52 komentárov

  1. zberateľ  - dňa 21. 02. 2022 o 08:19

    Použijem vety z iného článku v denníku s aplikovaním na dnešnú ruskú vojnu proti Ukrajine. : „Môj cieľ je prostý. Chcem, aby Taliansko bolo veľké, rešpektované a vzbudzovalo strach.“ Autorom výroku bol, samozrejme, Benito Mussolini, ale pokojne ho mohli predniesť iní vodcovia, ktorí mali pocit, že sa ich krajinám nedostáva toľko rešpektu, ako by si zaslúžili.
    Nahraď Taliansko Ruskom a Mussoliniho Putinom a výsledok je rovnaký.

    • gotroch  - dňa 21. 02. 2022 o 09:44

      https://www.hlavnespravy.sk/americky-profesor-priniesol-dokaz-zapad-klame-ked-zapiera-svoj-slub-z-roku-1990-nerozsirovat-nato-na-vychod/2867810

    • Petrodolar  - dňa 21. 02. 2022 o 21:41

      Hlupe klamstvo a dezinterpretacia. Sam Gorbacov to poprel ale profesor to vie lepsie.
      Gorbacov: The topic of ‘NATO expansion’ was not discussed at all, and it wasn’t brought up in those years. … Another issue we brought up was discussed: making sure that NATO’s military structures would not advance and that additional armed forces would not be deployed on the territory of the then-GDR after German reunification. Baker’s statement was made in that context… Everything that could have been and needed to be done to solidify that political obligation was done. And fulfilled.”

  2. Milada  - dňa 21. 02. 2022 o 07:20

    Pre Mariána Chupáča; Elstroma z toho vynechávam, pretože -pri všetkej úcte k nemu ako človeku- reagovať naňho ako na diskutéra nemá zmysel.

    Majo, mrknite sa na toto:
    https://www.yabloko.ru/cat-news/2022/02/13
    https://www.yabloko.ru/stop-war
    https://carnegie.ru/commentary/85956

    Prípadne sledujte kanály vplyvných youtuberov Iľju Varlamova a Maxima Katza.

    Na formovanie verejnej mienky vplývajú aj mnohé ruské významné osobnosti: publicisti Alexej Venediktov, Alexej Nevzorov, Valeri Solovej, politici Leonid Gozman, Igor Javlinskij…

  3. OmaM  - dňa 20. 02. 2022 o 14:43

    Dve jadrove velmoci proti sebe ,pan Palko to dobre pomenoval . Myslite si ze budeme v Europe iba posudzovat kto mal a kto nemal pravdu z tepla nasich obyvaciek od telky ? Vojna je najhorsie co by sa tu mohlo stat , pocitili by sme to vsetci obavam sa . Ak by nam aj nad hlavami nelietali strely , vypadky dodavok , energii , plan B ziaden ..Na najtvrdsi kovidovy lockdown by sme spominali ako na zlate casy …nase generacie vojnu nezazili , arzenal , ktory bol v 2sv. bol daleko za tym cim disponuju mocnosti dnes.

  4. Mengistu  - dňa 20. 02. 2022 o 11:50

    Co keby jednoducho ponechal Putin rusku armadu ako je a pockal, kym sa Ukrajina nezlozi ekonomicky, psychicky ci vojensky? Myslim tym, v psychotickej atmosfere hrozby invazie sa neda asi dlho existovat ani na Ukrajine

  5. Démokritos  - dňa 20. 02. 2022 o 08:14

    „Európa nie je schopná riadiť svoj politický osud,“ -súhlasím, veľmi stručne a trefne sformulované. A je obeťou najmä tejto vlastnej neschopnosti. Európu opäť raz niekto uniesol a hra na bohov môže mať znova desivé dôsledky.

