51 komentárov

  1. Elstrom  - dňa 23. 02. 2022 o 14:49

    Zaujímavé ako si všetci pritakávači Čarnogurskému, Palkovi a Daniškovi nevšimli do očí bijúce – analógiu s Mníchovom 1938.
    Churchill to opísal veľmi presne:
    „Anglicko si vyberalo medzi vojnou a hanbou, vybralo si hanbu a dostalo aj hanbu, aj vojnu“.

    Tá situácia je úplne identická:
    Hitler (Putin) chce okupovať Československo (Ukrajinu) pod zámienkou ochrany miestnych Nemcov (Rusov), pričom dokladuje ako sa Nemcom (Rusom) robí v Československu (Ukrajine) zle. Dezinformačná kampaň beží na plné obrátky.

    „Škoda“, že nie je Palko premiérom, mohli sme sa dožiť ešte jednej paralely:
    Po prílete z Mníchova (Moskvy) premiér Chamberlain (Palko) víťazne ukazuje novinárom dohodu, ktorá zachová Angličanom (Slovákom) mier.

    Nazdravie, súdruhovia Putinovi užitoční idioti.

    • Palo Satko  - dňa 23. 02. 2022 o 17:46

      Briti vtedy tvrdili že Hitler je gentleman. Takže podla Vas je aj Putin gentleman?

    • Elstrom  - dňa 23. 02. 2022 o 21:40

      Tak toto je hlúposť až neuveriteľná a to som kovaný komunikáciou s vyberanými príkladmi totálnej absencie kritického myslenia či najmenších náznakov logiky.

      Niekedy mi pri stretnutí ľudí vašej kategórie napadá otázka, že čím sa živíte, čo to môže byť za zamestnanie, na ktoré stačí vaša kapacita.

      Lebo potom ostáva už len možnosť, že to robíte za peniaze. Ak áno, robte to lepšie, toto presvedčí len okrajovú skupinu z Gaussovej krivky rozdelenia intelektu.

    • OM-NGB  - dňa 23. 02. 2022 o 22:39

      Znies ako solidny primitiv, priemerna korporatna krysa.

  2. Helena Marková  - dňa 23. 02. 2022 o 14:14

    Vynikajúce.

    • Elstrom  - dňa 23. 02. 2022 o 17:02

      Tragické.

  3. Peter54  - dňa 23. 02. 2022 o 14:06

    Pripájam svoj hlas k tým, ktorí oceňujú na faktografii založené analýzy pána Danišku a jeho úsilie o objektívny prístup, ktorý má ďaleko od propagandy názorov niektorej strany sporu. Myslím si, že práve takáto žurnalistika, na rozdiel od neomalenej propagandy (jedno z akej strany) prispieva k tomu, aby okno k mieru ostalo ešte aspoň trochu otvorené.

    • Elstrom  - dňa 23. 02. 2022 o 14:55

      Čo je na tom vyvážené, keď jediné, čo Daniška urobil je, že si našiel aj medzo 300 miliónmi Američanov niekoho, kto si myslí, že Putinovi treba ustupovať.
      kedysi bolo kopec Američanov, ktorí si to isté mysleli o Hitlerovi, ale nič to nezmenilo ani na Hitlerovi tak ako to dnes nemení nič na Putinovi.

      Kto si vypočul jeho bláboly v tom prejave, v ktorom zabil akúkoľvek pravdu a spravodlivosť ruským právom na vládu nad tým kusom sveta, na ktorý si Putin zmyslí, nemôže myslieť vážne, že Putin má v čomkoľvek pravdu či právo.

      Ak to nerozoznáte, zaslúžite si toho Putina až v kuchyni.
      Ale bezo mňa, ja som mal ruskej čižmy plné zuby už pre 40timi rokmi.

