8 komentárov

  1. britva  - dňa 13. 02. 2022 o 22:33

    Pochybujem, ze budete akceptovat moje vysvetlenie. Ide o to, ze slova obsiahnute v socialistickych pravnych dokumentoch nemali cenu. Staty boli demokraticke, volby slobodne, ludske prava zarucene. Napriklad vsetka moc patrila ludu. Snad tomu neverite? Realitou bol opak. Platilo, ze papier znesie vsetko, obcania boli pred zakonom teoreticky rovni, ale zaroven platila veduca uloha KSC. Alebo pamatate na nemecku DEMOKRATICKU republiku?

    Porovnavat za tychto okolnosti dokument uzavrety medzi dvomi socialistickymi statmi, ktoreho hlavnou ulohou bolo vzbudit zdanie rovnosti medzi jeho signatarmi a dodatocne uzakonit pritomnost okupacnych vojsk v nasej krajine s dokumentom, ktory medzi sebou uzatvaraju dobrovolne dve slobodne krajiny a ktory sa v podobnom zneni uzatvara aj medzi mnohymi inymi krajinami, je do neba volajuci nezmysel. Samozrejme, ze vam formalne vyjde to, co chcete aby vyslo: ze ten socialisticky je viac vyhodny.

    • britva  - dňa 14. 02. 2022 o 08:16

      Vyssie napisany prispevok bola odpoved Gotrochovi. System ju nevedno preco zaradil sem.

      Este by som dodal, ze socialisticka spolocnost bola spolocnost pretvarky. Napriklad po roku 71 bolo v zamestnani treba podpisat suhlas so vstupom vojsk v auguste roku 68. Ak to clovek neurobil, hrozili komplikacie celej rodine. Ludia s okupaciou nesuhlasili v drvivom pocte, ale rovnako aj v drvivom pocte tento suhlas podpisovali.

      Dnes by sa teda formalne a rovnakym sposobom ako to urobil Zilinka dalo usudit, ze ludia so vstupom vojsk suhlasili. Z vysledkov volieb by sme mohli usudit na obrovsku podporu komunistov. Z manifestacii na prveho maja nadsenie nad celospolocenskym vyvojom.

      Pritom to vsetko bola pretvarka, vynutena pretvarka. Ludia sa tvarili, ze rezim podporuju, rezim sa tvaril, ze sa o nich stara. A tuto situaciu, tento system prace totalitneho rezimu, Zilinka poklada za vhodny pre porovnanie s dneskom. Nuz, pre mna je to chore, velmi chore.

    • gotroch  - dňa 14. 02. 2022 o 09:04

      Konecne normalna reakcia. K tomu tolko: interpretacia „pod hlavnami tankov sme podpisali vyhodnejsiu zmluvu“ je podla mna prirodzenejsia ako „chceli sa hrat na slobodu tak urobili miernu zmluvu, ktoru z pozicie sily beztak neplanovali dodrziavat“. K tomu tolko: kazdy nech si vyberie interpretaciu, ktora sa mu paci. Zilinka chcel kritizovat zmluvu a nasiel si na to podla mojho nazoru normalny a legitimny sposob a sice porovnanie. Ked sa to niekomu nepaci, tak mal reagovat (napriklad takymto) vysvetlenim. Ti, ktori tak casto radi rozpravaju o sireni nenavisti vsak len proti Zilinkovi sirili nenavist a urobili z toho medialnu hysteriu.

  2. gotroch  - dňa 13. 02. 2022 o 20:40

    Diskusie po technickej stranke stoja za… velmi malo. Ak odignorujete informacie z tlacovej konferencie Smeru uz Vam nezaplatim. Ved taka malichernost ako politizacia policie (vysetrovatelia komunikuju s ministrom, dosadenie do cela inspekcie kamarata vysetrovatelov s cielom znicit podriadenu) , kriminalizacia opozicie (prikaz vysetrovat menovite opozicnych politikov, explicitne tvrdenie o cieli znicit opoziciu).. to nestoji ani za spravu, ze? Nehovoriac o nezakonnych postupoch vysetrovateloch a vymyslani si trestnych cinov. Pre tych ktori nevedia o co sa jedna velmi silno odporucam, oplati sa pozriet cele, aj ked nemate radi Fica

    https://youtu.be/rNk-Txg40_E

    Fico mozno kryl ekonomicku trestnu cinnost, ale pouzitie silovych zloziek proti opozicii, to je ine kafe.

    • britva  - dňa 13. 02. 2022 o 22:43

      Videl som to live. Nie vsetko, lebo pri viacerych tvrdeniach ma nadvihlo, prepol som, ale napokon som dopozeral.
      Ano, keby mal Fico pravdu, tak by to bolo ine kafe. Tak by sme sa vratili do rokov ked sa silove zlozky pouzivali proti opozicii. To by bolo velmi, velmi zle.
      Keby teda mal pravdu. Tiez ma to znepokojilo, avsak plati, ze to je aj Ficovym cielom. Zneistit, zasiat nedoveru. Takze sa neunahlujem a cakam, co z toho bude.

  3. britva  - dňa 13. 02. 2022 o 15:51

    Zilinka porovnal DCA zmluvu so zmluvou o pobyte sovietskych vojsk na uzemi Ceskoslovenska.

    Zazil som vselico, rozne obrovske nezmysly, od politikov, novinarov, od konspiratorov, ale aj od obycajnych ludi. Stane sa. Kazdy sa moze rozne ukecnut.

    Ale toto je vrcholna absurdita. Ak pravnik umyselne a vazne porovnava tieto dve zmluvy, to je ako keby mi chirurg nukal filipinskych liecitelov. To je ako keby astronom tvrdil, ze zem je plocha. Alebo knaz ponukal utechu v satanizme.

    A tento clovek je generalny prokurator.

    • Slav  - dňa 13. 02. 2022 o 20:01

      Porovnával 2 okupačné zmluvy nič viac nič menej

    • gotroch  - dňa 13. 02. 2022 o 20:43

      Preco nemozno vecne porovnavat obsah dvoch zmluv? Nerozumiem. Mozete to vysvetlit inac, nez balastom slov a porovnanim s filipinskymi lekarmi? Podla mna je to vhodny sposob ako poukazat na nevyhodnost tej sucasnej. Jedna nadiktovana s pistolou pri hlave, druha „slobodna“. A cuduj sa svete ta druha menej vyhodna ako ta prva.

Diskusie sú otvorené len predplatiteľom.
Predplaťte si nás tu  alebo sa prihláste.