60 komentárov

  1. údiv  - dňa 18. 02. 2022 o 11:58

    Zaujímal by ma názor a potešily by ma návrhy riešenia pána Elstroma,britvu a MiraM, ktoré každý sformuluje po prečítaní textu adresovaného p.Lipavskému, napísaného človekom s priamou a dlhodobou skúsenosťou s Ukrajinou a bez politickej predpojatosti. Za návrhy riešenia bez irónie vopred ďakujem každému jednému z nich.

    https://vlkovobloguje.wordpress.com/2022/02/18/tak-se-ptam-pana-ministra-lipavskeho/#more-978412

  2. MiroM  - dňa 17. 02. 2022 o 15:06

    Po analýze ostatných „otvorených“ zdrojov by som k článku pridal tiež pár kritických bodov:
    1. Prečo históriu vzťahov Západ-Rusko začínate vnímať až od roku 2008 Bukurešťského zasadania NATO?
    Tomu predsa predchádzalo vystúpenie Putina v Mníchove 2007.
    2. Kto vypovedal Zmluvu o konvenčných zbraniach v Európe? Ktorá limitovala stropy výzbroje nových členských štátov NATO? Tuším to bol zase Putin.
    Len na základe toho sme mohli objednať F16 – tky.
    3. Kto okrem Ruska mal od r. 1993 garantovať územnú celistvosť Ukrajiny?
    USA a UK? A keď sa Ukrajinci od vlani od leta u nich tých efektívnych garancií dožadujú, a je zase olympiáda v Pekingu, ako 2008, vpád do Gruzínska, tak sa niekto čuduje, že títo dvaja garanti sa konečne rozhodli konať?

    • Palo Satko  - dňa 18. 02. 2022 o 09:52

      To mali Rusi garantovat banderovcom terorizmus voči Rusom, ktori žiju na Ukrajine? Na upalovanie v Odese a bombardovanie civilov ste už zabudol?

  3. Elstrom  - dňa 17. 02. 2022 o 00:10

    pokračovanie:

    No ale keďže som Slovák, povedal by som tomu Ukrajincovi toto:
    Lebo Palko, Čarnogurký a spol sa spoja kľudne aj s komunistami a fašistami, pretože ich zločiny sú im milšie ako gender či woke. Nie Potraty nechajme bokom, v Rusku ich je viac ako kdekoľvek inde.

    Je to otázka morálky kresťana.

  4. Elstrom  - dňa 17. 02. 2022 o 00:00

    Keby som bol Ukrajinec, ktorý má desiatky rokov plné zuby ruského bezohľadného imperializmu, ktorý má v rodine niekoho, koho Rusi zabili, či mučili v gulagu a chce byť v NATO a EÚ z presne rovnakých dôvodov ako celá stredná a východná Európa, čo bola desiatky rokov pod ruskou čižmou, tak sa Palka opýtam opýtam:

    1. Čo my Ukrajinci máme spoločné s tým, že USA chceli doraziť Saddáma, lebo ho v 1. vojne v zálive nechali ľahkomyselne prežiť a ďalej páchať zločiny?
    2. Kto dáva Palkovi právo obhajovať Rusov za každú cenu len preto, že je antiamerikanistom a rusofilom?
    3. Prečo je pre Palka dôležitejšie aby mohli Rusi beztrestne uplatňovať svoju násilnú imperiálnu politiku ako je sloboda Ukrajiny??
    4. Prečo je hlúpe zdôvodnenie 2. vojny so Saddámom dôležitejšie ako to, že padol Saddámov režim?
    5. Prečo je Palko taký tolerantný k členovi a riaditeľovi KGB, jednej z najzločinnejších organizácií, Putinovi a jeho voličom?

    • Palo Satko  - dňa 17. 02. 2022 o 07:38

      Keby si bol Ukrajincom mal by si v rodine niekoho kto pomahal Nemcom strielat židov a Poliakov, kto zatykal a posielal spoluobčanov do gulagu, kto kolektivizoval tak drasticky až z toho bol hladomor, sedel v predsednictve UV KSSZ, …

    • Elstrom  - dňa 17. 02. 2022 o 08:37

      Aha, takže tu máme rozprávku ako mierumilovní, slobodu milujúcu Rusi idú na Ukrajinu zabíjať fašistov.
      To je tak nekonečne hlúpe a zakerné, že by z vás v Rusku okamžite urobili funkcionára KGB.