    • Peter54  - dňa 23. 02. 2022 o 15:47

      Skúsme prosím, schladiť emócie. Nepatrím do Putinovho fan klubu a jeho pohŕdanie ukrajinskou štátnosťou v jeho prejave vnímam ako veľmi zlé a zlovestné. Nechápem však, prečo by kroky druhej strany tejto veľkej a nezodpovednej geopolitickej hry (a za jej hlavných aktérov nepovažujem Ukrajincov, tí sú podľa mojej mienky najmä jej obeťami) mali byť absolútne nekritizovateľné. V tom plne súhlasím s pánom Daniškom. A ak nám tu diskutujúcim naozaj ide o hľadanie pravdy (a nie o propagandu) tak by sme mali byť schopní prečítať si iný názor ako je ten náš – a to aj vtedy, keď sa nám nepáči, bez zlosti a bez urážania jeho nositeľa. A slušnou argumentáciou sa vzájomne snažiť o objektivizovanie našich postojov – prosím, rád sa poučím. V opačnom prípade však veľké slová o slobode a o mieri (kto z nás ich nechce?) ostanú iba frázami.

    • Elstrom  - dňa 23. 02. 2022 o 16:54

      Nepotrebujem chladiť emócie, nie je rozhodujúce v akom emočnom stave sa nachádzam, ale či mám pravdu
      A hlavne nepotrebujem poučenie, že tu Ukrajinci vlastne nemajú do toho čo kafrať, lebo nie sú subjektom, ale len objektom.

      A som naozaj schopný čítať, a to nielen iné názory, ale úplne všetko, verte že to často precvičujem.

      Takže si odpustite to blahoskonné poučovanie čo mám a čo nemám a vyjadrite sa k veci.
      To som zatiaľ vo vašom výleve nenašiel.

  4. Coleslaw Chrabry  - dňa 23. 02. 2022 o 12:14

    Udivuje ma koľko ľudí v komentároch tento vyvážený text vidí ako proruský pohľad. Daniška ako jeden z mála slovenských novinárov píše a premýšľa v medziach realpolitik a neoperuje patetickými ideologickými floskulami ako červené denníky, čo je naozaj osviežujúce v mori progresívneho nariekania alebo naopak jasania nad každým Putinovým krokom od alternatívy.

  5. Marián Chupáč  - dňa 23. 02. 2022 o 11:41

    Keď sme sa učili hrať šachy, občas sa zapojil do hry jedinec, čo vždy a všetko musel vyhrať. Keď prehrával, povalil figurky a presadil si, že partia sa neráta, a ide sa odznova.
    Putin je presne takýmto prototipom. Žiada vrátiť sa v politike do roku 1997, ale ja by som povedal, že aj to sa mu máli. On by sa v skutočnosti chcel vrátiť až do roku 1991, na Jelcina by použil novičok, aby zabránil rozpadu ruského komunistického impéria. V jednom videu vymenúva, čo všetko Rusko tým stratilo. 25% územia, 50% obyvateľstva ( čo na Rusov makali ), 40% HDP, 40% priemyslu, 40% vojenskej technológie.
    Pán Daniška si mal okrem spomínaných prorokov všimnúť aj Blinkena: ….že Putinovým plánom bolo „po celý čas“ napadnúť Ukrajinu. „Ovládnuť Ukrajinu a jej ľud, zničiť ukrajinskú demokraciu, ktorá ponúka ostrý kontrast k autokracii, ktorú vedie, získať späť Ukrajinu ako súčasť Ruska,“.
    Toto je koreň problému. Žiadny „appeasment“, ako počuť z úst Zelenského na adresu Západu, či Mníchov, alebo aj Jalta.

    • OM-NGB  - dňa 23. 02. 2022 o 22:45

      O akek ukrajisnkej demokracii hovoris? Tu, ktoru si si vysnival vo svojom vymyslenom svete? Ukrajina sa ako jedina krajina europy ukazala ako totalne neschopna, vyprodukovala akurat oligarchov so sukromnymi armadami zdierajuca svojich obyvatelov. Ukrajina je atrapa a karikatura suverenneho statu. Je to uplne fiasko. A ty ju tu spominas ako priklad demokracie. Ja neviem ako vobec toto niekto moze vypustit z usta mysliet to vazne. Si vlastne svojpravny? Bez ohladu na to ci je v rusku autokracia, diktatira alebo cokolvek ine, to co si napisal je znozka nezmyselnych klamstiev a sprostosti…