  6. halo  - dňa 19. 02. 2022 o 21:36

    No mne to skor pripada, ze Zelenskyj si robi kampan za podpory zapadu…a co sa tyka ekonomiky, ak odstrihnu rusi plyn tak chemicky priemysel (najvacsi je samozrejme Nemecky) v Europe krachne a nan su nadviazane aj dalsie odvetvia, nehovoriac o tom, ze v Rusku su napr. najvacsie zasoby titanu na svete, ma tam fabriku napr. aj Boeing, ale predpokladam, ze NASA je tiez odberatelom, Gazprom sponzoruje aj Ligu Majstrov takze s tymi ekonomickymi sankciami pojde riadne dole aj Europa…

    • halo  - dňa 19. 02. 2022 o 21:42

      A samozrejme, ked to pojde ekonomicky dole v Europe pozriem sa na to, co sa bude diat vo Francuzku, kde su aj bez toho dost prudke strajky a v Nemecku, kde to moze sposobit dost prudke reakcie vzhladom na to, ze Nemci su zvyknuti na poriadok a ekonomicke pohodlie…

    • halo  - dňa 19. 02. 2022 o 23:41

      Nieco o boeongu a airbuse https://www.rbth.com/business/2017/08/24/how-boeing-and-airbus-use-russias-expertise-to-develop-their-airplanes_827604

  7. Petrodolar  - dňa 19. 02. 2022 o 20:59

    „Hlavným problémom pre Rusko, ako opakovane deklarovalo, bolo …členstvo Ukrajiny v NATO“
    Absurdny argument. Takze ked Rusko, ktore je aj podla Palka agresor a klamar, nieco deklaruje, mame to povazovat za pravdu? Napriek mnohym dokazom o opaku? Tato mantra sluzi len na to aby zodpovednost za agresivnu politiku Ruska zvalila na zapad, tak ako to urobil Palko so svojim manipulativnym nazvom clanku Irak 2.0.
    Bolo by lepsie keby Palko priznal ze svojimi zavadzajucimi clankam cele roky prikrasloval politiku teraz uz evidentneho agresora Putina.
    (Aj ked treba priznat ze tento clnakok je uz znesitelnejsi. Na rozdiel od predoslych, kde neustale obvinoval z kdecoho kritikov Kremla, v tomto uz vacsinu textu venuje tomu co je tym skutocnym problemom, a to je politika Moskvy)

    • halo  - dňa 19. 02. 2022 o 21:37

      Trepete sprostosti, cele roky sa priblizovali vojska NATO k Rusku, necudujem sa ich reakcii,, ak si chcu zachovat nezavislost a bezpecnost urcite nemozu chciet aby radary NATO mali kontrolu nad polovickou ich uzemia…

    • zberateľ  - dňa 19. 02. 2022 o 22:50

      Petrodolar, dobre napísané. Niekde tuná som čítal, vraj dajme niečo Rusom na upokojenie nech nezaútočia. To je akoby sme povedali zlodejovi, veď môžeš kradnúť, ale iba dve hodiny denne. Oplan Putin sa nebude chcieť zastaviť ovládnutím Ukrajiny, bude chcieť ísť ďalej a ďalej až po železnú oponu.

    • halo  - dňa 19. 02. 2022 o 23:01

      Hlupost zamienate si ZSSR so sucasnym Ruskom no a stou chutou na pokracovanie konfliktov to je za poslednuch 30 rokov skor otazka na USA, Rusko sa len chce dostat spat na poziciu velmoci a kedze so zapadom za poslednych 30 rokov nie je rozumna rec a ich nafukanost je do nebies volajuca, je zjavne, ze reaguju len na silu, ktoru Rusi vdaka programu hyoersonickych striel a modernizacii armady v poslednych 10 rokoch nabrali…

    • volk  - dňa 20. 02. 2022 o 10:19

      Temer si ma vyprovokoval k nejakej zmysluplnej reakcii, ale potom som si tvoj „príspevok do diskusie“ pozrel ešte raz a odolal som!

    • volk  - dňa 20. 02. 2022 o 10:20

      K nicku „petrodolár“

  8. volk  - dňa 19. 02. 2022 o 18:41

    S väčšinou komentárov p.Palka na rôzne témy súhlasím od a po z. S týmto nie. Po prvé bolo by žiadúce uviesť čia odozva na plnenie Minských dohôd bola minimálna nakoľko zástupcovia samozvaných republík čakajú na Kyjev, ako sa vraví až doteraz, ak nepomreli. Po druhé celkom dobre nerozumiem prečo si V. Palko myslí, že vládnuci režim v Kyjeve nechce obsadiť Donbas vojensky, keď už jeden pokus urobil. A do tretice by bolo dobré poznať aj dôvod jeho zaradenia do vojensko-technických opatrení Ruska obsadenie DĽR a LĽR ruskou armádou. Ochrana ruských občanov pred zabíjaním sa dá zariadiť aj iným spôsobom.