    • Palo Satko  - dňa 17. 02. 2022 o 10:26

      Nie je tu rozpravku o Rusoch, tych som nespominal. Reagoval som na tvoje tvoje klamstvo o ruskom imprializme za čias sovietskeho režimu. Ten režim nebol rusky ale komunisticky – internacionalny a šefoval tomu v najhoršej dobe Gruzinec, ked už tak velmi potrebuješ narodnost.

    • Elstrom  - dňa 17. 02. 2022 o 16:31

      Aha takže to jeden Gruzínec vyvraždil 30 mil spoluobčanov a mučil ďalšie milóny v gulagoch.
      Len prečo ho tí Rusi neustále masívne volili a ešte aj dnes je to pre Rusov modla?

      Dávajte si pozor na ústa, kým niekoho obviníte z klamstva, najmä od fanúšika, ktorého vedomosti o histórii sú na úrovni absolventa večernej školy marxizmu leninizmu je to drzosť.

    • Mike  - dňa 17. 02. 2022 o 12:51

      Je to skvelý článok pán Palko a vystihol Ste to precízne. A čo sa týka Olafa Elfa Elstréma (skoro Ukrajinca) – aj takých máme radi aj keď si myslia, že ich slnko vychádza jedine na západe. Ide o človiečika, čo si bude mlieť tie svoje “zaručené” pravdy aj v poslednom “ťažení” a iný názor na vec ho vytáča do biela.

    • Elstrom  - dňa 17. 02. 2022 o 16:32

      Vaše vecné argumenty mi vyrazili dych.
      Ako vždy, keď otvoria ústa „nekritickí“ fanúšikovia.

  5. Knieža Myškin  - dňa 16. 02. 2022 o 16:50

    Skvely starsi komentar Zola Mikesa k tejto situacii na portali Jetotak
    https://medzicas.sk/pripomenutie-ambasada-usa-opat-vymyva-mozgy/
    http://www.jetotak.sk/ludskeprava/ambasada-usa-opat-vymyva-mozgy
    Ak si na ambasáde niečo zaumienia, tak sú už tradične presvedčení, že stačí trošku pritlačiť a hlúpi Slováci im to zožerú. Bolo tomu tak aj za agresie USA proti Iraku.
    Keď nám novinárom vtedy na ambasáde tvrdili tie nezmysly o Iraku, postavili sme sa k tomu rôzne. Ja som sa odmietol takou hlúposťou čo i len zaoberať a do mesiaca som už nebol šéfom zahraničného oddelenia Pravdy. Jeden z novinárov sa zas tváril, že im to žerie a niektoré „fakty“ Pentagónu zo satelitného telefónu v článkoch vo „svojom“ periodiku publikoval. Dnes je šéfredaktorom.

    • Knieža Myškin  - dňa 16. 02. 2022 o 16:50

      aj toto je celkom dobre
      https://medzicas.sk/eduard-chmelar-tiene-informacnej-vojny/

    • britva  - dňa 17. 02. 2022 o 07:34

      To je ten (liberalny jastrab) Zolo Mikes, ktory teraz pise clanky, ze na vydieranie Moskvy treba reagovat silou ako tu: https://www.aktuality.sk/clanok/lqkz1pe/komentar-zola-mikesa-na-vydieranie-moskvy-musi-zapad-reagovat-silou/?

    • Seven Zero  - dňa 17. 02. 2022 o 17:40

      zrejme chce konecne byt na sklonku kariery sefredaktorom 😀

  6. Peter  - dňa 16. 02. 2022 o 16:26

    „Britský premiér Boris Johnson hlasoval za inváziu tiež.“
    Zaujímavá informácia. Skôr by som ale vtedajšie (2003) hlasovanie radového poslanca Johnsona vnímal ako prejav straníckej lojality, než ako prejav chuti bojovať. Dnes je zase úplne jasné, že rinčanie zbraňami je pre BoJoa primárne spôsobom, ako prekryť „partygate“ a po vojenskom koflikte nijak netúži. Odpútanie pozornosti smerom na východ mu naopak príde mimoriadne vhod a možno mu Ukrajina zachráni premiérske kreslo. Tak hlúpy, že by veril vo vstup Ukrajiny do NATO, však nie je.