  6. Palo Satko  - dňa 23. 02. 2022 o 08:15

    Čo take sa vlastne stalo? Na Vychode Ukrajiny a na Kryme žiju Rusi a ti vôbec nechceli mat ako štatotvornu ideu oslavovanie Banderu a už vôbec sa nechceli sa necheli vzdat svojho jazyka a priatelskych a rodinnych vztahov s Rusmi. Dali to najavo vzdor a neskôr, ked ich Kyjev prehlasil za teroristov ozbrojenim odporom. Dlhe roky mala Ukrajina možnost tuto situaciu riešit rozhovormi, ale politikom v tom branili jednak domaci nacionalisti a usmernenie z USA. Stav permanentnej vojny predsa nemohol trvat večne. Takže ked sa riešenie nikam neposunulo Putin so suhlasom temer všetkych Rusov doma vyhovel požiadavke Rusov na Donbase a vojensky tam zabepeči normaly život. Ved sa len pozrite ako to cele prijali ludia, ktori v tej vojne žili. Su tomu radi. Lenže to slovenskych havkačov typu Peter Osusky nezaujima. Ich nezaujimaju konkretni ludia, ich životy a utrpenie, ale tupo verklikuju americke sprostosti.

    • JankoS  - dňa 23. 02. 2022 o 08:24

      Úpadok Ameriky je zjavný, dúfajme, že sa na základe týchto udalosti vzchopí Európa ako svetový líder, inak nás čaká úbohá budúcnosť aj vzhľadom na to, že môže vzniknúť spojenectvo Rusko-Čína. U nás už je taká tradícia – keď sa mne nedarí, tak si nepriznám, že som neschopný, ale že ten protivník je taký alebo hentaký. Čiže ten protivník v Rusku je schopnejší, ale to bolo treba predvídať. A tom píše Palko i Daniška nie ako rusofil, ale ako realista. Autizmus je v politike nebezpečná choroba, veru. Prináša nešťastie pre národy, akurát že to nepostihne Amíkov, ale biedny ľud Ukrajiny.

    • Palo Satko  - dňa 23. 02. 2022 o 10:40

      Nemame šancu voči Čine a Indii ktorych je alebo za chvilu bude 1,5 miliardy. Ved nas v tej Europe (niekto piše Gayrope) je len 500 miliov a to Zapad je taka poulična zmeska. Nepože, ani keby sme sem pustili miliony inžinierov z Afriky. 🙂

  7. britva  - dňa 23. 02. 2022 o 07:51

    Uz aj Vaclav Klaus, velky obhajca Putina a kritik Zapadu, dava ruky prec ood tohto Putinovho kroku.

    Citujem niektore casti zo stanoviska jeho institutu: Toto rozhodnutí Ruska považujeme za překvapivé a riskantní…. Rozhodnutí ruského prezidenta Putina je i poškozením těch z nás, kteří jsme se po léta snažili vysvětlovat komplikovanost vnitřní ukrajinské (ale i ruské) politické, ekonomické a národnostní situace i nelehkých historických kontextů. Koniec citatu.

    Ale Daniska nie je argumentacne „poskodeny“. Hudie si svoje bez ohladu na okolnosti, bez ohladu na fakty. Vynimocna zaslepenost pripominajuca zapadnych intelektualov v case stalinskych cistiek, ktori tiez neboli schopni uverit realite, pripadne tieto cistky pokladali dokonca za opravnene.

  8. Imrich Spisak  - dňa 23. 02. 2022 o 07:07

    Daniška sa stáva (podľa známeho Leninovho výroku) pre ruských okupantov ešte „užitočnejším idiotom“, ako taký Čarnogurský či Palko, nehovoriac o ficomafiánoch či vyholených neonacistických lebkách.

    Lenže podľa mňa sú to „neužitoční idioti“, ktorí pískajú hlavne jednu pesničku: vždy a za všetko môže len a len Západ, a samozrejme najmä USA.

    Niekedy samozrejme „neužitoční idioti“ zapískajú aj refrén, vsugerovaný ruskými tajnými službami, ktorý zohreje srdiečko nielen ruského okanta, ale aj čínskeho komunistu: treba za každú cenu rozdeliť NATO, napr. neustálym kvákaním o „rozdielnych záujmoch“ Europy vs. USA a UK.