    • Vladimír Palko  - dňa 19. 02. 2022 o 21:03

      Áno, ukrajinský režim by to rád urobil, a raz, dávnejšie to skúsil. Ale, keď je za čiarou ruské vojsko, nie je to výhodné, aby sa o to pokúsil.
      odozva na Macronove výzvy naplniť minské dohody bola slabá jednak na Ukrajine, jednak u štátov NATO.

    • zberateľ  - dňa 19. 02. 2022 o 22:57

      A odozva Ruska nebola žiadna. Nadmieru si všímate a hodnotíte postoje Západu,čo tak sa pozrieť aj na ruské postoje a na mnohoročnú ignoranciu návrhov Západu na rokovania? Ak priznáme Rusku právo rozmiestňovať vojská pri svojich hraniciach, také isté právo musíme priznať štátom NATO.

    • britva  - dňa 20. 02. 2022 o 15:11

      Slovnik ako ukrajinsky rezim vypoveda sam za seba.

      Ochrana suverenity a celistvosti krajiny je elementarnou povinnostou kazdej vlady, rezim alebo nerezim. Nie je vinnikom ten, kto takuto povinnost plni, ale ten, kto sa pokusi celistvost hociktorej krajiny narusit vo vedomi, ze to povedie ku nepredvidatelnym vojenskym dosledkom a obetiam. Nie majdan/puc, ale odtrhnutie je cassus belli, ktore determinuje dalsi vyvoj.

      Ukrajina vsak s tymito pokusmi musela prestat, lebo sa stalo zrejme, ze utocnikom na jej suverenitu a ochrancom separatistov je Rusko. Takto krajina, ktorej podpis je pod budapestianskym memorandom garantujucim jej uzemnu celistvost.

      Dobre riesenia uz neexistuju. „Najmensim zlom“ je asi definitivne odtrhnutie dotycnych uzemi. Zobchodujeme ukrajinske uzemie za mier v Europe. Teda ak to Putinovi bude stacit, ak mu nenarastie apetit, ved tzv. vojensko technickymi opatreniami (po slovensky budete predmetom nasho utoku) hrozi vseobecne, nielen v tejto oblasti.

    • Knieža Myškin  - dňa 21. 02. 2022 o 09:27

      pozrite si zaujimavy clanok z roku 2015 – stale aktualny hlavne v tejto dobe
      https://worldview.stratfor.com/article/gaming-russian-offensive

    • Vladelino  - dňa 20. 02. 2022 o 11:10

      Vy ste nejak pozadu pane.Ved DLR a LLR su uz davno obsadene ruskou armadou.To nech Vas nemili ze nemaju oznacenia na uniformach.Dolezite je ake maju obcianstvo.

  9. Elstrom  - dňa 19. 02. 2022 o 09:46

    Ešte jeden odkaz pre Palka a podobne nastavených:

    https://uloz.to/file/60sXmFswJDbD/1645049054172-mp4#!ZGLmZwR2AGR1MJZ3MwyzMzV4ZJZ5AREvERb0DIL5JSV3q2SvMN==

    Dá sa to stiahnuť aj zadarmo.

    • britva  - dňa 19. 02. 2022 o 13:10

      Zbytocne komplikovana metoda na pozretie dotycneho materialu.

      Mozno to priamo vidiet tu:

      https://tinyurl.com/ybzu6z6t

      alebo tu (povodny neskrateny link)

      https://www.facebook.com/nikola.repin/videos/1808929945969319

      Tam mate damy a pani viacere hrozby znicenia Europy a sveta Ruskom priamo na hlavnom ruskom kanali, 13. februara.

      Zaujimave je, ze ziaden z prorusky nastavenych diskuterov to nekomentuje. Vlastne necudo. To sa v hlave neda len tak zrovnat.

      Ale nekomentuje ani Palko, ktoreho tak trapil nazor Applebaumovej. A Daniska tiez mlci, toho trapi osud Krajciho. Priority sa tomu hovori…

    • Elstrom  - dňa 19. 02. 2022 o 17:40

      Na xichtozoznam sa ľudia mojej kategórie nedostanú, lebo im ani nenapadlo sa tam registrovať a tiny je súkromný link, ktorý vznikol po tom, ako to bolo z you tube stiahnuté. Na uloz Rusi siahnuť zatiaľ nevedia. S YT si robia čo chcú.