  7. Robo81  - dňa 16. 02. 2022 o 15:54

    nevidel by som tak tragicky ako p.Palko. Podla mna už nikto aspon trochu súdny a s reálnou mocou( nie Dzurinda či redaktorky v SME) si nemyslí, že Ukrajina bude v Nato, ani to nebude pretláčať ako tému. V tomto Rusko dosiahlo svoje, USA je rado že sa Rusko stiahlo a my ostatní môžme byť radi že vojna snad nebude.
    Jediné čo ostáva pre mňa otvorené čo s tými ukrajincami ktorí chcú byť v NAto a podla aj toho volia…na nich asi nezáleži nikomu resp. maťko leidenfrost uverejní na štandarde ešte 4 reportáže že vlastne vôbec neexistujú, aby sme mali všetci čisté svedomie…

  8. Lan Renna  - dňa 16. 02. 2022 o 13:48

    Ďakujem, veľmi excelentne napísané.

  9. Milada  - dňa 16. 02. 2022 o 12:31

    Som rada, že tu aspoň niekto na konzervatívnej strane uvažuje kriticky a ponúka vybalansovaný pohľad na súčasný konflikt a implicitne aj návrh na riešenie. Škoda, že takéto názory sú dnes outsiderské a ľudia sú pre ne znemožňovaní. Vďaka, pán Palko, za odvahu vyjadriť ich verejne.

  10. martinh  - dňa 16. 02. 2022 o 12:27

    vyborne pomenovanie situacie. vdaka za clanok.

  11. mk6  - dňa 16. 02. 2022 o 11:05

    Pekna analyza, kde sme my a zapad urobili v minulosti chyby. Tam suhlas.

    Takisto tu pise, ze je proti dohode s USA, co sme teraz podpisali. Ok – nebola by ziadna katastrofa, keby sa nepodpisala, ako ani nie je katastrofa, ked sa podpisala. Myslim, ze je dost neferove, ked o nej pise sposobom (hlavne v suvislosti ostatnymi postkomunistickymi krajinami), ze menej znali citatelia si jeho text vylozia ako dohodu o zakladniach. Tvrdit, ze par technikov je zakladna… Pan Palko vsak netvrdi o 30 Rusoch, ktori nam roky servisuju Migy v Sliaci ako o ruskej zakladni. V tejto casti vyhodnocujem text p. Palka (aj ine) ako umyselne zavadzanie.

    Textu vsak zalostne chyba riesenie, co robit (ked uz sme tie chyby v minulosti urobili). Chce nam p. Palko povedat, ze Ukrajina je ruska a Putin si s nou moze robit co chce a nas a zapad do toho nic?

    • Palo Satko  - dňa 16. 02. 2022 o 15:40

      Rusi su tam na zaklade obyčajnej servisnej zmluvy. Mohla by rovnaka stačit aj Američanom, ked je to tak ako pišete. Ale ono to tak nie je, že? Na Sliači nebudu Američania vymienat ventilky na pneumatikach F-16.

  12. Jurij  - dňa 16. 02. 2022 o 11:00

    Jediný, kto tlačí Ukrajinu do NATO, je Putin a to tým, že im ukradol Krym a rozpútal vojnu na Donbase. Bez rokov 2014/2015 by Ukrajinci ani za máčny máčik neuvažovali o NATO a dnes by to nebola otázka.

    To ale Palko, vyškolený Čarnogurským, odmieta vidieť. Na vine je iba Západ.

    • Palo Satko  - dňa 16. 02. 2022 o 14:43

      NATO slubi v roku 2008 Ukrajine a Gruzinsku členstvo, lebo vopred vedelo, že Putin v roku 2014 ukradne Krym.

