29 komentárov

  1. MiroM  - dňa 09. 02. 2022 o 01:10

    Takým podobným vývojom ako Čarnogurský prešiel aj Orbán Viktór. Len on to vedel pretaviť aj do reálneho politického úspechu.

  2. Mária  - dňa 08. 02. 2022 o 21:47

    „Medvedia služba histórii“ je i rozhodnutie terajšej vlády podpísať zmluvu s USA a samozrejme aj vlády Smeru nákup stíhačiek z USA , čo bol základ pre teraz riešenú zmluvu. Vyzerá to tak, že Slováci nikdy nezbadali znamenia časov a nevedeli sa zorientovať? Nie, vždy nám išlo o prežitie a robili sme čo sa len dalo. Všetci chceme žiť v pokoji aj s Ruskom aj s USA aj s ostatnými. Tak isto to mala ťažké aj politická reprezentácia v 1939.

  3. Ondrej  - dňa 08. 02. 2022 o 21:00

    Pozrite si film Bezvedomie. A všetko sa vám ukáže v inom svetle. Aj Čarnogurského súčasná pozícia.

  4. volk  - dňa 08. 02. 2022 o 14:59

    Autor sa mýli od začiatku do konca lebo vychádza zo špatnej premisy. V zhode s neoliberálmi je očividne presvedčený, že kotlebovci sú fašisti a súčasní „komunisti“ sú komunisti! Tak to nie je. To po prvé. A po druhé. Aj Lacko a najmä Čarnogurský dnes bojujú s neoliberálmi t.j. s neoboľševikmi, ktorí aj u nás majú silnú západnú podporu a je potrebné sa v tomto boji spájať so všetkými, ktorí zdieľajú rovnakú ideu.
    Z doterajších článkov som nemal dojem, že takúto jednoduchú vec autor nechápe.

    • MiroM  - dňa 09. 02. 2022 o 01:04

      Fašisti sú fašisti a komunisti sú komunisti. Stále. Ale liberáli neoboľševici nie sú.
      Neoboľševik je Blaha.

    • volk  - dňa 09. 02. 2022 o 12:32

      MiroM, aspoň stručne. Napísal som, že “ neoliberáli t.j. neoboľševici“. Liberáli, presnejšie klasickí liberáli vyhynuli ako dinosauri :-)). Neoboľševizmus svojim videním sveta je hrozným nebezpečím pre celé ľudstvo, preto je veľmi potrebné proti nemu bojovať spoločne

    • dany333  - dňa 09. 02. 2022 o 14:39

      100% súhlas

  5. Štefan  - dňa 08. 02. 2022 o 11:33

    Už si nepamätám presné okolnosti, ale viem, že keď Čarnogurský odchádzal z politiky povedal: od zajtra som slobodný človek.
    A vidno, že skutočne tak aj koná.

  6. foos  - dňa 08. 02. 2022 o 11:14

    Či ste nezlyhal vy, autor článku a vám podobní. A toto je len výsledok.

  7. Juraj  - dňa 08. 02. 2022 o 09:44

    Je naivné zo strany JČ ,myslieť si, že Rusko na čele s Putinom budú obranovať Európu pred západným liberalizmom. Rusom ide o moc a vplyv a podobne ako niektore strany na Slovensku krestanstvo využivajú ako mimikry. Nedajme sa klamať.

  8. Pioneer  - dňa 08. 02. 2022 o 06:11

    „…bol tvárou nebojácneho vzdoru proti predchádzajúcemu režimu…“ A je tvárou nebojácneho vzdoru aj proti súčasnému režimu.

    • Marián Chupáč  - dňa 08. 02. 2022 o 09:24

      a aký že by ste chceli režim Vy s pánom Čarnogurským? Pán Čarnogurský mätie ešte aj tých starých kádehákov, ktorí zostali verní hnutiu aj po toľkých politických otrasoch.

  9. halo  - dňa 07. 02. 2022 o 22:55

    No treba povedat, ze u nas bol komunizmus relativne narodny, stale vsak komunizmus, problem vsak je, ze na Carnogurskeho stranu a podporu sa nepostavi nikto, lebo sa boja liberalnych medii..potom sa tazko cudovat, ze ho to dohana do takychto zufalych cinov…

  10. Kvapalna_Demokracia  - dňa 07. 02. 2022 o 22:42

    „Tiež sa nechal pre svoje názory vytlačiť na okraj.“

    A to si na Carnogurskom vazim. Pre svoje nazory ho minuly rezim nechal vaznit, dnesny ho zosmiesnuje a ostrarkizuje. Alebo snad mal zmenit nazor, aby bol peceny-vareny v denniku N alebo SME?

  11. IvoS  - dňa 07. 02. 2022 o 22:36

    Cítim to podobne, dobrý komentár.

  12. chlapčisko  - dňa 07. 02. 2022 o 19:21

    Jano Carnogursky len pokracuje vo svojom celozivotnom disidentstve. Ja ho aj trochu rozumiem. Tito komunisti su konzervativci v porovnani s neomarxistickymi progresivcami.