      Napríklad dokument o sovietskych zverstvách Soviet story so pozriete len ak sa identifikujete.

    • Elstrom  - dňa 19. 02. 2022 o 17:42

      Takže aj ten tiny odkazuje na xichtozoznam.

    • Milada  - dňa 20. 02. 2022 o 14:08

      Pane, odporúčam sledovať aj iné zdroje, akými sú kremľovská propagandistická televízia Rossija1. Táto má síce široké pokrytie územia Ruska a silný vplyv na verejnosť, ale príčetní ľudia -vrátane množstva Rusov- sledujú hlavne Echo Moskvy a nezávislú televíziu Dožď. Nech sa páči, dve besedy, v ktorých sa prezentuje úplne iný pohľad Rusov na konflikt Rusko-Ukrajina/západ.
      https://www.youtube.com/watch?v=wKpGiP04OxM
      https://www.youtube.com/watch?v=VmcrzQdqc54
      Takýchto relácií a besied je v oboch uvedených zdrojoch kvantum. Rovnako kvantum ľudí má na vojenský vpád Ruska na Ukrajinu úplne iný názor, ako ten, ktorý ste uviedli vo svojom linku Vy a ktorý tu nekriticky šíria aj naše médiá a vyvolávajú voči Rusom nepriateľské nálady. Verím, že tlak proti vpádu Ruska na Ukrajinu bude iba silnieť a vedenie Kremľa ho chtiac-nechtiac a to aj vo vlastnom záujme bude zohľadňovať.

    • Elstrom  - dňa 20. 02. 2022 o 23:19

      A, opäť váš nezaujatý pohľad na Rusko.
      Viete aká je sledovanosť ruských médií?
      Asi ťažko, lebo inak by ste tak netárali. Na jedného diváka neštátnej televízie pripadá asi tisíc štátnej.

      Toto je rozhodujúce, nie vaše mokré sny o mierumilovnej širokej ruskej duši:
      https://www.youtube.com/watch?v=4beqqDAewKE
      https://www.youtube.com/watch?v=XmK9i7kWu9k
      https://www.startitup.sk/videa/v-rusku-si-s-ich-jednostrannou-propagandou-casto-pripadam-ako-v-30-rokoch-v-nemecku-hovori-spisovatel-frantisek-hrabal-krondak/
      https://www.youtube.com/watch?v=sqrnXVGNhCE

    • Elstrom  - dňa 20. 02. 2022 o 23:21

      Ešte toto
      https://hnonline.sk/svet/20368641-ruska-stredna-vrstva-zije-na-urovni-nasich-vylucenych-komunit-hovori-cesky-cestovatel

    • Marián Chupáč  - dňa 20. 02. 2022 o 23:52

      Pani Milada, Vy porovnávate neporovnateľné. Petícia ruských intelektuálov proti vojne má 10 000 podpisov. To je ako napľuť.
      Nikto nevie, aké „kvantum“ Rusov je proti vojne.
      Ja tipujem, že ich je menej, ako tých, čo sledujú propagandistickú Rossija 1, a sú presvedčení, že iná cesta, ako vojna neexistuje, aby si ako bývalá veľmoc a „hrdý“ národ napravila reputáciu. Rusi vojny nezačínajú ( vraj ), iba zakončujú. Máme si spomenúť na rok 1945.
      Spomeňme si len na našu verejnoprávnu televíziu za Mečiara, ako dokázala manipulovať obyvateľstvo, a všetky ostatné protivládne médiá boli bezradné.
      Ja by som sa len potešil, keby sa na Červenom námestí zišlo 1/2 milióna graždaninov protiv vajne. Ale taká masová demonštrácia v Moskve ešte roky nehrozí. Aj Navaľnyj sa prerátal.

  10. Palo Satko  - dňa 19. 02. 2022 o 09:28

    Ukrajina nechce utočit? Teraz, alebo už nikdy? No dnes rano možno nie, ale dlhodobe nič ine nerobi, len čaka na priležitosť zopakovat chorvatsku Burku. Maju Rusi čakat kym vdaka Zapadu bude z Ukrajiny Indian (sice s holym zadkom ale po zuby ozbrojeny)? Ved to Rusi už raz zažili, pri Gruzinku. Ako to nakoniec dopadlo? Jasna gruzinska agresia podporovana Polskom a Ukrajinou voci ludom, čo s nimi nechceli žit sa dnes prezentuje ako zakerna ruska akcia. Je absolutne jedno čo Putin urobi, aj tak v očiach Zapadu urobi zle.