    Toto je cesta našich „neužitočných idiotov“ pre Slovensko, naspäť do ruskej tyranie a biedy, a pod patronát čínskych komunistických vrahov.

    • Palo Satko  - dňa 23. 02. 2022 o 07:54

      Je to take čudne. Ked sa tu piše o Rusku tak sa spomina malo splachovacich zachodov, chudoba babušiek, HDP na urovni pomaly Mongolska a zaroven sa piše aky užasny monopol na všetko maju najmudrejši Američania – vladcovia sveta čo nam dali internet a diskusie na Štandarte.
      Ked ale tychto svetovladcov, čo všetko ovladaju niekto obvini z toho, že niečo pokazili (Afganistan, Syriu, Irak, islamsky terorizmus, teraz Ukrajinu.) tak odrazu sa najdu ludia, ktori vyhlasia kritikov politiky USA za ruskych užitočnych idiotov. Navrhujem zaviest do toho osočovania poriadok a použit slovenske vyrazivo, jednoducho nazyvat ich pekne po Bilakovsky – stroskotanci – zapredanci.

    • Imrich Spisak  - dňa 23. 02. 2022 o 10:31

      Jasné, vždy a všetko „pokazili“ iní, ale zločinní ruskí okuapanti, ani čínski komunistickí vrahovia, ani islamistickí teroristi nepokazili NIKDY a NIČ…:-)))

    • JankoS  - dňa 23. 02. 2022 o 08:16

      Ale no, Daniška píše s chladnou hlavou a rozpisuje celú históriu politiky Západu. Pozrite, ak máte nejakého protivníka alebo rovno nepriateľa, tak musíte uvažovať v týchto medziach. Teda, aký je ten protivník silný, čo môžno od neho čakať. No a potom prispôsobiť k tomu svoje konanie, teda svoju politiku. A keďže nepatríme do štruktúr Ruska, ale štruktúr Západu, tak Daniška hodnotí postupy Západu. A skúste čítať Daniškov komentár pozornejšie, lebo mnohí to čítajú dosť povrchne. Myslím, že Palko podrobne písal o katastrofe Amíkov v Iraku. A neskôr v Afganistane. Takže asi sa treba viacej sústrediť na súvislosti. Európski západniari potichu vraveli, že Ukrajina v NATO nebude. Amíci si to presadili. A naozaj asi čas ukáže, že Ukrajina v NATO nebude. Akurát bude Američanom splácať dlhy, takže vyciciavať ju budú rovnako Amíci ako Rusaci. Pozrite, na výzvy Lavrova nikto, hlavne Američania vôbec nereagovali. Teda Ukrajina bez NATO. Záver:ak je nepriateľ silný, tak prispôsobím tomu politiku.

    • JankoS  - dňa 23. 02. 2022 o 08:18

      Prispôsobím tomu politiku, aby ma ten protivník neprekvapil.Ale veď Američania si to neodnesú, len a len ukrajinská chudoba, rozumej obyčajný ľud. A neodnesie si to ani dedo Bajden, ani dedo Putin, ani Zelenskyj.

    • Imrich Spisak  - dňa 23. 02. 2022 o 10:33

      Vy proruskí „užitoční idioti“ ešte stále bežíte ak taký verklík: vždy a všetko „pokazil len a len Západ“ , ale zločinní ruskí okupanti, ani čínski komunistickí vrahovia, ani islamistickí teroristi nepokazili NIKDY a NIČ…:-)))

    • Seven Zero  - dňa 23. 02. 2022 o 09:30

      Si len hlupy unavny kolovratok imrisko, autor clanku je intelektualne oproti tebe v inej galaxii

    • Knieža Myškin  - dňa 23. 02. 2022 o 14:44

      Imrisko je len vulgarny papagaj a hlasna truba DennikaN a SME

    • Elstrom  - dňa 23. 02. 2022 o 16:59

      Klasický útok ad hominem, nečakal som to od vás.

      Neviem na akej intelektuálnej úrovni je dotyčný Imrich, ale ak je pravda, že je na tom horšie ako Daniška, nemal by si vedieť zaviazať šnúrky na topánkach.
      keď už máme preháňať v galaktických rozmeroch.