    • Knieža Myškin  - dňa 16. 02. 2022 o 15:42

      mylite sa, pozrite si co robili americania pocas majdanu 2014

  13. Mária  - dňa 16. 02. 2022 o 10:44

    Vynikajúca analýza. Ukrajina potrebuje čas na dozretie svoje štátnosti (bola vždy rozdelená medzi Rusko, Poľsko, Rak. Uhorsko a dokonca aj Československo). Pohrávať sa s členstvom v NATO je smrteľne nebezpečné.

    • Knieža Myškin  - dňa 16. 02. 2022 o 15:43

      Podkarpatska rus nie je Ukrajina – je to zlodejina Stalina
      mali by ju vratit

  14. Emanuela  - dňa 16. 02. 2022 o 10:24

    Vynikajuca analyza. Dakujem V.Palkovi a Standardu za takyto vklad a vhlad do narocnej temy, v slovenskych mediach zjavne ojedinely. Preto som si Standard predplatila:tu najdem to, co inde chyba.
    Budte nadalej vnimavi a odvazni v hladani a pomenuvani pravdy.

  15. Obi-Wan Kenobi  - dňa 16. 02. 2022 o 09:51

    Pán Palko, excelentný komentár.

  16. Palo Satko  - dňa 16. 02. 2022 o 09:40

    Bolo to tak ako piše autor. patril som medzi blbcov, čo verili Dzurindovi. Dodnes sa za to hanbim. No a rovnakych blbcov je teraz až privela.

    • britva  - dňa 16. 02. 2022 o 10:41

      V roku 2003 existoval technicky nadnarodny arbiter, inspektori OSN, ktoreho stanovisko ohladom existencie zakazanych zbrani Iraku bolo jednoznacne: Irak dodrzal dohody a zbrane znicil. Nechcem sa chvalit, ale spolu s inymi dovodmi som mal preto jasno.

      V tejto krize taky jednoznacny arbiter asi neexistuje, ale na druhej strane je vztah Ukrajiny a Ruska uplne iny ako vztah Iraku ku okolitemu svetu, staci si spomenut na vpad Iraku do Kuwajtu.

      Preto porovnavanie tychto dvoch situacii neobstoji, je to cira propaganda. Palko klesa zo dna na den hlbsie a hlbsie.

    • VPeter  - dňa 16. 02. 2022 o 11:36

      Britvicka,zase si sa nazral americkej fazule a púšťas tie tvoje trolovacie smrady,zalez na SMEtisko, pánovi Palkovi nesiahas ani po opätky (rovnako ako minule p.Carnogurskemu), a p.Palko klesá? ,sa zobuď, jediný klesnuty si ty a nie je to voňavé miesto !

    • Palo Satko  - dňa 16. 02. 2022 o 14:45

      Vpad do Kuvajtu sa udial tesne pred rokom 2003?

    • britva  - dňa 16. 02. 2022 o 16:42

      Existuje tzv. historicizmus.

      Priklad 1. Putin ziada bezpecnostne zaruky. Protiputinovsky historicista neskuma podstatu, ale dviha varovny prst: neustupovat pred hrozbami, spomente si na Hitlera a Mnichov. Prida nejake dalsie „mudre“ poznatky a zaver: Mnichov 2.0.

      Priklad 2. Putin ziada bezpecnostne zaruky. Proputinovsky historicista si spomenie, ze podobne boli proti Putinovi ti, co boli proti vpadu do IRaku. Prida haldy romantizujucich spomienok a mame na stole Irak 2.0.

      Existuje poucenie z historie a historicizmus. To su dve rozdielne veci. Poucenie z historie sa zaobera konkretnym sporom a historiou krajin, ktore su v spore. Historicizmus (podrobeny tvrdej kritike aj Popperom) ludovo povedane nahana argumenty pre svoj nazor kdekolvek ich najde.

    • údiv  - dňa 16. 02. 2022 o 19:28

      Vyjadrujete sa k tomuto článku alebo k niečomu inému ?
      Splietate tu piate cez deviate a z Vašich argumentov to vyznieva, že sa nevyjadrujete presne a fakticky ku konkrétnym informáciám v tomto článku, ale všeobecne k V.Palkovi, ktorý nezdieľa Váš pohľad čím Vás nesmierne irituje a máte potrebu ho proste „sejmout“….