    • kašuba  - dňa 19. 02. 2022 o 10:17

      Silne slová. Bez dôrazu na fakty. Taky komentar by som si nechal tak do krčmi.

    • kašuba  - dňa 19. 02. 2022 o 10:56

      Aj Váša reakcia môže niekomu pripadať ako silna kavá. Ja som v textoch od V.Palka nezaregistroval proputinovsku propagandu. Taku rovnováhu akú v tejto téme prináša dlhodobo Palko som nenašiel u nikoho na Slovensku. A ak niekto tvrdí že Palko je nekonzistentný nech predloží fakty. Inač to posobí ako bláboly. A ak som dobre pochopil Palka tak píše o tom že propaganda USA a spol. pred invaziou do iraku je podobná tej čo je tu teraz. Nerozumiem prečo veľka časť ľudí potrebuje kratke heslá a zjednodušenia a má problem s pestrosťou.

    • Palo Satko  - dňa 19. 02. 2022 o 11:21

      Vy ste tu tych faktov nasukal za dva rebrinaky, ako čítam. Niečo konkretne k napisanemu by nebolo?

    • MiroM  - dňa 20. 02. 2022 o 11:40

      Presne tak! Tiež ma to napadko: 1995 – obnovenie chorvátskej integrity v Republike Srbskej – Krajine.
      Veď všetci hovoria, že tých Rusov je pri tých hraniciach na útok málo. Alebo sú tam vlaste na obranu? A teraz ešte k tomu evakuácia civilného obyvateľstva zo sepatatistických území.

  11. Elstrom  - dňa 19. 02. 2022 o 09:23

    Toto už je podstatne iná káva ako nedávna tvrdá proputinovská Palkova propaganda.

    Ale keďže kauzu druhej vojny v Iraku chápe Palko osobne (neustále zdôrazňuje ako bol hrdinsky proti), robí stále to isté propagandistické – pre neho je vojna Američanov so Saddámom to isté ako napadnutie Ukrajiny Putinom.
    Akoby Palko stratil morálny kompas len preto, že kvôli gender a woke neznáša Západ.

    A stále v otázke Ukrajiny v NATO Palko masíruje mozgy – podľa neho to nie Ukrajina chce ísť do NATO, to Američania ju do NATO tlačia.
    Tomuto uverí len naozaj lineárne nastavený jedinec.

    Stále dokola to isté – ak napadne Putin Ukrajinu, môžu za to USA.
    Fakt by som pred rokmi takúto linearizáciu Palka nečakal.

    • gotroch  - dňa 19. 02. 2022 o 11:25

      Je pravo snazit sa ist do NATO (doraz na slovo snazit), nie je pravo byt v NATO. Zapad moze povedat a ma na to plne pravo ze Ukrajinu nechce. Nerobme tu z toho situaciu, za zapad to nemoze ovplyvnit. Vojna v Iraku bola objektivne moralne horsia: vzdialenost od hranic, pritomnost mensiny, zamienka.

    • Elstrom  - dňa 19. 02. 2022 o 19:37

      Prečo by Západ odkopol Ukrajinu? Prečo by nemala mať Ukrajina právo na slobodu a demokraciu?
      To isté by ste vraveli o Československu susediacemu s Hitlerovým Nemeckom? Vtedy sme tomu postoju vraveli Mníchovská zrada, teraz by to bolo inak?
      Vojna v Iraku so Saddámom je morálne horšia ako napadnutie suseda snažiaceho sa o slobodu a demokraciu vyvlečenie z ruského jarma?
      Čiže je morálne horšia vojna s diktátorom ako so slobosnou krajinou?

      Máte čarovnú verziu morálky.

