Rusi sa určite na strednú Europu nechystajú….nie preto že verím čo hovoria……ale preto že je to nezmysel.

    • doktor živago  - dňa 05. 04. 2022 o 15:40

      pre Jozefa
      Ja netvrdím, že melú z posledného, iba v to dúfam…
      Vyššie som napísal, citujem:
      „Je nad každú pochybnosť, že keby Putin hladko obsadil a ovládol Ukrajinu za 2 týždne, tak pravdepodobnosť, že sa potom vrhne na Moldavsko, Pobaltie a následne aj na Ruské (Sovietske) satelity z doby ZSSR (a teda aj na Slovensko) sa dramaticky zvyšuje. Takže ďakujme Bohu, že na východ od nás žije národ, ktorý celému svetu ukázal, že pred rusákmi sa dá ubrániť.“
      Ak melú z posledného, čomu by som bol rád, ale nie som si tým istý, tak len vďaka národu, ktorý celému svetu ukázal, že pred rusákmi sa dá ubrániť.

    • doktor živago  - dňa 05. 04. 2022 o 15:42

      ešte pre Jozefa
      že je niečo nezmysel. Jozef, pozrite sa, čo všetko sme už pri Putinovi pokladali za nezmysel a máme to tu.

  17. Janči  - dňa 05. 04. 2022 o 08:18

    Výborne napísané. Ďakujem

  18. gotroch  - dňa 05. 04. 2022 o 08:06

    https://tinyurl.com/mr4byybzrd

    • Martin  - dňa 05. 04. 2022 o 11:13

      Linka nefunguje…

    • gotroch  - dňa 05. 04. 2022 o 14:28

      Tak este raz:
      .
      https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1721637954845112&id=100009967713130

  19. fatima  - dňa 05. 04. 2022 o 07:42

    Klobúk dole pán Drulák. Bojím sa však, že v krajine dobrého vojáka Švejka Vás vypnú ako tých osem webov o ktorých píšete.

  20. Miroslav  - dňa 05. 04. 2022 o 07:32

    Toto je komentár mesiaca, ktorý by mal zaznieť povinne napr. v RTVS ako protiváha k „masážam politológov“ . Hysterické vykriky Hegera o „triednych nepriateľoch v národe“ len dokazujú jeho servilnosť voči plazivej totalite Bruselu. Ukrajina nie je náš vzor a my nie sme Ukrajinci. Našťastie.

    • Helena Marková  - dňa 05. 04. 2022 o 11:54

      Iniciatívny blbec horší ako triedny nepriateľ. Iniciatívny Heger 🙂

  21. Palo Satko  - dňa 05. 04. 2022 o 07:17

    Chcem vas upozornit že ukrajinsky prezident sa menuje Selensky. Žiadne „Z“.

    • Knieža Myškin  - dňa 05. 04. 2022 o 16:14

      uz aj pismeno Z zakazali, cize nie len cislice?

    • Cajca  - dňa 08. 04. 2022 o 22:55

      Aj Zuzke treba hned 2 zetka vymazat. Potom aj to k je zbytocne. Staci teda len UA, to ju dokonale vystihuje. Len neviem, kedy zacne riesit uz problemy aj nas Slovakov

Diskusie sú otvorené len predplatiteľom.
Predplaťte si nás tu  alebo sa prihláste.