    • JankoS  - dňa 23. 02. 2022 o 11:21

      Žiadne, v tejto chvíli už naozaj žiadne. Ešte pár dni dozadu sa ponúkalo jedno racionálne riešenie, ale ukrajinská elita ho, bohužiaľ, nebola ochotná prijať. Bola to finlandizácia Ukrajiny, to znamená, že sa vzdá nároku na vstup do NATO a dohodne sa s Ruskom, aby rešpektovalo jej teritoriálnu integritu. Kyjev by musel súhlasiť s tým, že nebude robiť v zahraničnej a bezpečnostnej politike veci, ktoré Rusko vníma ako ohrozenie, inak môže pomerne slobodne existovať. Fínsko takto počas Studenej vojny fungovalo 40 rokov. Ukrajinci si dali nezmyselnú požiadavku vstupu do NATO do ústavy a teraz za to platia vysokú cenu. Tamojšia elita by si predovšetkým mala uvedomiť svoju zodpovednosť. Atď. Čítajte na Štandarde.

  9. gotroch  - dňa 23. 02. 2022 o 06:39

    Vyjadrujem podporu a suhlas.

  10. MiroM  - dňa 23. 02. 2022 o 00:56

    Kennan mal možno pravdu, ale reálna americká politika je iná. A v tomto prípade možno nie až tak katastrofálne zlá. Lebo keď od 1993 garantujem územnú celistvosť Ukrajiny, tak keď sa od 2008 snažím do toho zatiahnuť celé NATO, aby som v tom nebol len s UK sám, pretože 3. garant Rusko po oranžovej revolúcii otočilo o 360 stupňov a namiesto garanta sa z neho stal rozbíjač integrity, nerobím nič zlé.

    Naopak, Rusko keď zistí, že prijalo nejaký záväzok preto, lebo si myslelo, že Ukrajinci nikdy inou cestou ako oni nepôjdu a zistia, že sa mýlili a svoj vlastný záväzok pošliapú, nie sú v práve.

    • Palo Satko  - dňa 23. 02. 2022 o 07:57

      Ak naražate na Budapeštiansky protokol a Zmluvu o priatelstve medzi Ukrajinou a Ruskom, mali by ste si laskavo spomenut, že to bola Ukrajina, ktora si s nim vytrela …… ked v roku 2008 požiadala o vstup do NATO na americky popud.

    • Elstrom  - dňa 23. 02. 2022 o 17:38

      Netárajte resp. neklamte. V Budapeštianskom protokole nie je nič o záväzku Ukrajiny nebyť v NATO.

      A ak ma niečo pohoršuje, tak tak takí ako vy, ktorí považujú účasť v NATO pomaly za zločin a Putinove nároky sú pre nich sväté.
      Akoby dôvody, pre ktoré všetky štáty, ktoré sa dostali spod ruskej čižmy, ozlomkrky utekali do NATO, neexistovali.

      Netreba nadštandardné vzdelanie, aby človek spočítal koľko zmlúv Rusko porušilo, na rozdiel od Ukrajiny či kohokoľvek.

      To len Putinovi rektálni speleológovia to majú prevrátené – Putin je pre nich mierotvorca a NATO ohrozuje mier (čítaj Putina).

      Takí ako vy ignorujú realitu – ignorujú Krym 2014, Gruzínsko 2008, napadnutie Fínska napriek zmluve o neútočení, obsadenie Československa 1968 či Maďarska 1956.
      Jednoducho Putinovi verní, verní riaditeľovi a plukovníkovi KGB.
      Možno za peniaze, možno ako dôsledok blbosti. Vo výsledku je to jedno.

  11. MiroM  - dňa 23. 02. 2022 o 00:54

    Keenan mal možno pravdu, ale reálna americká politika je iná. A v tomto prípade možno nie až tak katastrofálne zlá. Lebo keď od 1993 garantujem územnú celistvosť Ukrajiny, tak keď sa od 2008 snažím do toho zatiahnuť celé NATO, aby som v tom nebol len s UK sám, pretože 3. garant Rusko po oranžovej revolúcii otočilo o 360 stupňov a namiesto garanta sa z neho stal rozbíjač integrity, nerobím nič zlé.