    • gotroch  - dňa 21. 02. 2022 o 09:38

      „Prečo by Západ odkopol Ukrajinu? “
      Preto aby bol mier, pre to iste preco pozadoval aby v 1962 ZSSR odkoplo Kubu. Ukrajia ma pravo na slobodu a demokraciu.
      .
      Mnichovska zrada: neviem o tom, ze by Ukrajina bola v NATO a teda ze jestvuje pisomny zavazok branit ju. Aka zrada teda? Ceskoslovensko malo zmluvy. Historicke prirovnania su rozne, mna skor napada 1962, vas Sudety. Podla mna je primeranejsie 1962, Rusko-Ukrajinske vztahy boli dobre dokym zapad nezacal podporovat protirusky a prevrat na majdane proti demokraticky zvolenemu prezidentovi.
      .
      To co je za absurdny argument s tym diktatorom? Akoze hocikto ma pravo napadnut inu krajinu, ak tato krajina nie je demokraticka? Do 18 storocia snad demokraticke zriadenie ani nejestvovalo. Dnes je polovica krajin na svete nedemokraticka. Statne zdiadenie nam dava pravo napadnut akukolvek z tychto krajin? Najme ak vidime, ze niektorym kulturam sa zjavne lepsie dari v autokracii nez v demokracii? Ake uspesne bolo zavlecenie demokracie do Iraku??

    • gotroch  - dňa 21. 02. 2022 o 09:42

      S tym absurdnym argumentom o demokracii ste ma dobre vytocili. To akoze „oni chcu slobodu a domokraciu“ nam (Rusku) nedava pravo zautocit, ale taka talafakta ako „oni len nechcu aby na nich padali bomby“ uz dava pravo zautocit, to nie je platny argument?? Ved is statne zriadenie nie je liberalna demokracia – pustajte bomby!! Spamatajte sa!! Ci demokracia, ci monarchia, nikto nema pravo len tak zautocit na inu krajinu!!

      Zamienka na utok v Iraku bola zjavne uz v tej dobe falosna, Irak nikoho neohrozoval, to boli nezmysly. Americania tam nemali ziadnu mensinu, bolo to tisicky kilometrov od ich hranic. Rusi aspon neklamu! Mozno ich dovody nie su dobre, ale su pravdive!

      Vasa verzia moralky je asi carovnejsia.

    • Mengistu  - dňa 19. 02. 2022 o 11:55

      da sa to prirovnat ku kubanskej krize…suverenny stat Kuba sa dohodla s vtedajsim ZSSR o umiestneni rakiet a vojsk, yankeeovia kvoli tomu boli ochotni rozputat svetovu vojnu….preco sa teraz cuduju, ked rusom spoza dvora hrozi to iste a reaguju rovnako

    • Elstrom  - dňa 19. 02. 2022 o 12:55

      Robíte ten istý nezmysel ako je dnes v médiách bežné – dávate medzi Rusko a USA rovná sa.

      Akoby neexistoval dôvod prečo sa celá stredná a východná Európa tak ozlomkrky hnala do NATO a EÚ, keď sa zbavila ruskej čižmy.
      Je neuveriteľné ako sa rýchlo stráca spoločenská pamäť.

      Akoby bolo jedno, či je v Nemecku a východnej Európe rozmiestnená americká alebo ruská armáda.
      Vravím tomu definitívna kríza kritického rozumu.

    • OM-NGB  - dňa 19. 02. 2022 o 23:06

      Vacsina slovakov v nato byt nechce ani byt nechcela – preto nebolo referendum. A sympatie slovakov k rusom su vacsie nez k usa, to tvrdi globsec. Takze s tym hnanim sa ozlomkrky by som bol opatrny. Hnali sa do nato politici plateni americkymi mimovladkami. Koniec koncov demes sam popisuje velmi detailne ako to spravili v nejakej publikacii. Ale ja dufam, ze ked si taky zasadovy a hodnoty americkej kultury su pre teba take dolezite, tak oblecies uniformu a proti rusom pojdes bojovat. Mozno sa budes moct prihlasit ako 49. dzendzer.

    • MiroM  - dňa 20. 02. 2022 o 11:28

      Tie komenty tu niekto kopíruje? Veď sú už mesiac stále rovnaké.
      Keby ste sa páni namiesto toho snažili nejako odpovedať na opačné názory.