  13. DD  - dňa 07. 02. 2022 o 16:02

    Ten ideologický zmätok je bežná vec a vzniká už štandardným delením na ľavicu a pravicu, lebo napríklad nacionálny socialisti, či fašisti sú pokladaní za pravicový extrém, pričom, ale obe hnutia boli značne samozrejme krajina od krajiny… ľavicové, nechcú rovnosť pred zákonom a pred Bohom, chcú štátom riadené hospodárstvo, niektorí rasovú čistotu obdobou je vlastne komunistická predstava beztriednej spoločnosti.
    Venuje sa tomu Kuehnelt de Ledihn vo svojej knihe a vyšla aj v češtine: https://archive.org/details/leftismrevisited00kueh
    Je spoluautorom konzervatívnej Portlandskej deklarácie:
    https://phillysoc.org/collections/tributes/tributes-to-erik-ritter-von-kuehnelt-leddihn/the-portland-declaration/
    Kam patrí naša vláda ideologicky?

  14. Peter  - dňa 07. 02. 2022 o 16:01

    Ziadna tragedia. Aj Tiso urobil rozhodnutia, za ktore si zasluzi respekt, aj je zodpovedny za veci zasluhujuce odsudenie. Aj kardinal Korec bol na jednej strane hrdina Cirkvi a na druhej strane jeho bratrickovanie s Meciarom nic moc. Hodnotenie osobnosti casto nemoze byt ciernobiele, v niecom s nimi suhlasime, v niecom nie. Napokon, aj Vinco Lukac bol vynikajuci hokejista 😀

  15. Knieža Myškin  - dňa 07. 02. 2022 o 15:57

    “ kľúčové postavy zlyhali. Nie prvý raz v našich dejinách. “
    klucove postavy nezlyhali, vyslovli pravdu aj za cenu toho ze budu ostrakizovane a ociernovane – su to hrdinovia
    autor sa nechal ovplyvnit medialnym hnojom DennikaN a SMEcka ktory sa pasuje ako mainstrema

    • Cajca  - dňa 08. 02. 2022 o 02:06

      Tiez to tak vnimam.

  16. Michal  - dňa 07. 02. 2022 o 15:56

    NIkdy by som neveril, čo môžer spôsobiť idealizácia Štúrovcov a myšlienka všeslovanskej vzájomnosti, ale milóny slovákov si ich už v základnej škole osvojili a pevne zaradili do svojho hodnotového systému a nemajú sa najmenší problém sa vyhlasovať za národovcov, samozrejme bez akýchkoľvek pronárodných skutkov.

    • Štefan  - dňa 08. 02. 2022 o 11:38

      Skús prosím popísať niekoľko tvojich pronárodných skuktkov.

  17. Knieža Myškin  - dňa 07. 02. 2022 o 15:55

    “ Tiež sa nechal pre svoje názory vytlačiť na okraj.“
    nie ze sa nechal ale media spustili propagacnu kampan. problem nie je v JC ale v ociernovacoch
    JC mal vzdy vlastnu hlavu a vlastny nazor na rozdiel od dnesnych predajnych politikov, zapredanych cudzim mocnostiam
    Autorovi nenapadlo dat zasadnu otazku: A co ked ma JC pravdu?

  18. viliamO  - dňa 07. 02. 2022 o 15:51

    Aj keď Lacko a Čarnogurský urobili veci, o ktorých píše autor objektívne zhodnetenie minulosti nemôžu závisieť o jednotlivcov. Každý kto sa zaoberá históriou má povinnosť robiť všetko preto aby pohľa na minulosť bol čo najviac objektívny.
    Preto netreba hádzať flintu do žita keď uvedeným pánom niečo nevyšlo. Každý môže priložiť ruku k dielu a celkom dobre to robí aj autor článku pán Hajko.

  19. František  - dňa 07. 02. 2022 o 15:09

    JČ sa spája/spolupracuje s komunistami a ďalší zase spolupracujú s progresívcami. A ďalší zase s nikým, len sami za seba hľadajú zväz dokonalých. … a vlastne to tak bolo vždy. Je to asi tým, že hranica dobra a zla neprechádza medzi ľuďmi ale naprieč ľudského srdca. ….

  20. Elstrom  - dňa 07. 02. 2022 o 15:08

    Výborne.

    Hádam nie všetci v Štandarde sú rusofili.
    Toto muselo bolieť.

  21. Pali  - dňa 07. 02. 2022 o 14:23

    Nejde o to s kým ide ,ale aké hodnoty zastáva a obhajuje. Progresiviznus nemôže byť dobrý len pre to že je tu krátko, je uhladený,vedie ľúbivé reči. Treba odokryť ich hodnoty,kt. kamuflujú pokiaľ sa nedostanú k moci. Sú nebezpečnejší ako komunisti, fašisti dokopy. Ide o viac ako vidieť prvoplánovo….

    • Pioneer  - dňa 08. 02. 2022 o 06:22

      Súhlasím.

  22. Peter_  - dňa 07. 02. 2022 o 14:09

    Jozef,
    Skvelý komentár, dávam palec hore !

Diskusie sú otvorené len predplatiteľom.
Predplaťte si nás tu  alebo sa prihláste.