    Naopak, Rusko keď zistí, že prijalo nejaký záväzok preto, lebo si myslelo, že Ukrajinci nikdy inou cestou ako oni nepôjdu a zistia, že sa mýlili a svoj vlastný záväzok pošliapú, nie sú v práve.

    • Seven Zero  - dňa 23. 02. 2022 o 09:32

      Len technicka.. ak ste mysleli ist uplne naopak tak sa musite otocit o 180 stupnov. ak to urobite tak ako pisete, pojdete znovu tym istym smerom

    • volk  - dňa 23. 02. 2022 o 11:09

      :-)))))))).

  12. Elstrom  - dňa 22. 02. 2022 o 23:15

    Toľko námahy na ospravedlnenie Plukovníka a riaditeľa KGB Putina.
    Nechutné.

    Skúste iný pohľad konzervatívneho novinára, ten rozdiel je galaktický:
    https://www.konzervativninoviny.cz/13354-2/

    • goloss  - dňa 23. 02. 2022 o 09:44

      Za mňa sa Daniškov a Zrnov článok dopĺňajú (hoc Zrnov pohľad na rolu Ruska mi je bližší). A pod poslednú časť Zrnovho článku by sa Daniška isto podpísal.

    • Elstrom  - dňa 23. 02. 2022 o 12:03

      Nuž, tak majú slová a vety vo vašom svete iný význam ako v mojo..

  13. Robo81  - dňa 22. 02. 2022 o 21:39

    Prepacte ale toto je doslova nechutny text. Rusko vcera defacto anektovalo vychodnu ukrajinu a o jeho zodpovednosti pisete jeden odsek z celeho komentaru. Teda vlastne za to ze Rusko si prisvojilo vychodnu ukrajinu moze usa….!!??To je vasa logika pan Daniska, a presne tieto fauly pochovavaju poljticky katolicizmus na slovensku. To je Vaša zodpovednost, ženiete konzervatizmus na slovensku do slepej uličky straty súdnosti…

    • Marián Chupáč  - dňa 22. 02. 2022 o 22:42

      Súhlasím s Vašim komentom.
      Dosť, že národ je totálne osprostený, ešte aj naša konzervatívna elita zlyháva. Viacerí mlčia. Cirkev mlčí.
      Pán Daniška, ako sled udalostí od Jelcina až po včerajšok ok.
      Prosím Vás, tú poslednú Vašu prorockú vetu ste si mal fakt odpustiť.

    • Elstrom  - dňa 22. 02. 2022 o 23:17

      Tá veta je úplne presná. Zo Standardu je Putinova hlásna trúba.

    • Risho  - dňa 22. 02. 2022 o 23:32

      Som unaveny z tohoto ideologickeho staleho vzplanutia a ignorovania realpolitiky. Rusko je globalna velmoc s obrovskou armadou a jadrovymi zbranami a vnutornym pocitom nespravodlivosti, ze je zapadom dlhodobo klamane a ponizovane. To nie je „vcitovanie sa“, tak sa sami vyjadruju.
      Mier je skoro vzdy lepsia moznost ako vojna a politika, co umozni vyhnut sa vojne a zomieraniu ludi je dobra politika.
      Na zachovanie mieru je dolezita dohoda prijatelna pre obe strany. Na vznik takej dohody je potrebne vzdy pochopit pocity, zaujmy a obavy druhej strany. Pochopit nemusi znamenat stotoznit sa s nimi, suhlasit, ale pochopit ich a podla toho pristupovat k vyjednavaniu s cielom dosiahnut dohodu a teda mier.
      Predpokladajme, ze zapad a USA su skoro uplne spravodlivi a Rusko skoro uplne nespravodlive (co nie je pravda, ale predpokladajme to). Aj v takom pripade ak chceme mier a dohodu musime sa snazit pochopit a tak vyjednavat, aby druha, menej stabilna strana sa citila respektovana. …

    • Risho  - dňa 22. 02. 2022 o 23:44

      … inac tresne dverami a odide od stolu bude vojna.