    • Mengistu  - dňa 20. 02. 2022 o 11:47

      Elstrom…napadla Vas niekedy taka kacirska myslienka, ze by v Europe mali byt rozmiestnene len armady europskych statov, kazda na vlastnom uzemi….ked teda uz uzname za nevyhnutnost existenciu armad. Do NATO sa ozlomkrky malokto hnal, teda na Slovensku ozaj malokto. A nie, nedavam teraz znamienko rovnosti medzi USA a Rusko. Myslim si, ze sa treba mat na pozore pred obidvoma, ale od konca studenej vojny su agresivnejsi yankeeovia

    • britva  - dňa 19. 02. 2022 o 12:43

      Suhlasim, ze Palko ciastocne zmenil ton. Konecne, aj jemu musi byt jasne, ze neexistuje incident, udalost nebo skutocnost postacujuca ako dovod ku zacatiu vojny a teraz to dal najavo.

      Ak by vojna zacala, tak pre Putina je situacia na Donbase je propagandisticky najvhodnejsia. Evakuacia 700.000 civilistov a mobilizacia na Donbase nevesti nic nedobre. Ale snad sa spamataju.

    • Števo  - dňa 19. 02. 2022 o 12:45

      Práveže je Palko v tomto plne konzistentný. Kto tlačí ua do NATO sú USA a VB resp Poľsko. V čase prizvania t.j. v roku 2008 bola drvivá väčšina Ukrajincov proti. Mali tú smolu, že mali vyslovene protiruské ho prezidenta na cele a aj tak ich silou mocou tlačili do NATO. Čiže aký to malo zmysel? Čo bolo dôvodom vtedy? Rusko ich nijak neohrozovalo Ukr si robila svoju protiruskú politiku, ľudia boli proti vstupu, ale silou mocou ich tam niekto ťahal, kto to bol?

    • JankoS  - dňa 19. 02. 2022 o 17:22

      Áno, jedine Vl. Palko je pri komentároch realisticky. Aj tak na to všetko doplatia nevinní ukrajinskí obyvatelia.Im je asi jedno, v akej NATO alebo NAČO budú, oni chcú iste žiť v pokoji. A to, že mocnosti sa zahrávajú na ukor nich, tak to je katastrofa, dnes v 21 stor. je to úplná katastrofa v myslení vodcov tohto sveta. Zabudli na to, že tu bol Hitler, Stalin a iní masoví vrahovia.

    • MiroM  - dňa 20. 02. 2022 o 11:23

      No ťahali ich tam USA a UK, lebo gara ti územnej cistvosti Ukrajiny boli oni, nie NATO. Ale bez záunmu samotných Ukrajincov to asi nebolo. Prečo? To je zložitá otázka.

    • halo  - dňa 19. 02. 2022 o 21:54

      Aha a zapadna propaganda nefunguje, dovolte sa mi zasmiat, Irak, Libyia, Syria, Trumo s Rusmi atd…

    • halo  - dňa 19. 02. 2022 o 22:54

      No nechapem celkom moralne ako sa to odlisuje utok na Irak, Syriu, Libyiu, bezdovodny, podla mna je to este horsie ako potencialny utok na Ukrajinu, ten ma aspon realny dovod…a co sa tyka demokracie Janukovyc bol zvrhnuty nedemokraticky a tym padom Zelenskyj nema legitimitu takze o com sa tu rozkrikujete…

    • OmaM  - dňa 20. 02. 2022 o 15:05

      Elstrom , nemusime do bodky suhlasit so vsetkymi , tak ako vsetci do bodky nesuhlasia s nami, to je demokracia a slobodne myslenie , nie vzdy prijemne voci egu , ale da sa to prezit 🙂 . A opacny nazor a priori neznamena masirovanie mozgov, lebo to by sme sa vsetci ´´masirovali ´´navzajom . Tieto nazvime to nazorove vymeny su ako povedia Cesi „ prd do Šumavy ´´ oproti tomu co by bolo , keby sa vojnova masineria rozbehla . Ani ja ani vy si nevieme predstavit dosledky . Preto by bolo lepsie mysliet na to aby sa konflikt urovnal. Ci chceme alebo nie , mocnosti su prezbrojene a sme blizko potencialneho konfliktu , my humanni a civilizovani ale zavisli na dodavkach, energiach a fungovani spolocnosti aku pozname ( hoci casto kritizujeme a nevazime si co mame ). Tak dufajme ze sa cierny scenar nesplni …

Diskusie sú otvorené len predplatiteľom.
Predplaťte si nás tu  alebo sa prihláste.