  17. Helena Marková  - dňa 16. 02. 2022 o 09:27

    Vynikajúci článok a už sa aj spustil vreskot :).

  18. údiv  - dňa 16. 02. 2022 o 09:26

    Vynikajúci komentár Pán Palko. Skvelé a presné porovnania procesov, charakteru a nastavenia a politických predstaviteľov a politickej scény na Slovensku v kontexte globálnych hráčov v súhre so sofistikovanou a bezcharakternou mediálnou propagandou – takmer všemocnou.
    Od istého času sa zaviedla technika značkovania oponenta ako efektívny ideologický, mocenský a propagandistický mediálny nástroj na oslabenie, zosmiešnenie, kriminalizáciu, vytesnenie zo scény až po znemožnenie a mediálnu a s tým spojenú sociálnu likvidáciu nositeľa iného názoru alebo toho, kto formuluje aj informácie nepríjemné zjednodušujúcej a požadovanej propagandistickej línii. Označkovanie ako rasista, homofób, rusofil, Putinov troll, fašista, nacionalista a pod. sa používa ako nástroj.
    A jeho udomácnenie v spoločenskom vedomí si budeme môcť pozrieť aj v reakcii na tento Váš komentár – ako vidím britva už začal……
    Je to desivá realita

    • Martin  - dňa 16. 02. 2022 o 11:34

      Krajšie by som to určite nesformuloval, za mňa len súhlas s obsahom článku a Vašou reakciou

    • Knieža Myškin  - dňa 16. 02. 2022 o 15:44

      hovori sa tomu „nasadit psiu hlavu“ = onalepkovat aby sme sa vyhli nutnosti argumentacie

    • britva  - dňa 16. 02. 2022 o 21:50

      Ak uz ma spominate, tak:

      1. Znackuju obe strany. Vlastne aj vy znackujete vo vasom texte.
      2. Teraz ku mojej znacke. Skuste si pozorne precitat odsek o A. Applebaum.
      3. A potom si pozrite na clanok v Atlantiku, na zaklade ktoreho ten odsek Palko vyprodukoval a co vlastne napisal. Skuste si pritom uvedomit, za Applebaum je skvelou znalkynou Ruska a ma velmi kriticky nazor na Putina a jeho rezim, o ktorom Palko pise len to, ze Rusko by si zasluzilo cosi lepsieho.
      4. Moj nazor je, ze Palko predviedol klasicku goebbelovsku manipulaciu, ked kritiku anglickej ministerky, ktora sa nevedela branit proti arogantnemu Lavrovovi, oznacil za odkaz Rusku. A hned k tomu pripojil Irak. Palkovi Irak sluzi ako tromf, ktory vytahuje na zabitie ineho nazoru, na zamietnutie kritiky Ruska a vlastne aj na obhajobu postupu Putinovskeho rezimu.

    • MiroM  - dňa 17. 02. 2022 o 14:37

      No hej, to som si aj ja všimol, že tam v tých pasážach už len zabudol dodať, že aj tak sú všetci títo platení Sorosom…

  19. zberateľ  - dňa 16. 02. 2022 o 09:23

    Skúsme sa pozrieť, kto bol za inváziou ruských vojsk do Gruzínska, kto poslal ruských dovolenkárov na východ Ukrajiny a kto ešte aj teraz vyvoláva napätie? Nuž a či to nie je náhodou opäť Putin?
    Kto Poslal aj teraz ruských vojakov ku hraniciam s Ukrajinou? Že je to opäť Putin.
    A ak by sa mu podarilo ovládnuť Ukrajinu- čo sa vďaka jednote Západu nepodarilo- kto by naťahoval pazúre do strednej Európy kričiac, že len vracia stav do minulosti? Nuž istotne ten oplan Putin.
    Nuž ľahké uhádnuť, kto je vojnový štváč a kto používa metódy typické pre všetkých ruských vládcov.