      Presne o tom pisal Jaro Daniska. Vravi sa tomu politicky realizmus. Teraz je vsak taky popularny idealizmus – „my sme ti dobri a spravodlivi a silni, takze vsetci ostatni sa nam musia podriadit a my ani o piad neustupime, lebo mame pravdu!“ – toto je velmi hlupy a nebezpecny postoj. Lebo ked sa ta druha strana nastve a bude mat pocit ze bola ponizena a zacne realne strielat a ludia zacnu zomierat, tak to ze mame „pravdu“ nam moze byt na prd platne. Samozrejme, ze vojenska propaganda povie, ze henti su ti zli a za vsetko zodpovedni, lebo my sme osvieteni a neustupujeme z nasich svatych principov… ale to pribuznym tych mrtvych bude jedno. A vazna zodpovednost bude prave na nasej strane. Lebo my mozme ovplyvnit seba, nasich a nie tych druhych.

      Predstavme si alternativny scenar – USA by povedali – chapeme vase obavy, stahujeme pozvanku Ukrajiny, vy odidte z Donbasu, podme robit biznis – a nik by nezomrel.

    • Petrodolar  - dňa 23. 02. 2022 o 00:13

      Teda navrhujte ze Zapad sa ma snazit pochopit Rusko a tak dosiahnut dohodu a mier. A co Rusko aj oni sa budu snazit pochopit Zapad a vyjst nam v ustrety? My sme ti zli lebo sme sa nesnazili, ale oni sa sazit nemusia. Pri takto postavenom probleme ale vzdy zvitazi vacsi chrapun.
      Stazujete sa na ignorovanie realpolitiky ale vy ju nahradzujete psychologiou.

    • MiroM  - dňa 23. 02. 2022 o 00:31

      Keď chceš mier, chystaj vojnu. Je to už staré, ale stále atné.

    • OM-NGB  - dňa 23. 02. 2022 o 22:52

      Snad jediny normalny komentar. Ublizeni a zakomplexovani ludia ale nebudu schopni ho prijat ani pchopit. Kognitivna disonancia je u nich zakladnou crtou osobnosti.

  14. Petrodolar  - dňa 22. 02. 2022 o 21:23

    Dalsia analyza v style „Ked Rusko niekoho napadne, moze za to tak trochu aj Rusko, ale hlavne za to mozu vsetci ostatni“.
    Je absurdne, ze autor vycita Ukrajincom ze sa nesustredili na clenstvo v EU, ved cely konflikto bol odstartovany prave asociacnou dohodou s EU.
    Je absurdne, ze autor vycita Ukrajincom a USA ze si nevybudovali spojenectvo s USA ako Izrael. To by snad Rusom nevadilo ?
    Autorovi zrejme usiel posledny Putinov prejav, inak by vedel ze Putin Ukrajinu fakticky neuznava. Preto by asi tazko akceptoval akaukolvek formu vztahov Ukrajiny so Zapadom ktora by znamenala koniec ruskeho vplyvu. Tie neustale reci o tom ze konflikto vznikol ponukou clenstva v NATO , to nie je nic ine len preberianie ruskej propagandy v soft podobe.

  15. JankoS  - dňa 22. 02. 2022 o 20:36

    Hm. tak toto je naozaj solídny novinársky výkon. Štandard nesklamal, píše realistický, nie tendenčne.

  16. Mates  - dňa 22. 02. 2022 o 19:16

    Toto je poctivá novinárčina. Fakty, súvislosti a zdravý úsudok.

  17. volk  - dňa 22. 02. 2022 o 19:02

    Pridávam sa k pochvalným reakciám. Akurát pri predpovediach budúceho vývoja treba byť hádam menej suverénny.
    A ešte poznámka. V závere som mal dojem ako by autor trochu ľutoval, že popretie odkazu Kennana a Kissingera oslabí postavenie Ameriky v Európe. Existuje určite obrovské množstvo obyvateľov Európy na západe či východe, ktorí to naopak privítajú!

  18. Slav  - dňa 22. 02. 2022 o 18:27

    👍👍👍👍

  19. údiv  - dňa 22. 02. 2022 o 18:25

    Skvelé pán Daniška.
    Ukážkový text nepropagandistickej žurnalistiky s popisom procesov, súvislostí, následkov a dôsledkov . A zodpovednosti resp. nezodpovednosti hlavných aktérov.

Diskusie sú otvorené len predplatiteľom.
Predplaťte si nás tu  alebo sa prihláste.