    • Helena Marková  - dňa 16. 02. 2022 o 09:27

      Zabudli ste, ako to bolo s Gruzínskom. Najprv Saakašvili tankami zlikvidoval autonómiu Adžardska – pri tureckých hraniciach – prešlo mu to. Potom to skúsil s Južným Osetskom a Abchozskom – ale tam obyvatelia mali aj ruské občianstvo a preto dostal od Rusov „po nose“. Napokon ako agresor bolo ounačené Gruzínsko, iba poniektorí na to radi zabúdajú.

    • JankoS  - dňa 16. 02. 2022 o 09:33

      A netreba zabudnúť ako skončil Saakašvili.

    • Martin  - dňa 16. 02. 2022 o 11:36

      Dosť zjednodušujuce závery. A ten o zjednotenom západe je dosť dobrý.

  20. Palo  - dňa 16. 02. 2022 o 09:18

    Veľmi si vážim Palka čo píše má logiku však je matematik. Pekne napísal aj Kubiš že v Rusku by sme nemali vidieť nepriateľa. Ale očakával by som aj opačný postoj, že rusi by nemali vidieť nepriateľa v nás a tu sa obávam že Putin vyškolený pred 30 rokmi sa svojho pohľadu na nás a NATO nevzdá.

    Slovenskí misionári na Ukrajine tvrdia že Majdan bol spontánny a rezonoval celou krajinou, myslím že to sa za doláre nedá kúpiť, možno sa tomu dá pomôcť ale ten nepokoj musí byť v narode, a od vtedy mali 2 x voľby.

    • Palo Satko  - dňa 16. 02. 2022 o 09:38

      nepokoj v narode? No Ukrajinci, presnejšie čast Ukrajincov sa vtedy spravala rovnako ako ja, ked som hlasoval za vstup do EU. Vo svoj prospech. Ani nahodou som nehlasoval za Istambulsky protokol, 56 pohlavi, GPDR a podobne kraviny, ktore som nakoniec dostal, ale hlasoval sa možnost zarabat bez cla a dovoznej priražky, zjednodušenie platieb, pravadzkovy uver a jednoduchšie cestovanie. takže ano, Ukrajinci po tom čo si neustale volili zlodejov Mečiarovskeho typu, zistili, že by ich z toho marazmu mohla dostat EU. Lenže nedostala, lebo Ukrajina je rozdelena krajina. narodnostne aj historickou skusenosťou. Ak chcu byt naozaj čast Ukrajincov v EU a v NATO, nech sa ferove dohodnu s tymi druhymi čo tam byt nechcu. To rozdelenie treba naplnit hranicou.

    • Palo  - dňa 16. 02. 2022 o 10:22

      Nespokojnosť v narode je presnejšie prepáč. Na tom sme asi rovnako čo sa tika 56 pohlaví, a to že sa musia dohodnúť to sa deje vo voľbách,nie?

    • Marián Chupáč  - dňa 16. 02. 2022 o 21:35

      Pán Satko, Vy ste ale strašný mudrlant. Vidno, že chodíte iba po múzeách, a o živote Rusov a Ukrajincov asi neviete dohromady nič.
      Prečítajte si aspoň postrehy z ciest Martina Leidenfrosta.

    • britva  - dňa 16. 02. 2022 o 17:03

      Samozrejme ze Majdan bol spontanny. Ale to tu ludom nevysvetlite. Podla nich ludove povstanie neexistuje, za kazdym takymto povstanim je nepriatel a jeho zaujmy. Ludia su ovce, ktore riadia zahranicni intrigani. Tito ludia – ako povedzme ten Myskin ci ako sa vola – vsak ich intrigu prehliadli. Jedno oko place, druhe sa smeje, ale to je obraz Slovenska: silna viera v konspiracne teorie.

  21. Palo  - dňa 16. 02. 2022 o 09:08

    Veľmi si vážim Palka čo píše má logiku však je matematik. Pekne napísal aj Kubiš že v Rusku by sme nemali vidieť nepriateľa. Ale očakával by som aj opačný postoj, že rusi by nemali vidieť nepriateľa v nás a tu sa obávam že Putin vyškolený pred 30 rokmi sa svojho pohľadu na nás a NATO nevzdá.

    Slovenský misionári na Ukrajine tvrdia že Majdan bol spontánny a rezonoval celou krajinou, myslím že to sa za doláre nedá kúpiť, možno sa tomu dá pomôcť ale ten nepokoj musí byť v narode, a od vtedy mali 2 x voľby.

  22. Mengistu  - dňa 16. 02. 2022 o 08:56

    vyborny komentar, pan Palko, minimalne je povzbudzujuce vediet, ze este existuju aj realisticki politici….teda ehm, pan Palko je uz bohuzial expolitik. No a dalsie bohuzial je, ze tento hlas zdraveho rozumu prehrava. Vojna skor ci neskor bude, bohuzial sa tomu uz neda zabranit. Zdroje su limitovane, zaujemcov o ne privela

  23. britva  - dňa 16. 02. 2022 o 08:48

    Palko = Goebbels 2.0

    • Pali  - dňa 16. 02. 2022 o 11:02

      Us….lg…..ekom=goeb22…..

    • JK  - dňa 16. 02. 2022 o 11:22

      zarezal si prihlboko…
      tou istou logikou by sa dalo napísať: britva = Sam Brinton

    • Martin  - dňa 16. 02. 2022 o 11:38

      Pane ste úplne mimo.

    • Knieža Myškin  - dňa 16. 02. 2022 o 15:46

      neznesiete ked niekto vecne pomenuje pravdu ze ? a ked nie su argumenty tak aspon sa vyspinite

    • britva  - dňa 16. 02. 2022 o 16:55

      Neznesiete kritiku/vysmech svojho idolu? Zaujimavi ludia tu su. Chceli by jednofarebny svet, neznesu iny nazor. Vyhanaju ma odtialto, zenu ma na SME, vyhanaju ma aj zo Slovenska. Nejaky mudrc ma tu porovnava s Brintonom, co je vyzorovo precudesna osoba, pricom ja som normalny heterosexual. Podotykam, ze ziadnho z citatelov neurazam – pokial nie je hruby na mna. Co chcete? Zapchat usta ludom, ktori maju iny nazor?

      Skuste pochopit, ze autor nesie svoju kozu na trh a kritika – aj oznacenie za propagandistu ako je Goebbels – je jeden z automatickych nasledkov. Demokracia neplati len pre vas, ale aj pre ludi, ktori maju iny nazor.

    • mkw  - dňa 17. 02. 2022 o 17:29

      Urcite na to mate aj nejake oduovodnenie. Nuz sem s tym.

    • britva  - dňa 18. 02. 2022 o 10:04

      Ocenujem, ze ste sa spytali. Zriedkave. Jeden z dovodov najdete vyssie.

      Trochu bokom, psychologicky. O Putinovi. Z textu vychadza Putin vlastne ako dobrak, ktory vsak ma nejake rezervy a mohol by sa zlepsit. Nedozvieme sa, ze Putin a jeho banda drzi Rusko v hrsti, ze ovlada vsetko: od armady cez media, od vladnej strany po surovinove zdroje. Ze pestuje oligarchov, ze nepripusti co len trochu silnejsiu opoziciu, ze ekonomicka situacia Ruska je zla, ze v Rusku za Putina nikdy neboli demokraticke volby, len ich napodobnenina a ze jeho moc teda nie je legitimna. Ze nostalgicky(dokedy nostalgicky…) tuzi po obnoveni Sovietov, ze vlastne popiera existenciu samostatneho ukrajinskeho naroda. Ze je tzv. silovnik s KGB kodom: ludia su ovce a vsetko zavisi len od schopnosti ich manipulovat. Putin neveri v Majdan, vsetko je sprisahanie – podla seba sudi inych. A tak dalej ..

      Preco o tom nenapise Palko clanok? Lebo ani Goebbels nenapisal take nieco o Hitlerovi. Je to tvrde, ale je to tak.

Diskusie sú otvorené len predplatiteľom.
Predplaťte si nás tu  alebo sa prihláste.